FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Andrejek w Luty 10, 2023, 21:59:30 pm
-
Od kilku dni mam jaaga 2.5 v6 2004 i sprawa wygląda tak że nieważne czy zimny/ ciepły czy stoi czy jedzie caly czas obroty jak dojdą do 3 tys to jest odcina i niby do tych 3 tysi jedzie fajnie ale wiadomo że musi duzo bardziej sie krecic. Do tego jakby mu w trakcie jazdy mocniej przycisl to odrazu po wejsciu poza bariere 3tysi to caly samochod zaczyna drgać i wręcz go muli, poprzedni właściciel mówi że to klapki w kolektorze ssącym i uszczelka pod głowicą która juz jest do wymiany. Co byscie mi doradzili i jesli mam nadzieję ze to sprawa tylko kolektora to co z niego wymienic? Czy same klapki? Czy mozna ich po prostu wymontowac?
-
Masz za duże korekty - stąd odcięcie - skasowanie błędów pomoże, ale na krótko.
Masz LPG? Jeśli tak to skasuj błędy i zobacz jak jeździ na benzynie. Jeśli będzie ok, tzn że LPG do regulacji.
JEśli nie lub na bezynie jest tak samo. To uszczelki pod dolnym i górnym kolektorem do wymiany. Co do "klapek" zmiennej geometrii - to do wymiany jest oring - roboty na 10minut na obie sztuki.
Po wszystkim kasowanie błędów i odpięcie aku na 15 minut, po czym wyjeździj min. zbiornik paliwa na benzynie.
-
"Co byscie mi doradzili" - skuteczną diagnostykę, a nie oczekiwanie pomocy ze szklanej kuli.
-
Lewe powietrze do sprawdzenia zwłaszcza szczelnosc klapek w dolocie.
-
Miałem tak samo ale w Alfie Romeo - winny był przepływomierz...
-
Masz za duże korekty - stąd odcięcie - skasowanie błędów pomoże, ale na krótko.
Masz LPG? Jeśli tak to skasuj błędy i zobacz jak jeździ na benzynie. Jeśli będzie ok, tzn że LPG do regulacji.
JEśli nie lub na bezynie jest tak samo. To uszczelki pod dolnym i górnym kolektorem do wymiany. Co do "klapek" zmiennej geometrii - to do wymiany jest oring - roboty na 10minut na obie sztuki.
Po wszystkim kasowanie błędów i odpięcie aku na 15 minut, po czym wyjeździj min. zbiornik paliwa na benzynie.
Niemam LPG i nie zamierzam dawac ale dobrze mysle ze te "klapki" zmiennej geometrii to są te dwa silniczki krokowe oraz czy to one mogą być winne? Do komputera i usuwania błędu oczywiście bede dawał ale chciałbym na począwku samemu posprawdzac potencjalne awarie i to co będzie uszkodzone to wymienic. Górny i dolny kolektor to poprostu ssący i wydechowy czy jak to wygląda?
-
A chceck Ci świeci/mruga wtedy jak nie chce jechać? To jak nie chcesz się 'orobić' niepotrzebnie, to zacznij od zakupu https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-vgate-icar2-elm327-obd2-11742707639?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=9e767e79-4fa4-47d9-af53-8f1f240dfda9# i dowolnej aplikacji OBD via bluetooth. Odczytasz błędy i będziesz miał punkt zaczepienia.
-
Znaczy żólty check jest caly czas, a auto caly czas ma do 3 tys tak pozatym to jezdzi dobrze mysle ze to tryb awaryjny. Dzisiaj odkrecilem kolektor i zdjąłem silniczki krokowe ale bylo caly czas tak samo oprocz tego że oczywiście bez gazu auto gasło. Bardzo chętnie bym kupił ten interfejs i apke ale mam pytanie czy można przez to normalnie usuwac błędy i dawac rady bez mechanika, czy tylko ich wyswietlac?
-
Możesz odczytać i usunąć. Ale pamiętaj, że kontrolka to tylko oznaka błędu, a nie przyczyna. Trza naprawić, żeby ponownie się nie zaświecił ;-)
-
Klapki jak otworzysz maskę to usłyszysz - uszczelki pod kolektorami nie - i na nie stawiam
-
A mam taki problem, że mam interfejs elm327 ale nie łączy się z jaguarowskim ecu, sprawdzałem passata i nie było problemu, a kotek niechce, mam pytanie jaki program musi byc dp jaaga żeby się połaczył (najlepiej na androida)
-
Torque, nawet w wersji lite.
-
Niby powinien działać ale jak podłaczam to pisze brak połaczenia z ecu, próbowalem tez kilka innych programow i żaden nie dawał rady
-
W mojej ocenie to problem z Twoim interfejsem. U mnie, dla kontrastu mogę powiedzieć, w uproszczeniu, że każdy program działa.