FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: denver69 w Czerwiec 14, 2023, 12:15:16 pm
-
Cześć, jak w tytule, wyskakuje mi błąd P20EE, wyczyściłem wtrysk AdBlue, dolałem płynu, skasowałem błąd i ...po przejechaniu 200 km błąd wrócił. Co może go jeszcze boleć? czujnik? ale dlaczego błąd nie pojawił się od razu? przytkany zbiornik? pompka?co sprawdzić w następnej kolejności? na pewno ktoś z Was borykał się z podobnym problemem. A drugie moje pytanie, czy jest dostępny jakiś interfejs w rozsądnej cenie (przetestowany)do Xe?
-
Pytanie do moderatora, czy na forum nie jest zagnieżdżony jakiś chochlik? człowiek nie poznaje własnego tekstu.. :- pojecia
-
a jakim płyn adblue wlewasz ? Spełnia standardy ?
-
Z cyrkla.
-
jak się pojawi błąd zła jakość płynu i zacznie odliczanie km - nie baw się w naprawianie tego bo błąd i tak wróci
problem tkwi w zbiorniku adblue a dokładnie w czujniku poziomu (ultradźwiękowym)
szkoda kasy na zabawy i kalibracje
wypisać adblue z samochodu i koniec problemu na zawsze
od razu uprzedzam że problem nie tkwi w kryształkach osadzających się na wtryskiwaczu
-
Więc co? czujnik NOx ? lambda?
-
ultradźwiękowy czujnik poziomu płynu w zbiorniku adblue, wyjątkowy idiotyzm, czujnik na górze zbiornika
wysyła fale dźwiękową która odbija się od powierzchni płynu, wraca w jakimś tam czasie i na podstawie czasu powrotu
wylicza toto poziom płynu
błąd jakości płynu wcale nie musi i zwykle nie ma związku z jakością płynu
u mnie wyglądało to tak - błąd jakości płynu, spuszczenie do zera, czyszczenie wtryskiwacza i skomplikowana długotrwała
procedura kalibracji czujnika (prowadzona przez soft serwisowy SDD - np wlej 50ml włącz zapłon wyłącz wlej 100ml i tak przez
kilka godzin...), po kalibracji przez rok brak błędów, po roku to samo
mając na uwadze cyrk związany z procedurą opisaną wyżej - adblue wycięte programowo na stałe i nie muszę
się zastanawiać kiedy znowu się popsuje
koszt wycięcia porównywalny z kalibracją (zapłaciłem 700zł) i radzę się z tym nie bawić w naprawy bo i tak będzie to
rozwiązanie tylko czasowe, wycinasz = koniec problemu
-
Nie wpłynie to na DPF czy ogólny stan silnika? ponoć te silniki są czulsze werka zegarka Patek.
-
adblue jest podawane do rury wydechowej daleko za filtrem DPF a nie do silnika to raz
dwa - XE zużywa w przybliżeniu 1 gram na 1km albo 11-13 litrów na 10000km - czyli tyle co nic
nie ma żadnego wpływu na nic oprócz składu spalin
-
Dzięki, za pomoc, jestem już po rozmowach z fachowcem co do AdBlue. :-thank