FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: wjask w Czerwiec 01, 2023, 07:44:20 am
-
Cześć, mam Jaguara XE 2.0D 180KM 2016r i spod korka zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego wylatuje płyn, nie dużo ale jednak ubywa im dłuższa trasa i mocniej przycisnę tym więcej jest płynu na brzegach zbiornika. Co jakiś czas muszę dolewać płynu. Temperatura cały czas jest na poziomie 90 stopni. Wymieniłem korek, termostat i filtr chłodnicy spalin EGR, jest lepiej ale dalej nie idealnie. Sam zbiorniczek nie wygląda na uszkodzony. Pytanie czy wiecie czym może to być spowodowane? Czy jedyna rzecz żeby to spróbować wyleczyć to uszczelka i głowica? Jakieś pomysły, porady i czy mogę jechać w dłuższą trasę ok. 450km?
-
Wzrost cisnienia plynu chlodniczego najczesciej oznacza problem z uszczelką glowicy. Zrob probe na obecnosc CO2 w ukladzie, zestaw znajdziesz na allegro. Zazwyczaj gdy jest problem z uszczelka przestaje prawidlowo dzialac rowniez ogrzewanie.
Trudno powiedziec czy mozna tak dluzej jezdzic, mam tutaj na mysli jakies lokalne miejscowe przegrzanie silnika ze wzgledu na turbuletne przeplywy cieczy chlodzacej.
-
jeśli płyn przechodzi tam gdzie nie trzeba nie możesz jechać w trasę bo jest duze ryzyko że będziesz potrzebował drugiego silnika na wymianę
test CO2 najpierw, wynik pozytywny - głowica do zdjęcia
-
2 razy zaobserwowałem przy odkręcaniu, że nie ma ciśnienia a korek jest krzywo przykręcony jeszcze się upewnię czy na pewno to nie moja wina
-
dodam że sporo tego płynu wciąga a po odkręceniu i spuszczeniu ciśnienia płyn w zbiorniczku wyrównawczym wzrasta dość znacząco
-
Czy jeśli problemem by była chłodnica spalin egr to czy filtr mógłby być suchy?
-
zrobiłeś test CO2?
-
Update: Głowica zregenerowana, nowe uszczelki i po problemie
-
Czy można się dowiedzieć jaki to koszt w obecnych czasach oraz przy jakim przebiegu to się stało?
-
Przebieg ok 160 tys. Zaprzyjaźniony mechanik za prace wziął ok 3000 zł, regeneracja chyba 1100 zł.