FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: tomaszwawa w Listopad 12, 2023, 18:48:00 pm
-
Cześć!
Zamierzam wymienić cały układ wysokiego napięcia, sprawdzam nr części w katalogu, wszystko jest jasne, z wyjątkiem cewki:
XJ6 S3 4.2 non constant energy JLM1304
XJ6 S3 4.2 constant energy C34736
Która jest właściwa?
Cewka, zamontowana w samochodzie, nie jest oryginalna i nie mam pewności czy jest prawidłowa.
-
Czy ty szukasz cewki do 1977 czy do ser3 czy masz przerywacz elektroniczny czy mechaniczny .
Od wielu lat ludzie montują cewki suche i jedne mają ballans resistor wbudowany w cewce a inni na zewnątrz .
Ważny jest aparat zapłonowy a co kraj to był inny aparat czyli inny system wzbudzenia iskry .
popatrz co ten anglik mówi i jak sprawdza cewki ( co prawda do mini ale do jaguara jest podobnie )
https://www.youtube.com/watch?v=Vnvz_IlhZgo
Według książki części jaguara w roku 1977 była stosowana cewka GCL111 ( C.35812 ) a do niej ballans resistor C.32578
-
Ok, widzę, że źle napisałem, bo nadal za mało wiem o marce i o moim egzemplarzu. Przepraszam za zamieszanie i wyjaśniam.
Ja mam dwudrzwiowe XJ Coupe (przerobiony na cabrio, ale to bez znaczenia), z 1977 roku. Wrzuciłem zdjęcia do galerii. Czyli - jak rozumiem - seria 2.
Natomiast silnik był wymieniony i jest to R6 z wtryskiem. Jeśli się dobrze orientuję to pierwsze R6 z wtryskiem pojawiły się dopiero w 1978 roku i były montowane w XJ seria 3. Dlatego też części zamiennych do tego silnika szukam dla serii 3.
Mam papierowy katalog SNG Barrat, stamtąd pochodzi ten fragment o cewkach.
Filmik o sprawdzaniu cewek obejrzałem, ale niewiele mi to dało w kwestii wyboru właściwej cewki.
Jeśli coś źle napisałem to chętnie uzupełnię wiedzę. Jeśli mogę coś jeszcze sprawdzić w samochodzie to dajcie znać.
-
Faktycznie ze Jaguar od 78 wprowadzał wtryski do R6
zakładając ze masz wszystko przełożone z np xj6 1982 ( od wtrysków po sterownik i aparat zapłonowy z elektronicznym przerywaczem) to bym zainstalował oryginalną cewkę DAC3001 .
Jesli szukasz # orginalnych częsci to najlepiej wejdz na stronę https://parts.jaguarlandroverclassic.com/
zaznacz Jaguar Parts, potem -Older Vehicle Informacion , aż wreszcie masz wybór rożnych modeli i tam znajdziesz np XJ6 ser3 to Aug 1985 , wciśnij " Electrical " i znajdziesz co potrzebujesz.
Powodzenia
Myślałem o przerobieniu jednego z moich xj6c na kabrioleta ale to za duzo pracy .Niedawno wadziłem mark2 jako kabrolet i silnik tez na wtryskach ale 3.8l silnik . Ci co tą przeróbkę robili zainstalowali dach automatyczny ale chyba od Bmw . Za cholerę nie można było dachu otworzyć automatycznie jak i ręcznie.
-
Dziękuję za wyjaśnienia.
W moim samochodzie dach jest manualnie otwierany.