FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Karol852 w Lipiec 27, 2022, 22:02:53 pm
-
Wie ktoś co to może być? Przebieg auta 150tys ok km
Jeden mechanik powiedzial że tak ma być i że to nie jest już nowe auto , a drugi że prawdopodobnie uszczelki na przewodach od turbiny. Co o tym sądzicie ?
-
Jezeli olej jest po stronie zimnej moze byc odma juz na wykonczeniu, jak po cieplej to tak jak pisales uszczelnienie sie konczy. Jak bedzie duzo oleju lalo to czesc bedzie przepalac (moze dlatego masz problem z SCR) i na dpf. Turbine trzeba by sprawdzic(luzy) oraz przede wszystkim obserwowac poziom oleju w silniku czy nie opada zbyt szybko.
-
Możesz napisać mi gdzie jest odma?
-
Zobacz czy w wezu prowadzacym od oznaczonej kolorem bialym odmy w strone turbiny jest olej, szybkozlaczka przy odmie wystarczy odchylic i zdejmiesz waz.Jezeli jest go duzo to albo odma juz nie daje rady, albo moga byc juz na tyle duze przedmuchy do czesci korbowej silnika, ze trzeba by sie przyjrzec kompresji tlokow. Oleju ci nie ubywa podczas jazdy?
-
Ubywa trochę ale nie jestem w stanie powiedzieć ile. Tu daje jeszcze zdj turbo
-
Nie ma tragedii, zakladam ze problem nie jest na tyle duzy zebys mial wiecej oleju w intercoolerze niz w misce olejowej. Odepnij ten waz ktory idzie od odmy w strone turbiny i sprawdz czy jest bardzo mokry. Wytrzyj na sucho przejedz sie kawalek i ponownie skontroluj. Jak przy malym przebiegu bedzie mocno cieklo na tym laczeniu odma waz to pewnie odma do wymiany.
-
Zrobiłem tak jak napisałeś wąż mokry był, tu zdj przed wytarciem . po wytarciu też delikatnie było brudne, jeszcze mam jedno pytanie czy po odkręceniu korka od wlewu oleju powinno tak dmuchać oparami?
-
Wymiana odmy pewnie nie zaszkodzi, a co do dmuchania to wydaje sie ze to jest standard, u mnie tez podobnie to wygladalo.
-
Wiesz czy można wymienić sam środek czy trzeba całość z pokrywą ? I masz może jakiś sklep internetowy gdzie dostanę nowa? Bo nie mogę znaleźć.
-
V12.com.pl lub landstore.pl numer czesci G4D3-6J014- po myslniku masz dwie litery oznaczaja partię produkcji nie musisz na nie zwazac.
-
Dzięki wielkie za pomoc. Widzę że znasz się na tym. Jesteś mechanikiem? Może być mi naprawił? :)
-
Nie jestem mechanikiem, przez 7 lat mialem XE i wystarczajaco duzo sie naczytalem. Jedyne miejsce gdzie naprawialbym Jaga to Lubon kolo Poznania, facet zna sie na rzeczy, ogarnia remonty silnika 204dtd.
-
G4D3-6J014- po myslniku masz dwie litery oznaczaja partię produkcji nie musisz na nie zwazac.
Tylko ostatnia litera oznacza partie produkcji a raczej wersje konkretnej czesci. Przedostatnia ma znaczenie.