FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: promotion w Wrzesień 21, 2022, 10:24:12 am
-
w obu moich kotach coraz częściej zaczyna wyskakiwać ten błąd , i tak się zastanawiam czy to oznaka kończącego się kompresora czy może raczej czujników poziomowania ( znajmy mechanior radził mi abym zaczął od sprawdzenia czujników ) i tu pytanie jak to zrobić ? rozumiem , że czujnik powinien mieć jakąś oporność zmieniającą się w miarą zmiany położenia dźwigni , ale dokładnie jaką początkową i końcową ? ktoś wie ? kupić nowego też za bardzo nie ma gdzie , może pasuje od czegoś innego ? a może to zupełnie inny powód błędu może ktoś z was miał podobnie i może wspomóc dobrą radą
-
Zacząłbym od sprawdzenia złączy czujników, może po prostu dostaje się tam wilgoć, po latach bym się nie zdziwił, tam jest zwykła złączka superseal. W razie czego pasuje od Audi A8, od elektryki świateł czy coś, szukaj na alle po "Złącze PPHU 6 PIN MQS", same piny też można dokupić w razie urwania kabelka hehe. Czujniki sprawdzisz zwykłym multimetrem za 20 zeta, nie pamiętam jakie ma zakresy, ale na forum USA jest gdzieś ten wątek, całkiem niedawno poruszany, ktoś miał problem z czujnikiem. Nowe czujniki są ogólnodostępne, tylko nie kupisz już supportów na tył, musisz podtrzymać życie własnych, kupowałem niedawno komplet czujników, wrzuciłem nowy na przód przy okazji odbudowy sanek i ogólnie zawieszenia. W razie czego: zostawiłem sobie stary żyjący w razie W, mogę Ci podesłać do sprawdzenia.
Masz jakiś kod błędu? Bez tego to trochę loteria.
-
Przede wszystkim podpiąć SDD. Odczytać błędy w układzie zawieszenia + odczyty z czujników.
Ostatnio u klienta załatwiłem temat wyskakującego błędu kalibracja zawieszenia. Później się jeszcze okazało, że ucieka trochę powietrze z jednego miecha.
-
Nowe czujniki są ogólnodostępne, tylko nie kupisz już supportów na tył, musisz podtrzymać życie własnych, kupowałem niedawno komplet czujników,
[/quote]
a konkretnie gdzie są dostępne , bo ja szukam i jakoś nie moge znaleźć ?
-
Na Wyspie, zwykle robię zakupy na mytonautomotive, aktualna cena 75P
-
no właśnie ja nie mieszkam na wyspie a w PL niedostepny , zastanawiam się czy nie pasował by od czegoś innego ? np.landrovera itp.?
-
W sumie tak samo kurier przynosi do domu, więc nie wiem co za różnica czy z PL czy z GB, ale jak kto woli. C2C2242 - dostępne w polskich sklepach, ebay, amazon, ali,
-
C2C2242 - dostępne w polskich sklepach, ebay, amazon, ali,
Kupiłem na Amazonie ten czujnik jako oryginał do Jaga, a przyszedł w pudełku Land Rovera czyli jest to czujnik wspólny dla obu marek. Pasuje jak ulał, tylko czy trzeba go wkodować? Bo po wymianie czujnika autko nie chce się podnieść.
Pozdrawiam
-
Nic nie trzeba kodować. Najdalej po ok minucie od odpalenia powinien włączyć się kompredor i auto idzie do góry. Cały siedzi, ktoraś oś?
-
Siedzi przód
-
Jak masz możliwość rusz zdecydowanie tył/przód na zmianę kilka razy, tak przynajmniej na pół dlugości samochodu. Tez tak kiedyś mialem i pomagało.
-
Ok, jutro spróbuję tak zrobić, a na razie dziękuję za wskazówkę i pozdrawiam
-
Po założeniu oczyszczonego starego czujnika przód podniósł się lecz prawa strona słabiej, więc po pierwsze: z nowym czujnikiem coś jest nie tak, a po drugie: to prawy amorek jest do wymiany. Na Allegro są już jakieś nowe zamienniki w cenie poniżej 1400zł więc zaeksperymentuję
-
Nowy zamiennik zamontowany i autko podnosi się tak jak powinno oraz nie opada, czyli diagnoza była trafna - padnięty amor.
-
Jakiej firmy z ciekawości zapytam
-
Maxpeedingrods