FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: jurlich w Wrzesień 17, 2022, 17:29:17 pm
-
Witam, mój mechanik i ja rozkładamy już ręce. Zakupiłem kota z 2001 roku, 3.0l manual, i podczas próby załadowania na lawetę włączyła się blokada, której nie sposób już wyłączyć. Usunąłem ją mechanicznie z kolumny kierowniczej aby można było nim wjechać na lawetę, ale przy próbie odpalenia z kluczyka gasną wszystkie kontrolki i silnik nie kręci. Wygląda tak, jakby immo nie puszczało (otwieranie i zamykanie z kluczyka działa). Z błędów można wyczytać, że była próba odpalenia samochodu kluczykiem, który nie został rozpoznany, ale nie jestem w stanie usunąć tego błędu, więc zastanawiam się, czy czasami uszkodzeniu nie uległ ECU (wygląda jak rozkodowany kluczyk). Samochód "na krótko" kręci, ale nie pali, chociaż pompkę słychać (wgląda jak odcięcie zapłonu przez kradzieżą). Na plaka pali, więc silnik jest sprawny. Niech ktoś poratuje informacją jak ominąć immo, ponieważ po prześledzeniu instalacji elektrycznej i wywaleniu bezpiecznika, który teoretycznie powinien odciąć blokadę antykradzieżową, nadal ecu nie puszcza prądu na rozrusznik, chociaż przekaźnik pod nogami pasażera "strzela"... :-nie ??????
-
Wyrzucić immo ze sterownika. Przynajmniej sprobowac, bo jaguar ma osobliwe sterowniki
-
w sensie fizycznie go wylutować z zegarów? Chodzi mi po głowie zakup chińczyka mongoose lub jlr, ale mam wątpliwości, czy uda mi się nim wyłączyć immo (w opisie pisze, że obsługują jaguary po 2005 roku...). Ktoś coś?...
-
No immo nie usuniesz mongoose. Sterownik do otwarcia i szukać w kodzie binarnym. Aczkolwiek te sterowniki to praktycznie immo nie do usunięcia bo siedzi prawie wszędzie tak kolokwialnie mówiąc.
Czujnik uderzeniowy od pompy nie jest załączony przypadkiem?
-
Czujnik jest ok, deska działa, nie ma informacji o engine safemode, po prostu pętla magnetyczna nie rozpoznaje sygnału z kluczyka, więc ciągle sypie błędem zablokowanej kierownicy. Jeśli mongoose nie ogarnie immo, to może polecisz jakiś sprawdzony programator + program do edycji wsadu ecu? Jestem po technikum elektronicznym i coś tam z programowania mikroprocesorów pamiętam, to nie może być nic trudnego ;D Jeśli udało mi się atmegi programować, to myślę, że z odpowiednim programatorem też bym sobie poradził. Jeśli mam wydać kilka stówek na kabel, którym nie wyłączę immo po obd, to jestem skłonny dołożyć kilka stówek i zacząć przygodę z rzeźbieniem w goownie (nigdy nie byłem fanem 01).
EDIT:
Prześledziłem schemat i chodzi mi po głowie zmostkowanie fc15-5 i fc15-4 przy zegarach, a przy pinie fc63-6 zostawić przerwę (lub do ground)... Ktoś z kolegów może już tego próbował?...
-
UPDATE:
Podmieniłem ecu, zegary i stacyjkę, i nadal mam ten sam komunikat: steering column locked. Powoli kończą się mi pomysły, ktoś coś?...
-
Napisałeś że "usunąłeś blokadę mechanicznie", czyli że jak?? Może jakieś czujniki nadal mają sygnał że blokada kierownicy jest załączona.
-
Normalnie, rozwierciłem zaprasowane śruby od blokady :- pojecia :-hehe
P.S.
Idzie wiosna i będzie bebeszenie elektryki i elektroniki na grubo, nie może być tak, że dwa miesiące morduję się z odpaleniem silnika.