FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Darekxj40 w Październik 11, 2023, 18:38:03 pm
-
Witam czy posiada ktoś skrzynie manualna,czy we wszystkich wersjach silnikowych jest to samo oznaczenie skrzyni biegów,z moich doświadczeń wiem że w automatach to 2.9 ,3.2 ma oznaczenie zf5hp22 a 4.0 i wyższe zf5hp24 moze ktoś się zagłębiał?
-
XJ40
2.9, 3.2, 3.6 - 4HP22
4.0 - 4HP24
manual był Getrag 265/290 ( 5 biegowy )
XJ81
6.0 - GM 4L80-E
Co do skrzyń, manual aktualnie jest najgorszym wyborem ( problem z częściami ), 4HP22 , jak ma jakiś olej , nic się z nią złego nie stanie, 4HP24 , podobnie jak 4HP22 , ale tutaj jest już ryzyko , ze padnie płyta sterująca. O GM 4L80-E się nie wypowiem , bo nie miałem styczności :P.
-
Czyli manual ten sam występował we wszystkich wersjach silnikowych?
-
Nie we wszystkich , bo 6.0 było tylko z automatem. Pozostałe wersje silnikowe były dostępne z manualem takim jak wymieniłem.
-
Ok dzieki piękne.
-
Hej,
kupiłem wrak XJ6 2.9 z manualem, wybitnie dla zabawy. Nie mam żadnych planów ani ambicji związanych z tym egzemplarzem. Chcę go odpalić i ujezdnić po bliżej nieokreślonym postoju - tak po prostu, dla frajdy.
Niestety zdemontowana jest pompa hamulcowa, a co za tym idzie sterowanie sprzęgłem. Szukałem w niecie, ale nie znalazłem pompy hamulcowej do 2.9. Nie mam żadnej pewności, czy taka sama pompa jest w autach z innymi silnikami. Przydałaby się jakaś wiedza, zdjęcie czy może stary, poczciwy Haynes do 2.9. W Moim Daimlerze '94 są zupełnie inne rozwiązania.
Czy ktokolwiek ma XJ40 z silnikiem 2.9 i mógłby podesłać kilka fotek spod maski, lub inaczej rozjaśnić mi ten temat ?
Najprawdopodobniej mój wrak to 86 rok produkcji.
Pozdrawiam i dziękuję.
P.S. Manual to Getrag 265.