FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: pirullo w Sierpień 16, 2022, 09:49:32 am
-
Miałem ten błąd raz na jakiś czas, auto nie opadało nawet po 2 m-cach garażowania. Coś mnie podkusiło żeby wymienić oring na tłoku w kompresorze plus głowicę. Dodatkowo wysuszyłem ten granulat i poskładałem wszystko spowrotem i... mam teraz Air Suspension Fault jak tylko odpalę auto :-cry
Także sobie poprawiłem... miał może ktoś taki przypadek?
Nie wiem czy go wyciągać i ponownie poskładać... kupić drugi regenerowany ~700zł, nowy ~1300. Cześci do regeneracji wywaliłem 150zł plus z 2-3h zabawy, najwięcej żeby kompresor zamontować na aucie, reszta była prosta.
-
No ale auto opada, jakieś inne objawy, czy po prostu wyskakuje ów błąd i nic więcej się nie dzieje?
-
Tylko błąd, nie opada nic ale podejrzewam że coś z kompresorem, bo wcześniej ten błąd raz na jakiś czas się pojawiał a teraz odrazu... zaraz po wymianie oring i cylindra.
-
Przede wszystkim odczytać komputerem co to dokładnie za błąd. Może wystarczy skasowanie, skoro teraz wszystko działa jak należy.
-
Mam zwykły ELM327 pod OBDII nie czyta mi błędów ale mogę kasować. Zresztą ten bląd sam znika po zgaszeniu i wraca po 15-30sek jazdy. Wyjmę go dzisiaj jeszcze raz i ponownie złożę... może gdzieś uszczelka sie źle ułożyła...ehh
-
ELM czyta i kasuje ale tylko ze sterownik silnika. Raczej nie rozbierałbym ponownie pompki, poszukalbym lokalnie kogoś z sdd, żeby wyczyścić błędy z modułu zawieszenia + ewentualne przeprogramowanie i kalibracja. Być może również któryś czujnik poziomowania kończy życie, ale tutaj wystąpiłyby jakieś zmiany w wys. zawieszenia.
-
Jutro wstawię fotki bo już dzisiaj nie mam siły... Padł kompresor, zestaw naprawczy był tak wysokiej jakości że się zatarł po może 50-70km, tłok zablokował się w cylindrze i spalił silnik, taka jest moja diagnoza na szybko. Kompresor podłączany na krótko bezpośrednio pod akumulator nie działa.
Nowa uszczelka na tłoku ma startą warstwę teflonu i to tylko w kilku miejscach krzywo pod kątem.
-
No to niezłya fakap. Też mam taki zestaw naprawczy, kupiony kiedys na ebayu, czekał na swoje czasy, ale teraz raczej odpuszczę. Na alle jest aktualnie nowa pompka wabco w dobrej cenie, jakoś 1,4k jakby co.
-
Jak wyjąć ten kompresor z auta Panowie? Siedzi na dwóch/trzech?/ poduszkach, które są od dołu zablokowane podkładkami i nie mogę tego ustrojstwa zdemontować. Może jest jakiś myk, żeby to wyjąć bez demontażu zderzaka?
-
Może coś pomoże:
https://www.youtube.com/watch?v=VwZMFe4KjOI
https://www.youtube.com/watch?v=_5_1wQhXEIQ
-
Panowie u mnie wczoraj podobny problem tylko auto opadło całkiem . Najpierw opadł tył do zera a po nocy i przód. Wyskakuje błąd kompresora ale i zbyt nisko zawieszenie. Jak podszedłem do samochodu i zamknąłem drzwi duży syk z tyłu i samochód opadł. Macie jakiś schemat systemu ? ewentualnie jak się za to zabrać gdzie szukać nieszczelności , może zawiesił sie zawór co puszcza powietrze. Bedę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
-
Dzięki Kolego, filmik pomógł, a nie mogłem go wyjąc, bo jedna z nakrętek mocujących była zapieczona, a tego kompresora nikt w moim aucie jeszcze nie wyjmował.