FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: pospolity w Styczeń 06, 2023, 13:08:03 pm
-
Witam,
jak w temacie, posiada ktoś wiedze co poza samą skrzynią trzeba wymienić (zgaduje, że komplet to: skrzynia, sterownik, wybierak). Jaka jest różnica w przełożeniach tylnego mostu? Czy skrzynia do silnika pasuje 1-1 (wydaje mi się, że powinna) i czy idzie ten sam wał. Dodatkowo pytanie o wskazania prędkościomierza (czy nie będzie zbytnio przekłamywał).
Może ktoś taki manewr już robił i podzieli się doświadczeniem.
pozdrawiam i dzięki za informacje i pomysły.
-
Praktycznie niewykonalne. I to nie skrzynia 5HP tylko Fordowska 5R55
-
Możesz rozwinąć "niewykonalne"? Wiąże się to z wymianą całej wiązki czy też to kwestia wymiany kilku elementów, które są dostępne? Jak z mocowaniem elementów?
Widzę, że jest zainteresowanie tematem, więc proszę o wymienienie potencjalnych problemów, które trzeba by było rozwiązać. Moja 5-cio biegowa (kotek z '99, skrzynia z tego co się orientuje ZF)
-
ZF był po lifcie. Tak jak pisałem skrzynia Forda. Przede wszystkim inny kształt dzwonu skrzyni. Całkowicie inna elektronika, sterownik silnika nie przystosowany do sterownika skrzyni. Można tak jeszcze dalej wymieniać.
-
Nie jestem specem bo nie rozbierałem silników i skrzyń, ale to chyba ten sam silnik więc mocowanie skrzyni powinno być takie same (no chyba, że :-tylko zmienili blok silnika. Pisałeś o innym sterowniku silnika. To chyba nie jest problem żeby go przełożyć. Z drugiej strony zmienili sterowanie klimatyzacji więc i tu opcje sterownika mogą być inne. Biorąc pod uwagę koszt skrzyni cena sterownika już nie powinna być zaporowa.
Jeżeli jestem w błędzie to proszę oświeć mnie.
-
To nie chodzi o ceny gratów, tylko o zgranie wszystkiego. Niewykonalne praktycznie między przedliftem a poliftem. Czasami jest problem między poliftami.
To masz kompletnie inną elektronikę. Uwierz taniej wyjdzie sprzedać i kupić polifta
-
Dzięki za wyczerpanie tematu i rozwianie "marzeń" laika. Troszke nie zaglądałem. Wydaje mi się, że rozpatrując opcje sprzedania (po zrobieniu progów i odmalowaniu raczej niezbyt opłacalne) rozpatrywał bym kierunek S-TYPE R. Do użytku codziennego porównywalne spalanie a "troszeczkę" więcej frajdy.