FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Sany w Listopad 09, 2023, 22:56:06 pm
-
Cześć,
mam problem z moim XJ40. Może ktoś doradzi co jest przyczyną takiego zachowania. Auto jak jest zimne jedzie jak złoto na każdym biegu i po mieście i na autostradzie. Ale jak tylko się rozgrzeje i rozpędzę się do prędkości autostradowej to po kilku minutach jazdy auto zaczyna tracić obroty i co za tym idzie moc. Obroty spadają do 2000, jak trzymam nogę na gazie to zaczynają spadać niżej aż do w końcu gaśnie. Po przymusowym postoju jak ostygnie, jest w stanie znowu przejechać max. 10 km i sytuacja się potarza. Wymieniłem już przekaźnik i pompę paliwa, czujnik położenia wału, cewkę i świece - nic nie pomogło. Czy ma ktoś pomysł gdzie tkwi problem ?
pozdrawiam
Norbert
-
Czujnik temperatury dwupinowy sprawdź. Czy trzyma charakterystykę. Być może zalewa go na gorąco
-
Czujnik temperatury dwupinowy sprawdź. Czy trzyma charakterystykę. Być może zalewa go na gorąco
Dzięki za podpowiedź, sprawdzę i dam info zwrotne czy pomogło
-
Czujnik sprawdzony jest ok. Może jakieś inne sugestie ?
-
Kiedyś miałem przepadek ze w zbiorniku paliwa robiło się podciśnienie zablokowana wentylacja i auto gasło .Prosto sprawdzić odkręcić korek wlewu zbiornika i sprawdzić czy bez korka nie gaśnie .
-
Jeszcze wymień palec w aparacie zapłonowym . czasami może mieć przebicie jak jest silnik gorący .
-
Czujnik sprawdzony jest ok. Może jakieś inne sugestie ?
ale jak? wyjąłeś i sprawdziłeś rezystancję na zimnym i gorącym?
-
wymienić lub zamienić na dobry.
częściej wymieniałem tutaj palec niż czujnik połowizna walu.
-
Czujnik sprawdzony jest ok. Może jakieś inne sugestie ?
ale jak? wyjąłeś i sprawdziłeś rezystancję na zimnym i gorącym?
Dla pewności wymieniłem ten czujnik na nowy. Nie pomogło☹ wymienię jeszcze ten palec w kopułce.
-
Nie mam już pomysłów :(. Wymieniłem kopułkę i palec na nowe LUCAS. Włożyłem nowy akumulator i nadal to samo, żadnej poprawy. Masakra. Znowu wróciłem do domu na lawecie :(.
-
Jak stanie to sprawdź czy cewka nie jest gorąca lub polej ją zimną wodą. Może wzmacniacz zapłonu padł
-
Fakt ze może wzmacniacz pada.
Kiedyś słyszałem ze mechanicy nagrzewali ten wzmacniacz żarówką 100W tak zeby był gorący i sprawdzali czy przerywa.
Jeśli nie masz żarówki spróbuj suszarką do włosów . Jak auto zimne i chodzi nagrzej ten wzmacniacz.
-
no niestety to nie wzmacniacz zapłonu :( kupiłem nowy zamontowałem, dodatkowo wymieniłem sondę lambda i nadal to samo.
Podsumowując co zostało do tej pory wymienione na NOWE:
-pompa paliwa + przekaźnik
-cewka zapłonowa
-wzmacniacz zapłonu
-czujnik położenia wału
-świece
-czujnik temperatury płynu chłodzącego
-kopułka rozdzielacza + palec
-akumulator
-sonda lambda
Dzisiaj jak go rozpędziłam na ciepłym silniku po kilku kilometrach wyrzucił CHECK ENGINE zaczął się dławić, obroty spadły do 900 później 800, 700 i tak jadąc prędkością 8-10 km/h doczłapałem się do garażu. Jak wysiadłem z spod auta wydobył się dziwny zapach, układ wydechowy był mocno rozgrzany z tylnych nadkoli wydobywało się gorąco powietrzne o specyficznym zapachu. A może katalizatory są pozapychane ?? Czekam na wasze rady, ja nie wiem co mu dolega...
-
Trochę mnie to skłania jednak do za bogatej mieszanki. Rozgrzanie kątów świadczy o laniu paliwa do wydechu czyli bardzo za bogato. Dwa na raz zapchane katy raczej mało prawdopodobne. Jaki błąd wyświetla VCM?
Jakie zużycie chwilowe paliwa ci pokazuje w czasie jazdy na gorącym?
-
Tu raczej trzeba miernik w łapę i na piechotę trzeba zacząć diagnostykę. Podmiany części to nie sposób. Tak w koszty idziesz a efektów brak. Np. sondę wystarczyło miernikiem sprawdzić, to samo wszelkie czujniki i przepływomierz powietrza
-
Po Twoich postach widzę , ze układ zapłonowy masz już nowy, ale chyba nie robiłeś jeszcze testu z jazda na domyślnej mieszance. Test ten nic nie kosztuje , poza kilkoma minutami pod maska w celu odłączenia przepływki lub sondy lambda. Możesz odpiąć i jedno i drugie , albo samą przepływkę ( sonda z tego co pisałeś jest nowa, więc zakładam , ze działa jak należy). Powinien wywalić CHECK i ustawić domyślną mieszankę. Będzie zmulony, ale powinien jechać i nie zdychać , chyba , ze to faktycznie kwestia przegrzewania się której części układu zapłonowego albo wydechowego. Wadą jazdy na domyślnej mieszance jest wysokie spalanie ( u mnie 4 litry więcej palił ). Powodzenia , bo widzę , ze masz uparty egzemplarz. :)
-
moim zdaniem zalewa go na gorąco, stąd gorący wydech. sprawdź miernikiem czujnik temperatury płynu dwupinowy:
Przełóż tem z F na C ;D
Aby przetestować czujnik temperatury płynu chłodzącego, zmierz rezystancję między dwoma zaciskami, ciepłym i zimnym.
14F 9200 omów
32F 5900 omów
50F 3700 omów
68F 2500 omów
86F 1700 omów
104F 1180 omów
122F 840 omów
140F 600 omów
158F 435 omów
176F 325 omów
193F 250 omów
212F 190 omów
-
Witajcie,miałem dokładnie taki przypadek w 40 stce ze dwadzieścia lat temu,po wymianie wszystkiego co się dało okazało się ,że zapchany był kat lub oba ,dokładnie już nie pamiętam,tak czy inaczej dopóki zimny był przelot i jechał a w miarę wzrostu temperatury ten syf się rozszerzał i zatykał dokładnie,wywaliłem zawartość na próbę i jak ręką odjął,później wstawiłem nowe katy i latałem jeszcze nim parę lat
-
Raczej nie syf, bo to benzyna. Katy się zatykają z powodu stopienia. Stopienie jest efektem jazdy na za bogatej mieszance i z wysokiej temperatury w kacie, bo benzyna niespalona tam się dopala. Ważne zatem jest zawsze sprawna sonda, przepływka, czujnik temperatury płynu i nielejące wtryski
-
Trochę mnie to skłania jednak do za bogatej mieszanki. Rozgrzanie kątów świadczy o laniu paliwa do wydechu czyli bardzo za bogato. Dwa na raz zapchane katy raczej mało prawdopodobne. Jaki błąd wyświetla VCM?
Jakie zużycie chwilowe paliwa ci pokazuje w czasie jazdy na gorącym?
Zrobiłem próbę: jadąc ze stałą prędkością 60 km/h spala 9L/100. Przy 90 km/h -10 L/100
To za dużo.
-
Raczej w miarę ok. Ja swoim jadąc na wycieczki spokojnie nie zszedłem niżej 9. Rozepnij może obejmę przed kątami. Rozsuń trochę rury i pojedź na test, będzie pierdział ale wyeliminujesz katy. Albo jak nie masz takiej możliwości to zdejmij je albo odchyl gardziel do dołu, weź latarkę i zobacz czy nie są stopione lub popękane. Możesz kamerki inspekcyjnej nawet takiej do smartfona użyć. Pomierzyłeś ten czujnik temperatury? Jaki błąd Ci wywala na desce VCM?
-
Ok auto odebrane na razie bez naprawy ...elektronik myśli a ja podeślę jego spostrzeżenia:
- zielona kostka nisko przy silniku ( sprzęgło sprężarki) brak napięcia
- wentylator przed chłodnicą klimatyzacji wg niego do wymiany ( ewentualnie regeneracji) piszczy
- potrzebny schemat elektryczny podłączenia klimy
Posprawdzał bezpieczniki , końcówki przewodów i jedyne jak twierdzi co znalazł to brak napięcia jak pisałem na początku.
Może mądre głowy zaznajomione z marką mi pomogą.
pozdrawiam
-
Auto naprawione. Należało wrócić do punktu od którego zacząłem czyli do pompy paliwa. Okazało się że została zamontowana nie odpowiednia pompa, to jedno a dwa to kosz pompy paliwa był uszkodzony paliwo zamiast pod odpowiednim ciśnieniem płynąć do silnika to tryskało na boki w koszu. Teraz kotek śmiga jak powinen. Zrobiłem kilka prób autostradowych i jest OK.