FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: qmarkus w Luty 05, 2023, 18:42:50 pm
-
Najpierw padł centralny a dzisiaj auto całkowicie padło. Pewnie jest gdzieś delikwent który żre prąd. Chce podładowac Aku i może dojadę do serwisu ale nie wiem jak odblokować klapę bagażnika. Jest tam jakiś zamek awaryjny??
-
Jeśli x250 to w klapie jest zaślepka pod która jest miejsce na grot kluczyka
-
X260 i doszedłem do tego że trzeba podłączyć zewnętrzne zasilanie pod punkty w komorze silnika. W klapie nie ma zamka, nawet tablicę zdjąłem. Jutro będę się prądem bawił. Auto ma 29k na liczniku i już się jaja robią hmmm nie wróży to nic dobrego.
-
ile lat ma aku? czy jest oryginalny przypisany do samochodu?
-
żeby otworzyć bagażnik trzeba podłączyć zewnętrzne zasilanie pod oznaczone punkty pod maską silnika, aktualnie ładuję pożyczoną ładowarką akumulator ( Varta z naklejką Jaguara więc orginał) 80Ah na dodatek to akumulator AGM koszt około 1k.
Podczas ładowania zaczęły dziać się cuda, lampy potrafiły sie losowo włączać , komp cały czas się włączał i wyłączał itd. Podłączyłem z powrotem zewnętrzny aku na kablach do klem pod maską i uspokoiło się wszystko. Co najlepsze, przed chwilą odpiąłem go znowu i auto zachowuje się normalnie. Stał się też cud samonaprawy, centralny ożył i pozamykało sie wszystko. zostawiłem ładowanie do rana i się zobaczy co będzie. Widocznie poniżej 12V centralny zamek się dezaktywuje. Może to komuś pomoże. AGM nie wolno ładować zwykłym prostownikiem.
-
Po ladowaniu akumulatora,tak z cekawosci zawsze sprawdzam parametry i sa kiepskie.
Wystarczy odczekac jakis czas i wszytkie ladunki sie poukladaja. Wtedy pokazuje noramalne wartosci.
Oczywiscie ladujesz ladowarka do AGM,ktora laduje innym pradem niz zwykla?
Jak ladowalem przez przod ,to trwalo wieki i slabo bylo.
Podlaczam pod klemy bezposrednio.Wczesniej auto mam zamkniete. Bagaznik domykam po podlaczeniu ladowarki ale nie zamykam do konca by kabli nie zniszczyc.Choc raz zamknalem przez przypadek.
Oczywiscie gdy za niskie napiecie to systemy wariuja.
Co jakis czas podladowuje aku, bo 20 km do pracy nie jest wstanie wyrownac strat w pradzie.
-
Piotr ładowarka co najmniej 8A do AGM podłączona na klemy. Okazało się że trzeba jeszcze zrobić reset szyb i szyberdachu bo nie mogłem odpalić z telefonu auta. Meldowało że szyby niedomknięte choć były. Po resecie auto odpalam zdalnie bez problemu. Całe życie trzeba się uczyć, nawet z powodu akumulatora.
-
;D ;D ;D W tych autach ,to akumulator robi za serce ;D Maly atak serca i wszystko lezy :-zly