FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Wymieniacz w Wrzesień 07, 2023, 12:09:34 pm
-
Witam wszystkich, niedawno w moim XF-ie 4.2 sc zaczął pojawiać się błąd P2096, Układ przygotowania mieszanki paliwa po katalizatorze zbyt ubogi w banku 1, co objawia się oczywiście kontolką check engine :-zly . Dodam ,że błąd pojawia się zaraz po odpaleniu i po skasowaniu nie powraca już podczas jazdy , dopiero po ponownym odpaleniu. Fura normalnie śmiga, nie zauważyłem zmian w mocy. Dla testów zamieniałem sondy stronami aby sprawdzić czy któraś nie padła ,niestety błąd dalej pojawia się na bank 1 czyli sondy wykluczam. Wychodzi na to ,że najprawdopodobniej kończy się katalizator. Chciałbym się dowiedzieć co najlepiej w takim przypadku zrobić? Czy opłaca się zakładać jakieś zamienniki ? Czy uzywany oryginał? A może usunąć i wstawić np jakiś tłumik przelotowy w obudowie kata i wyłączyć drugie sondy ? Podejrzewam, że oryginalne nowe katy to będzie pewnie jakąś absurdalna cena . Jakieś porady co robić? A może to nie koniecznie katalizator?
Dziękuję z góry za każdą wskazówkę i pozdrawiam ;)
-
Z Topix:
P209600 Post Catalytic converter Fuel Trim System Too Lean Bank 1
Heated Oxygen Sensor (HO2S) fuel adaption - lean
Check integrity and correct installation of air intake system. Check for any HO2S codes also logged and refer to DTC Index in this section. Check for air leaks between, or on, upstream and downstream sensors. Check for air leak on Catalytic converter and exhaust path pre-Catalytic converter
-
Nieszczelnosci sprawdzałem i nic nie znalazłem. W przyszłym tygodniu będę miał dostęp do generatora dymu to jeszcze raz sprawdzę w ten sposób żeby się upewnić. W układzie wydechowym również szczelnie.
-
Bez dymu nic tam nie sprawdzisz. Rury plastikowe od filtrów lubią się rozkleić i rurka odmy z lewej pokrywy zaworowej. Na oko nie widać, a dymek pewnie poleci