FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: Oktagon w Listopad 04, 2022, 07:11:00 am
-
Dzień dobry
nie znalazłem w czeluściach forum tematu traktującego o podobnych do moich problemach
Od zakupu sierściuch wali mi po oczach nieprawdziwymi komunikatami, brak płynu w chłodnicy, otwarta maska i klapa bagażnika, brak płynu do spryskiwaczy itp, ponadto nie działa centralny zamek, nie jest w pełni martwy ale tak w 90%. Nie reaguje ani na pilota ani na przyciski w kabinie, zarówno drzwi jak i klapa bagażnika czy klapka wlewu paliwa ale, jest jedno "ale" - po wrzuceniu D ryglują się drzwi kierowcy, jeżeli zarygluję od środka drzwi przednie, to odryglowując drzwi pasażera, odryglują się również te kierowcy. Wszystkie pozostałe funkcje w drzwiach działają (szyby, głośniki, oświetlenie) więc wykluczam przepusty w drzwiach.
Może ktoś miał podobny problem i wie jak się za niego zabrać ?
p.s. byłam na kompie, pokasowali wszystkie błędy ale problem nie ustąpił.
-
Na poczatek zaczalbym od akumulatora i punktow masowych za swiatlami. One lubia robic rozne psikusy ;-)
Jak juz to wykluczysz to zobacz jakie bledy zostana
-
Akumulator jest nowy i zdrowy - punktów masowych nie sprawdzałem, ale zrobię to dziś. Dziękuję za podpowiedź.
-
przejrzałem punkty masowe we wnęce koła zapasowego i są jak nowe, są jeszcze inne gdzieś pod tapicerką ?
-
przejrzałem punkty masowe we wnęce koła zapasowego i są jak nowe, są jeszcze inne gdzieś pod tapicerką ?
pod maską przy światłach po lewej i prawej stronie na pasie przednim - one lubią się utlenić czego efektem jest brak masy i "głupienie kota" , sprawdź jeszcze to , ale nie wizualnie tylko odkręć i zakręć nakrętki , u mnie podczas takiej operacji bolec masowy odpadł od pasa a wizualnie było ok
-
wyczyściłem punkty masowe, (przy okazji jeden uwaliłem.... ach ta moc w łapie :- pojecia ) nie były zasyfione i rzecz jasna nic się nie zmieniło ;) tak więc szukam dalej i prosze o sugestie
-
Przeczyść punkty i pryśnij dowolnym sprayem elektro.
W załączeniu punkty masowe 358, zapewne w 350 nie ma różnicy.
Warto przeczytać i wykasować DTC, bo na pewno będzie ich sporo.
-
dziękuję serdecznie za rysunek, będę po kolei sprawdzał te punkty.
Czy moje problemy mogą wynikać z uszkodzenia modułu komfortu ?
-
No jasne, że mogą ale padnięty FEM czy REM to raczej rzadka sytuacja, prędzej problemy z wiązkami, czyli głównie przetarcia, zwarcia lub coś z can.
-
A jakie błędy były?
-
niestety nie mam zapisanych numerów. W tej chwili wóz jest u mechanika na pierwszym serwisie pozakupowym, jak go odbiorę to dam znać co dalej.