FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XK8/R (1996 - 2006, jako x100), XK (2007 - 2015 jako x150) => Wątek zaczęty przez: Paki_GD w Grudzień 23, 2023, 12:46:49 pm
-
Rok temu kupiłem Jaguara XK8 2002 4.2 , przebieg 56tys mil ( 90tys km). Właśnie zająłem się naprawami żeby przywrócić go do dawnej świetności. Jeżdżę od warsztatu do warsztatu. 296hp według książki , na hamowni wyszło 244hp i spadek mocy przy 3800rpm. Czy ten typ tak ma , czy też da się to jakoś uzdrowić?
-
Źle przeprowadzony pomiar mocy. Nie oszukujmy sie ale wolnossący, żeby miał taki spadek mocy to albo musiałby już wypadać zapłon albo masz potopione/zawalone katalizatory ale to też sonda by wykryła i miałbyś ciągle świecącego check engine.
-
Fakt, że na hamowni osiągnięta moc jest niższa niż nominalna wartość w książce samochodu może wynikać z wielu czynników. Oto kilka możliwych przyczyn i rzeczy, które warto rozważyć:
Stan mechaniczny silnika: Jeśli silnik nie jest w optymalnym stanie, może to wpływać na jego wydajność. Problemy z paliwem, układem zapłonowym, układem dolotowym czy układem wydechowym mogą powodować spadek mocy. Skonsultuj się z doświadczonym mechanikiem, aby dokładnie zbadał stan techniczny silnika.
Usterki układu dolotowego: Nieszczelności w układzie dolotowym, takie jak pęknięte węże czy uszkodzone przewody, mogą wpływać na ilość dostarczanego powietrza do silnika.
Problemy z układem wydechowym: Wycieki w układzie wydechowym lub uszkodzenia katalizatora mogą prowadzić do utraty mocy.
Problemy z układem paliwowym: Niewłaściwe ciśnienie paliwa lub problemy z wtryskiwaczami mogą wpływać na wydajność silnika.
Ustawienia układu zapłonowego: Nieprawidłowe ustawienia układu zapłonowego mogą powodować utratę mocy. Sprawdź, czy wszystkie elementy są poprawnie ustawione.
Czujniki i elektronika: Uszkodzone czujniki, takie jak czujniki masowego przepływu powietrza (MAF), czujniki położenia wału korbowego (CKP) czy czujniki tlaku, mogą prowadzić do problemów z kontrolą paliwa i mieszanki powietrza/paliwa.
Mapa i oprogramowanie sterownika silnika: W przypadku niektórych samochodów, aktualizacja oprogramowania sterownika silnika może poprawić wydajność.
-
Dziękuję za odpowiedzi (sugestie)
Samochód jest ogólnie w bardzo dobrym stanie , bez korozji, ostatnio jeszcze wykonałem pełną antykorozję. Silnik pracuje równo. Jedyny problem mechaniczny jaki stwierdzono na dzień dzisiejszy to wycieki z przekładni kierowniczej. Żadne kontrolki się nie świecą.
Na dzień dzisiejszy tylko kilka problemów natury elektrycznej głównie z podświetleniem przycisków i zegarów, składanie lusterek i sterowanie szybą pasażera z panela kierowcy.
Ostatnio wymieniłem świece zapłonowe, na zgodne ze specyfikacją irydowe.
Wydech też wymieniony na stalowy od Adamesh dedykowany Stage 1 & 2 . Eliminujący tłumiki i przewężenia na zgięciach oryginalnych rur. Po tym zabiegu moc i tak wzrośnie minimalnie czyli następny wynik z hamowni będzie inny.
Planuję wyczyścić katalizator maszynowo, tylko muszę znaleźć jakiś warsztat w trójmieście, gdzie to robią.
Obecnie samochód na poprawkach lakierniczych i regeneracji reflektorów.
Sprawdzę układ dolotowy i silnik dokładniej , ale to już w lutym.
Po tym wszystkim zrobię kolejny pomiar w hamowni i napiszę co i jak wyszło.