FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Banc w Styczeń 06, 2024, 17:14:11 pm
-
Witam serdecznie.
Może ktoś mi pomoże. Posiadam Jaguara XE 25T 2.0 benzyna z 2019 roku. Auto wpada w dziwne drgania przy przyśpieszaniu powyżej prędkości 110-120 km/h. Dzieje się to jak obroty silnika spadną gdy zmieni na ostatni bieg. Jak delikatnie przyśpieszam ta nie ma drgań. Gdy auto wpadnie w wibracje i odpuszczę gaz zmiejsze predkość do momentu ustania drgań i delikatnie przyspieszam to jest dobrze. Mechanicy nie wiedzą co to może być. Półosie wymieniałem i bez rezultatu. Luzów nie ma, koła z oponami zmienione na inne. Nikt już nie ma pomysłów. Może ktoś miał podobną przypadłość
-
Może trzeba poprawić wyważanie kół? Jeżeli masz taką możliwość to wyważanie z testem drogowym. Przy tych prędkościach 80% wina leży w wyważaniu.
Piszesz że wymienione półosie, a piasty sprawdzone?
-
Nowe koła z oponami wywarzone z testem drogowym. Niestety to nie to
-
Poduszki lub podcisnienie. Poduszkami steruje podcisnienie w zależności od obrotów i obciążenia silnika. Sprawdz na jałowym.
-
Kurcze na jałowym bez problemów i jak delikatnie jeżdżę też nic. Dziwna przypałość.
-
Moze konwerter w automatycznej skrzyni biegow powoduje wibracje? Ciezki przypadek, od poczatku po zakupie zauwazyles ten problem? Poduszki silnika i skrzyni do sprawdzenia, moze ich wydajnosc jest juz na granicy prawidlowego funkcjonowania i na jalowym jeszcze trzymaja ale podczas jazdy juz nie daja rady.
-
Jeżeli byłby konwerter to nie w jednym zakresie prędkości, można sprawdzić przechodząc na ręczną zmianę biegów i przetestować zwiększając lub zmniejszając biegi w danej prędkości kiedy trzęsie.
-
Podpora wału
-
Naprawdę ciężki przypadek. Podpora wału sprawdzona i jest ok. Poduszki wizualnie wyglądają jak nowe nie sprawdzałem podciśnienia. Auto ma przejechane 90000. Dziś jechałem Ok 160 km/h delikatnie przyśpieszając i było ok ale jak depnołem to wibracje wróciły. Zwalniałem do ustąpienia drgań i delikatnie przyśpieszałem i drgań nie było.
-
A wiecie jak sprawdzić poduszki silnika?
-
Duża strzykawka i odsysasz powietrze. Jak cofa, to dobrze. Aczkolwiek Dziwi mnie sytuacja, że wibracje są, jak depniesz, a nie podczas zwalniania, jak u mnie. Ale kwestia poduch lub podciśnienia będzie tu najbardziej prawdopodobna wg mnie. Fak byś miał możliwość podnieść całe auto i wtedy spróbować wywołać te wibracje poprzez mocne dodanie gazu. To by od spody można było coś zauważyć. A jak przykładowo depniejsz, przyjdą wibracje, to spróbuj puścić i po ok. 1s znowu depnąć, czy też wibracje pójdą. A jeszcze jak byś spróbował depnąć na postoju na jałowym?
-
Będę próbował z poduszkami. Na wolnych obrotach czasami na zimnym silniku lekko zadrży a dodając gazu nie ma tych objawów.
-
Jak auto wpadnie w wibracje to zwalniam do momentu ustania i jak delikatnie przyśpieszam to nic się nie dzieje.