FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Alcomats w Październik 29, 2023, 17:00:43 pm
-
Cześć,
nazywam się Kuba i jestem nowym członkiem forum.
Mam Xj40 i mam problem.. ;p
Poszukuję body control module do mojego XJa.
Wersja 4l 1992r.
Niestety nie posiadam numeru aktualnego BCM, ale jak komuś pomoże w namierzeniu to podeślę fotki.
Jeżeli jest ktoś w stanie pomóc to płacę złotem ^^
Pozdrawiam
-
Mam bodajze 2 ale podeslij fote dla pewnosci czy numery zgodne beda
-
Załączam zdjęcia.
Niestety nie widzę tam żadnego numeru i z tego co się zorientowałem to nie jest to oryginalna część.
Reasumując: moduł był regularnie zalewany przez wodę (najprawdopodobniej ściana grodziowa nieszczelna) i miałem problemy z odpalaniem na "P", ogólnie wrzucaniem biegów, światłami, wentylatorami, fotelami itd.
Zauważyłem, że kapie mi woda z przestrzeni nad nogami pasażera po skorzystaniu z myjki.
Rozkręciłem i wyciągnąłem zaśniedziały, zalany moduł.
Prośba o pomoc w rozszyfrowaniu tematu, ponieważ jestem zielony w tym temacie
-
Kolejna fotka
-
I jeszcze jedna.
Jeżeli uda się pomóc z tematem będę bardzo wdzięczny
-
trudno powiedzie jaki to body procesor.
Jeśli ktos coś zamieniał to musiał zmienić wtyczki albo zrobić adapter pomierzy oryginalnymi wtyczkami od body procesora to tego sterownika.
zrób zdjęcia wtyczki do tego procesora jak tak aby było widać paręnaście kolorów przewodowy .
Aktualne sporo body procesorów oryginalnych jest sprzedawana na ebay . zobacz te z lat 1991-1992
https://www.ebay.com/itm/255809935098?
na dole tej aukcji jest wiecuj body procesorów do xj40 .
-
To nie jest body procesor. To jest dodatkowo montowany alarm/security module. Ja bym go wywalił całkowicie jakkolwiek będzie trzeba sprawdzić gdzie to jest wpięte i jak, tak by nie miało wpływu na resztę auta.
Trzeba schemat z Haynesa wyciągnąć i posprawdzać.
Co do wody to trzeba najpierw sprawdzić podszybie i odpływ pod maską z tyłu silnika, a później ściągać nadkola i zobaczyć co tam się dzieje bo często właśnie pod przednimi skrzydłami są dziury na rogach i przez to masz wodę w środku.
-
Woda na moduły leje się spod akumulatora podciśnienia. Zalewa kompa skrzyni lub silnika lub oba na raz ;D
-
Woda leje się nawet z wentylatorów. jeśli niedrożny odpływ wody z komory podszybia . woda wpływa przez górne pokrywy wentylatora i zaczyna na wszystko kapać . Pamiętam ze robiłem specjalne tamy z plasku aby zablokować dopływ wody do wentylatorów . wystarczą na 2.5- 3 cm wysokości taki tamy z prawej i lewej strony .
W autach ze sterownikiem od skrzyni warto dla bezpieczeństwa przykryć od góry plastykiem ten sterownik przed przykręceniem .
Często robią się też dziury pod ta pokrywą plastykową podszybia.