FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: piotrrf w Listopad 15, 2022, 18:50:34 pm
-
Oczywiście wiem jak zmieniać biegi na łopatkach przy kierownicy.
Zastanawiam się jak w czasie jazdy utrzymać bieg by automat sam za jakiś czas nie zmienił.
Głównie chodzi o utrzymanie obrotów i prędkości przy wypalaniu DPFa.
-
Skrzynia w tryb sport. Nie powinien wtedy sam zmienić biegu
-
Ktoś kiedyś pisał że na „dynamiczny”+”sport” będzie trzymał biegi - nie sprawdzałem tak że nie potwierdzę. Sam za często zmieniam biegi a w dłuższej jeździe wrzucam automat.
-
Tryb dynamiczny mam włączony zawsze. Skrzynia w trybie sport powoduje skok obrotów ale i tak zmienia. Dłużej trwa ale jednak zmienia.
-
A próbowałeś ostatnią reakcję na skrzyni przed ustaleniem obrotów do jazdy na zrzuceniu biegu (-) a nie podniesienie (+)?
A może odwrotnie?
Coś mi gdzieś kiełkuje ale nie wiem gdzie :-trudno
-
Czego ja nie próbowałem 😂Jak będę jechał, to znowu będę kombinować. Może się uda coś zrobić.
-
Ktoś kiedyś pisał że na „dynamiczny”+”sport” będzie trzymał biegi - nie sprawdzałem tak że nie potwierdzę. Sam za często zmieniam biegi a w dłuższej jeździe wrzucam automat.
Zgadza się. Trzyma bieg i obroty.
Dzięki za pomoc.
Wracając z pracy włączył się tryb wypalanie DPF i odrazu to zastosowałem.
-
Nigdy jeszcze nie udało mi się zaobserwować kiedy się wypala >:( :-wstyd
Nie wiem na co i kiedy patrzeć, jakoś tak zawsze się szybko kończy jazdę że się nie zastanawiam nad tym.
W poprzednim aucie miałem diodę (sam założyłem) która się zapalała a tu nic w tym kierunku nie myślałem.
-
Ja czasem też przegapię ten proces. Szczególnie gdy pędzę autostradą. Mało kiedy odpuszczam gaz i pozwalam autu się toczyć.
Do pracy mam 20 km w jedną stronę i sporo wsi po drodze.
Wiadomo, że inaczej się jeździ na takiej drodze.
Zawsze mam ustawiony pomiar chwilowy spalania.
A na dużym wyświetlaczu całą resztę wyników.
Normalnie gdy jadę,to pomiar pokazuje około 5 litrów ale gdy jest dopalanie DPF to chwilowy i średni wchodzą w granicę 7,5 litra.
Przed każdą wsią odpuszczam nogę z gazu i normalnie odrazu pokazuje 0,0 a gdy się dopala to skaczą wyniki 1,6 do 3,2.
Myślałem, że nic się nie stanie jak trochę to oleję
Trudno utrzymać prędkość i obroty jak co chwilę ograniczenia do 50 kmh i radary.
Niestety, zobaczyłem że DPF się zapełnia a olej traci swoje właściwości.
Dlatego już od jakiegoś czasu sprawdzam wszystko.
Olej wymieniam często. By nie był zbyt rozrzedzony przez niedopalenie.
Jak narazie robię,tylko obrotami wypalenie i widzę, że chyba działa. Jadąc przez miejscowość trzymam 2,5 tyś obrotów i nie pozwalam opaść. Nie trwa to długo by skończyło się wypalenie.Widze to na wyświetlaczu,gdy spalanie średnie i chwilowe zaczyna spadać.
Tak ja to robię.