FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: Bulldose w Październik 05, 2022, 13:56:09 pm
-
Robił ktoś nowe w miejsce fabrycznych? U mnie standardowo problemy z abs/dsc, przygasajace swiatla. Chcialem przeczyscic ale sruba rozpadla sie w palcach.
Czy poza nawierceinem budy i przymocowania kabli jest jakas wieksza filozofia w tym?
-
Żadna filozofia aby tylko zabezpieczyć anty korozyjnie.
-
Czy poza nawierceinem budy i przymocowania kabli jest jakas wieksza filozofia w tym?
Kolego Bulldose, swego czasu poświęciłem trochę uwagi na przestudiowaniu literatury pod kątem połączeń masowych w starych Jaguarach.
Są to punkty krytyczne w całym układzie elektrycznym, więc warto im się przyjrzeć tym bardziej, że dużo to nie kosztuje.
Ja mam zasadę, że jak już odpinam jakiś kabel w samochodzie, to zarówno końcówkę kabla jak i gniazdo popsikam preparatem do usuwania tlenków z powierzchni.
Są to zazwyczaj preparaty, które w nazwie mają wyraz "Contact" ; "Kontakt" lub coś w ten deseń.
Druga sprawa, to zabezpieczenie na przyszłość przed ponownym utlenieniem. Do tej pory stosowałem wazelinę techniczną, ale chcę wypróbować dedykowany do tych zastosowań preparat
marki CX80 o nazwie "ELECTRICX". Jeszcze go nie stosowałem, ale z opisu wynika, że jest to idealny środek do tego typu zastosowań.
Powodzenia,
Jan
-
Dzieki wielkie za odpowiedz, tak zabezpieczone bedzie napewno.
Pzdr!