FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: lukaszb w Listopad 28, 2023, 21:12:55 pm
-
Cześć,
Witajcie, jestem tutaj nowy - takze pozdrawiam wszystkich:) Przeszukałem forum ale nic, aż tak ekstremalnego czego właśnie doświadczyłem nie znalazłem. Czy ktoś uświadczył czegoś takiego u siebie? Pacjent to xf260 2016r. Nie zaglądałem od kilku miesięcy pod pokrywę oddzielającą koło zapasowe i akumulator od bagażnika. Miałem już od jakiegoś czasu (kilka m) problemy z elektryką co jakiś czas - auto się nie otwiera albo nie zamyka, automatyka foteli czasem działa a czasem nie, podobnie z ekranem. Wymieniłem wszystkie bezpieczniki modułu komfortu i było jakiś czas ok. Zwykle jeździłem codziennie, ostatnio przez tydzień nie ruszałem auta. Wsiadam - nie odpala, cos tam kreci. Wracam po 20 min, sprawdzam jeszcze raz i odpala. Nie wiem o co chodzi - sprawdzam więc akumulator i widzę to co na zdjęciach i filmie. Wg moich obliczeń ponad 30 litrów wody (ilość chochelek do zupy 130 szt), obydwie klemy pod wodą. Dziwne więc że jakkolwiek odpalił.
Powinienem wczesniej to sprawdzić, miałem wilgoć w bagażniku. Wczesniej garażowałem go 4 lata, teraz stoi od 5 mies na zewnątrz z racji tymczasowego mieszkania do czasu przeprowadzki. Ale takiej ilości w najśmielszych snach się nie spodziewałem. Wiecie może gdzie może być jakiś częsty punkt wpływu, albo co więcej dlaczego nie ma tam jakiejś dziury odpływowej jak to często bywa w bagażnikach?
Jest też link wideo dla odważnych: https://streamable.com/xdjc5s
Sprawdzałem ten link - https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,39288.msg302439.html#msg302439 - nie widze kratek za lampami. Śruba akumulatora wygląda ok (jest bardziej zardzewiała od góry niż od dołu).
Tu kolejne - https://www.jaginfo.org/threads/fixing-the-water-in-the-boot-problem.21258/ - czy możliwe jest że to jest przyczyną problemu? Jeśli tak to czemu problem ujawnił się kiedy auto stało (bo rozumiem że do tych kratek wlatuje od dołu w trakcie jazdy?) Czy ktoś miał z tym doświadczenie? Czy ktoś wie jak nazywa sie to po polsku? Szukam tych kratek na allegro i nic nie widzę.
-
Wrzuciłem ta listwę z bezpiecznikami do odrdzewiacza, zamówiłem właśnie nowe bezpieczniki żeby nie ryzykować - to jednak jest aż do 450A, więc bez wody może się zapalić, nie mówiąc o tym, że pewnie każdy z modułów po tym etapie kosztuje pewnie min kilka tysięcy. Pewnie za kilka dni złożę to znow do kupy po kompletnym oczyszczeniu, na razie farel i osuszacz jest w akcji. Wymienię też znów bezpieczniki w module komfortu. I w międzyczasie szukam przyczyny. Dam znać jak czegoś się dowiem ale jeśli ktoś coś wie będę wdzięczny 8)
-
uszczelka klapy? kratki za lampami? w najgorzym przypadku szyba - wiecej mozliwosc raczej nie ma
-
Dzięki! Sprawdzam, czy ktos z was ma albo wie skąd wziąć pełna instrukcję serwisową do XF? Tak żebym nic nie namieszał przy ściąganiu zderzaka. Czytałem gdzieś na forach z USA, że jest na to akcja serwisowa, czy ktoś o tym coś wie?
-
W tym dziale na górze w przyklejonych wątkach masz instrukcję serwisową do XF
-
Dzięki! Sprawdzam, czy ktos z was ma albo wie skąd wziąć pełna instrukcję serwisową do XF? Tak żebym nic nie namieszał przy ściąganiu zderzaka. Czytałem gdzieś na forach z USA, że jest na to akcja serwisowa, czy ktoś o tym coś wie?
-
Hej, na bank kratki za lampami mój mechanik zdemontowal tylny zderzak i wkleił je na silikon do szyb problem znikł