FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X351 (2009 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: zielins w Marzec 29, 2023, 20:17:55 pm
-
Czy ktoś z forumowiczów posiada wiedzę i mógłby się nią podzielić - czym różnią się silniki diesla w wersji przed i po lifcie?
Z rzeczy oczywistych:
Moc: 275/300 KM
Moment: 600/700 Nm
Norma EURO: 5/6
Z obserwacji ogłoszeń widzę, że wersja po lifcie ma dwie puszki filtrów powietrza więc zwiększony dolot, a przez to zbiorniczek wyrównawczy został przeniesiony do tyłu. Z danych technicznych wyczytałem, że podniesiono stopień kompresji z 16 do 16,1. Co poza tym - jak osiągnięto lepsze parametry zmniejszając emisję? Czy dalej jest używany "suchy" DPF? Czy osprzęt się zmienił?
-
Euro 6 to plyn DEF/ADblue
-
Odkopię nieco temat, gdyż zwróciłem uwagę na to, że już kilka z XJów oferowanych na sprzedaż z wspomnianym 3.0d 300KM miało wymieniany silnik przy przebiegu około 50k. Czy ktoś wie co to za przypadłość?
-
smiem strzelic ze ta przypadlosc to zakup 3.0d to jezdzenia po miescie
-
Hej
3.0 diesel maja wadliwe waly korbowe, ktore pekaja ...,
a propo roznic w mocy, moge wykonac chiptuning stg1 ...,
z 270 ki moge wiecej okolo 45 km i 45 nm,
z 300 ki moge wiecej okolo 45 km i 80 nm,
Pozdrawiam
-
Skoro wały wadliwe i pękąją to może lepiej nie wyciskać z silnika jeszcze więcej tylko oszczędzać żeby przeżył jak najdłużej? ;) A tak serio to czy wiesz może jak mniej więcej ten wzrost mocy przekłada się na osiągi tzn. przyspieszenie bo vmax należałoby najpierw odblokować. Czy wiesz ile wynosi vmax po odblokowaniu?
275 vs 300 do setki to katalogowo 6,4 i 6,2s przy sporej różnicy wagi: 1775kg i 1835kg - nie wiem skąd te dodatkowe kilogramy ??????
-
Hej
staram sie nie jezdzic lub jak bajmniej autami klientow,
nie wiem, jakie jest vmax,
vmax rowniez moge przeniesc lub wylaczyc,
a propo wadliwych silnikow ...,
robilem auta z przebiegami po 150/200 tysi przebiegu (nigdy nienaprawiane) i po stg1 maja sie nadal swietnie ...,
Pozdr