FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: guma157 w Lipiec 28, 2022, 22:27:33 pm
-
Witam wszystkich.
Zarejestrowałem się kilka dni temu i po raz pierwszy wrzucam post.
Proszę o wyrozumiałość jeżeli powielam temat lub nie trafiłem w dobry dział z zapytaniem👍
Od niedawna do rodziny trafił X-type (x400) 2.2D 155KM/114kW QJBA z 2005r.
Na tą chwilę ogarnąłem jedynie serwis olejowy, przymierzam się do wymiany pasków (stan tragiczny) i tutaj pojawił się problem🤦🏼
Pyt. Nr 1 jaka długość?
Paski Wielorowkowe:
1.pompa wspomag.
contintech 4PK735
Gates 4PK738
Dayco 4PK736
Optibelt. 4PK740
Optibelt 4PK737
2.pompa wody, alternator, klima
Dayco. 6PK1640
Contintech 6PK1642
Pytanie nr 2.
Kolektor dolotowy + egr są do czyszczenia. Zastanawiam się nad zakupem nowych uszczelek.
Widziałem, że można Kupić kpl. lub na sztuki, ceny mają straszny rozrzut i chciałbym zweryfikować czy cena=jakość? Może macie jakiś sprawdzony zestaw i firmę uszczelek? (Gumowe prostokąciki + egr + ta cienka blaszka)
Pytanie nr 3.
Układ chłodzenia:
Czy wystarczy wymiana samego wkładu termostatu? Przy okazji braku płynu, zajrzałbym do pompy wody - silnik na łańcuchu i „dziwna” pompa wody na pasku micro to dla mnie nowość (->1.9TDI💪), na jakiej podstawie wymienia się pompę wody? czy można sprawdzić/zweryfikować jej stan?
Jeśli musiałbym kupić nową sytuacja identyczna jak w temacie pasków😳
Z pokrywą, bez pokrywy, kolejna dekiel z tworzywa, aluminium, jakaś masakra nie wspominając o przepaści cenowej.
Dziękuję z góry za zainteresowanie pomoc i dobre rady.
-
ad 1.
Niestety nie znam długości więc nie pomogę. Ale katalog to katalog i nie przypominam sobie przy zmianie niespodzianek (daaawno temu robiłem).
ad 2.
Uszczelki to uszczelki - takie niebieściutkie kupiłem jakiś czas temu najtańsze co było na znanym portalu i działają.
Nie ma co przesadzać.
ad 3.
Termostaty masz dwa mały i duży. O wkładach nic mnie nie wiadomo.
Mały masz zaraz przy pompie wody.
Pompa wody może cieknąć w dwóch miejscach na stopie przy bloku silnika i na łączeniu z pompą wspomagania.
Uszczelka przy bloku sinika jakaś blaszka cieniutka - mnie ona nie przekonała - producent pompy dorzucił coś chyba korundowego więc to zamontowałem mimo że kupiłem tamtą przy okazji. Na łączeniu pomp wody i wspomagania jest zaś gumowa uszczelka dołączana do pompy.
Pompę zamontowałem ostatnio (listopad 21) u siebie SRL za ok 100zł - działa wszystko pasowało.
Nie chciało mi się weryfikować przy tej cenie skąd przecieka.
Jak będziesz wyciągać ja to od razu wal nowy termostat mały - szkoda zdziwień później bo ta sama robota.
Przy okazji zerknij na pompę wspomagania czy nie wyje na maksymalnym skręcie i czy w zbiorniczku płyn nie gazuje się jak cola.