FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: matlow w Kwiecień 04, 2023, 10:28:35 am
-
Cześć,
Jaguar XF 3.0D 275km
Mam taki przypadek z kotem, że gdy go odpalę po dłuższym postoju w punkcie A i pojadę do punktu B - zazwyczaj kilka km to nie ma żadnych problemów z mocą czy szarpaniem, ALE jak już chcę wrócić z punktu B do A po kilku-kilkunastu minutach postoju, to już odpala z bardzo falującymi obrotami nawet do samoczynnego zgaszenia/zdławienia silnika i wyrzuca Restricted. Po chwili jak ruszę to jedzie płynnie bez szarpania ale z obniżoną mocą. Po podłączeniu kompa błędy: P2263, P0401, P0489.
-
Przez te pierwsze kilka km EGR nie jest otwierany ze względu na niską temperaturę. Gdy nominalna temperatura zostaje osiągnięta ECU zaczyna otwierać EGR. Błędy sugerują, że EGR nie jest otwarty lub jest niedrożny. Należy go zdemontować, wyczyścić i sprawdzić działanie.
-
Ma to sens, dzięki za info. Czy jest możliwość weryfikacji, który jest problematyczny, czy trzeba wyjmować w całości 2?
-
Każdy z tych błędów powinien mieć jeszcze doprecyzowanie czyli np powinno być P0489-22. Bo tak to masz ogólne błędy. Lepszym kompem to podłączyć
-
Mój błąd przy tworzeniu tematu :( (w zasadzie to nie wiedziałem, że końcowe cyfry mają jeszcze znaczenie - bo jakby opis na błędach z i bez jest ten sam :- pojecia )
Dokładne błędy poniżej:
P2263(21)
P0401(00)
P2263
P0401
P0489(77)
-
Ja zacząłbym od najłatwiejszego czyli sprawdzenia rurek prowadzących z EGR do dolotu po obu stronach. W samym dolocie rurki są spłaszczone i tam może gromadzić się nagar. Następnie spróbuj odkręcić sam zawór nie wyjmując całego EGRa. Dopiero gdy to zostanie sprawdzone i nie znajdziesz niczego niepokojącego pozostanie demontaż całości. Nie obędzie się bez spuszczenia płynu chłodniczego. Nie skupiałbym się na jednym tylko sprawdził oba bo może być tak, że problem aktualnie występuje na jednej stronie a za chwilę pojawi się na drugiej.
-
problem rozwiązany.. gdyby ktoś miał podobnie to zweryfikujcie czy nie zacina wam się klapa w przepustnicy powietrza. U mnie czyszczenie nie pomogło, dopiero wymiana całej przepustnicy. Jak ktoś chce zaoszczędzić to takie same montowane są dla Citroenów 3.0 HDI.
-
Albo wystarczy ją podpiłować lekko.
-
A powiedzcie mi... Jak sprawdzic wlasnie czesci czy pasują z innych aut.... 🙄 To mechanik podpowie czy jak?