FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Szymon_Xj40 w Lipiec 28, 2023, 07:40:32 am
-
Witam Panowie,
spotkał mnie ostatnio problem polegający na tym, że wracałem sobie z pracy i spadł mi górny wąż od chłodnicy ten przy termostacie.
Miałem 500 m do domu, więc jakoś dojechałem. Założyłem dodatkowe obejmy, uzupełniłem płyn, niestety kolejny raz spadł wąż.
Mój "podręczny" mechanik wymienił termostat, odpowietrzył auto, znowu zsuwa się delikatnie wąż (jeszcze nie spadł, na razie auto stoi).
Mechanik twierdzi, że jest duże ciśnienie i to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą, a że są dwie, no to robimy remont całości.
Czy spotkaliście się z podobnymi objawami? Masła nie ma, nic nie bulgocze. Nie chcę się pakować w poważny remont bez dokładnej diagnozy.
Podpowiecie sposób działania?
Pozdrawiam :-help :-thank :-tylko
-
@Szymon_XJ40, dużo wskazuje na to, że w układzie jest za wysokie ciśnienie.
Znaczy się, wg. mojego rozumowania, że pompa tłoczy, ale nie ma drożności stąd wzrasta ciśnienie. Wcale bym się nie zdziwił, jakbyś miał przytkaną którąś ze stalowych rurek, albo jakiś stalowy króciec. Mówię tak dlatego, że przy swoim XJ6 S3 jak zacząłem rozbierać układ chłodzenia, to wszystko co jest stalowe było mocno skorodowane, a nawet zaczopowane przez rdzę.
Spójrz na zdjęcia z remontu, tam widać ile rdzy było w układzie: https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,44427.0.html
Druga sprawa, jeżeli nieszczelność jest przy głowicy, to najpierw trzeba by zrobić test. Są do kupienia specjalne testy, które jeżeli dobrze pamiętam badają zawartość CO2 w układzie chłodzenia.
Kosztuje to parę groszy w porównaniu do zrzucania głowicy.
-
Witam,
Ja miałem kiedyś taki przypadek ale skakała mi temperatura i zanim cokolwiek zrobiłem to wąż spadał.
O ile nie mylę problemów to winny był czujnik ciśnienia klimatyzacji- taka srebrna puszeczka przy chłodnicy po stronie kierowcy.
Nie wiem co ma piernik do wiatraka ale wymiana tego czujnika pomogła, albo było coś innego o czym mechanik mnie nie powiadomił a jedynie wskazał ten czujnik :) . Czujnik nie jest tani niestety więc wymieniać w ciemno trochę szkoda.
Piotr
-
Dzięki Panowie za wskazówki!
-
Powiem tak, najpierw wymień korek zbiorniczka płynu. W nim jest zaworek ciśnieniowy. Jest najtańszy z całej puli wydatków jakie mogą Cię czekać, a efekt, jaki opisałeś powodować może.
Później postaraj się o test na obecność spalin. Zrzucanie "czapek" zostaw sobie na koniec ;)
-
Trochę czasu minęło, wymieniłem korek od chłodnicy, termostat. Kocur sobie postał, dzisiaj przegoniłem go w koło komina, wąż się nie zsunął natomiast zastanawiam się, kiedy i przy jakiej temp. powinien włączyć się wentylator od chłodnicy, bo auto było odpalone i jeżdzone ok 30 min i wentylator ani drgnął. Wiem, że jest chłodno, ale ciekawi mnie, czy to nie tutaj jakiś problem był latem. Swoją drogą wiemy, gdzie mogę znaleźć czujnik od went?