FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Martino1905 w Wrzesień 16, 2022, 22:55:32 pm
-
Witam,
proszę o dokładną informację jaki jest akumulator w Jaguar XE 2.0 163KM, 2017r.
Muszę wymienić akumulator, bo oryginalny jest padnięty. Jestem na wyjeździe służbowym i nie mam jak sprawdzić nalepki na starym aku.
Musze przez weekend zamówić nowy, dlatego musze znać dokładne parametry ile Ah i jakie jest natężenie prądu rozruchowe 800A?? AGM? start-stop?
Jaką markę polecacie Varta? Bosch seria Silver?
Czy mogę tak o na parkingu wyjąć stary aku i założyć nowy? Czy muszę udać się do mechanika, żeby zastosować jakieś podtrzymanie prądu itp?
Najważniejsze kwestia: Czy musze zrobić jakąś adaptację nowego aku? Czy też sternik silniak sam go wykryje i zaadaptuje automatycznie.
-
Trudno stwierdzić bez oglądania co tam masz obecnie włożone.
Jeśli masz start stop system to już wiadomo, że AGM.
800 ka powinna być. U mnie w instrukcji jest o takiej wartości. Co prawda mam troszkę więcej mocy ale to bez znaczenia.
Napewno powinien być z podtrzymaniem prądu i zaadoptowany , wpisany w system. Z tego co mi mówiono w ASO, samochód pamięta inne wartości ładowania.
Zanim włożysz go do auta, naładuj go na maxa.
Miałem dużo problemów po nieumiejętnej wymianie akumulatora.
Możesz u mnie poczytać.
-
Ciekawe, czyli co wychodzi na to ze nawet akumulator trzeba w ASO wymieniać, bo inaczej wyjdą kwiatki.
Ehhhh ta wszechogarniająca nas technologia, kiedyś było łatwiej, klucz 10, dwie klemy i po robicie 😃
-
Ja wymienilem w ASO ale pracownik mial w du...e procedure wymiany. Pol roku walczylem z wszechobecnymi bledami.Nie chcieli sie przyznac do bledu. Do teraz uwazaja,ze nie trzeba z podtrzymaniem i wpisaniem.Kasy nie oddali mimo,ze dostalem opis od innego ASO o bledzie w pracy.
Pojechalem do innego i odrazu wykryli,ze zle wymieniono aku.
Wpierw naladowali go do maxa a potem w auto i wpisanie w system.
W moich pozostalych autach nie ma tego problemu. Wyciagam kiedy chce,np. na zime.Laduje i montuje. Zero problemow.
W Jaguarze cala impreza kosztowala mnie 400 euro.
-
W takim razie dobrze, że mówisz o takich rzeczach, warto o tym wiedzieć, ja mam nowy samochód i pewnie problem akumulatora nie będzie mnie dotyczył przez kilka najbliższych lat, ale wiedza przydatna :-V jcpf-stanby
-
Wlasnie po to jest forum by informowac i pomagac.
Zawsze sie ciesze,jak osoba ktora rozwiazala problem dzieli sie wiedza na koniec .
Gdy akumulator jest niedoladowany bo auto za male odleglosci pokonuje, to zaczynaja sie problemy z elektronika ,start -stop nie dziala,tryby ktore potrzebuja wiecej pradu wylaczaja sie. Tak bylo w moim przypadku. Co do start-stop ..i tak go wylaczam zaraz po uruchomieniu auta.
-
Witam,
U mnie niedawno wymieniali, bo oryginalny był padnięty. Oczywiście jełopy wymienili bez podtrzymania.
Taki miałem(Jaguar), a taki mam teraz(Varta).
-
U mnie jeszcze oryginał.
-
Też wystawili mi Varte.
Jaguar nie produkuje akumulatorów, to tylko naklejka. Ale to wiecie.
Najważniejsze, że parametry te same.
Ach,Ci mechanicy. Wszędzie znajdą się łajzy 😀
-
Wiadomo, chodziło o to, że fabryczne aku jeszcze było. A te Varty są akurat dobre jakościowo.