FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: jaro81wro w Luty 07, 2024, 19:32:34 pm
-
Witam, zakupiłem we wrześniu 2023 Jaguar XE P250 r-Dynamic S. Jazdę próbną miałem jeszcze w bardzo dobrych warunkach. Jednak po tych kilku miesiącach jestem szczerze zawiedziony poziomem wyciszenia auta przy prędkościach autostradowych jak również co jest jeszcze gorsze strasznie podatna buda na boczne podmuchy wiatru. To jak ten samochód lata po całym pasie jest wręcz porażające. Wcześniej przez kilka lat posiadałem Audi no i niestety muszę uznać że wyciszenie jak i ta druga sprawa totalnie przegrywa z niemiecka marką. Mam jednak pytanie do Was posiadających taki model - też tak macie czy coś jest nie tak z moją wersją. Z góry dziękuję za odpowiedź.
-
Na jakich oponach jeździsz?
-
jakie miałeś Audi?
jakich opon używasz w XE?
u mnie na oponach 19 cali wysokiej klasy nawet przy 180km/h jest cicho
rada - kupuj tylko opony czołowych producentów z dodatkową homologacją dla któregoś z producentów
samochodów segmentu premium, są tak oznaczane opony m.in. dla Jaguara, Mercedesa, BMW
-
Opony starsze niż 3 lata zaczynają działać głośniej.
Wysłane z iPhone
-
Zgadzam się z kolegami powyżej, dużo zależy od opon.
Też używam tych z górnej półki i sprawdzam testy głośności.
Ja co prawda mam XF ale podobne auta więc wiem co piszę.
Na autostradzie nawet gdy jadę ponad 200 jest całkiem komfortowo, jeśli chodzi o szumy.
-
opona z dodatkową homologacją producenta samochodów premium jest zwykle o 2db cichsza niż dokładnie ten sam
model i rozmiar opony bez tej dodatkowej homologacji, czasami jest też o klasę wyżej na wodzie (A zamiast B - piszę
o oponach wysokiej klasy)
na zdjęciu po prawo litera J - homologacja dla Jaguara
miałem też opony z oznaczeniami dla Porsche i Mercedesa - zawsze ta sama sytuacja - cichsze i auto
jak przyklejone do drogi
zdjęcie z przed kilku lat, w tamtym roku zmieniałem na nowszy model RT2
-
Zrzucałem jesienią stare Conti i w nich była wklejona gąbka/pianka na wew. obwodzie, całkiem gruba. Pierwszy raz coś takiego widziałem. Pytam się majstra co to jest, on mówi że wyciszenie w oponach premium. Nowe natomiast założyłem Bridgestony już bez tej pianki, rozmiar 265/40/21. Zero różnicy w hałasie. Także to oznaczenie premium to raczej lipa.
-
żadna lipa, porównywać możesz dwie takie same opony różniące się tylko homologacją lub jej brakiem, z pianką są cichsze i nie jest to jedyna różnica
porównywanie różnych modeli nie jest obiektywne, po prostu kupiłeś tym razem cichsze opony
każdy test opon homologowanych pokazuje że taka opona jest cichsza niż jej bliźniak bez tej dodatkowej homologacji
z drugiej strony często widzę jak koledzy kupują jakieś chińskie gówna do aut całkiem dobrej klasy, żadne tłumaczenia
że nawet kilka metrów różnicy przy awaryjnym hamowaniu w krytycznej sytuacji może mieć kolosalne znaczenie...
-
Sugeruję się decybelami na etykiecie, więc nie ma to dla mnie znaczenia czy są z pianką czy bez, nie ma też dla mnie znaczenia jakaś litera np J bo to zwykła ściema. Co do chińczyków to pełna zgoda.
-
Jak by nie patrzył to oszczędności na tym się nie opłaca robić, to jest to co nas trzyma na drodze i zapewnia dojazd do domu.
Wysłane z iPhone
-
tak tak ściema a w labo Pirelli Michelin Conti czy Dunlop pracują idioci i tak sobie wymyslili że
stawiają znaczek może ktoś się nabierze a do ich niecnego planu dołączyły koncerny kilku marek
premium i tylko premium i przyklepali to stawienie znaczka i ściemę żeby nabrać mnie i parę innych osób ;D ;D ;D
-
Panowie,
Ja też uważam, że jeśli producent homologuje produkty firm zewnętrznych do swojego produktu, to nie dlatego że ma taką fantzję, tylko dla ogólnego polepszenia współdziałania.
A tak z ciekawości zapytam, jakich producentów opony sugerujecie ? Oczywiście z homologacją, na przyszły sezon muszę się rozejrzeć za zimówkami, a i letnie za niedługo też będę musiał zmienić. Patrzyłem, większość producentów opon premium tj. Dunlop, Conti, Pirelli, Bridge, robi homologację do Jaguara. W tej chwili używam zarówno letnich jak i zimowych Pirelli.
-
Mialem Audi A4 B9 z 2019r - może rzeczywiście chodzi o opony - na jeździe próbnej nie wydawało mi sie tak głośno, później zakupiłem zimowe Pirelli. Na wiosnę założę oryginalne Continentale chociaż jak patrzyłem na etykietę maja db na praktycznie identycznym poziomie. Jeźdżę na 18tkach.
A jak u Was zachowuje się buda na bocznych podmuchach wiatru?
jakie miałeś Audi?
jakich opon używasz w XE?
u mnie na oponach 19 cali wysokiej klasy nawet przy 180km/h jest cicho
rada - kupuj tylko opony czołowych producentów z dodatkową homologacją dla któregoś z producentów
samochodów segmentu premium, są tak oznaczane opony m.in. dla Jaguara, Mercedesa, BMW
-
Pamiętaj, że odbiór czegoś takiego jak głośność opon to dość subiektywna sprawa, bo możemy mieć wrażliwość słuchową na nieco innych częstotliwościach i np. opony dwóch marek o tym samym indeksie dB możesz odbierać jako takie o różnej głośności. Druga sprawa to różnica 1-2 dB między oponami - mogłoby się to wydawać mało, biorąc pod uwagę, że typowy indeks to np. 69dB, wiec co może zmienić jeden czy dwa? Ale hałas rośnie wykładniczo, więc z 69 na 70 dB będzie bardziej słyszalne niż z 29 na 30 ;)