FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: stingear w Lipiec 17, 2022, 11:53:35 am
-
Witam,
miałem dziś dość dziwną sytuację, a mianowicie przy próbie odpalenia auta zaświeciła się standardowo deska, ale nagle wyskoczył komunikat "awaria asystenta pasa ruchu" i procedura zapłonu została natychmiast zakończona i wszystko zgasło, jakbym wyłączył silnik. Próbowałem 4 albo 5 razy, problem ciągle wracał. Nacisnąłem przycisk Start bez pedału hamulca, podświetliło deskę, ale błąd tym razem nie wyskoczył. Zgasiłem auto, wyszedłem, zamknąłem pilotem, ponownie otworzyłem i spróbowałem jeszcze raz odpalić. Tym razem auto uruchomiło się bez problemu. To, co zauważyłem, to podczas tego problemu z uruchomieniem słychać było pod maską pracujący silniczek albo siłownik, który najwyraźniej miał jakiś problem. Podpiąłem auto pod CarScannerPro, Wykryło mi kilka błędów, ale w większości archiwalnych:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Jaguar
VIN: SAJAB4BN5GA911557
============1==============
U0011(87)
Raw code: C01187
ECU: 728[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Controller area network (CAN) data bus, medium speed bus - performance problem
============2==============
U0011(82)
Raw code: C01182
ECU: 728[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Controller area network (CAN) data bus, medium speed bus - performance problem
============3==============
U0001(87)
Raw code: C00187
ECU: 728
Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Controller area network (CAN) data bus, high speed bus
============4==============
U0001(87)
Raw code: C00187
ECU: 7EE[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Controller area network (CAN) data bus, high speed bus
============5==============
U0151(87)
Raw code: C15187
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Data bus, supplementary restraint system (SRS) control module - no communication
============6==============
U0164(87)
Raw code: C16487
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Data bus, AC control module - no communication
============7==============
P0098(17)
Raw code: 009817
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Intake air temperature (IAT) sensor 2 - circuit high input
============8==============
P0101(35)
Raw code: 010135
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - range/performance problem
============9==============
P0313(00)
Raw code: 031300
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Misfire detected - low fuel level
============10==============
P00CE(62)
Raw code: 00CE62
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Intake air temperature (IAT) measurement system - multiple sensor correlation
============11==============
P0095(62)
Raw code: 009562
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Intake air temperature (IAT) sensor 2 - circuit malfunction
============12==============
B10A2(32)
Raw code: 90A232
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
============13==============
U0151(08)
Raw code: C15108
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Data bus, supplementary restraint system (SRS) control module - no communication
============14==============
B10A2(26)
Raw code: 90A226
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
============15==============
B10A2(27)
Raw code: 90A227
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
============16==============
P16A5
Raw code: 16A5
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Stały
-
Proponuje zweryfikowac kabel masowy, czesto auta z pierwszych lat produkcji wykazywalo problem z uruchomieniem poniewaz kabel pekal i nie bylo odpowiedniego przewodzenia. W pozniejszym czasie zmieniono budowe kabla na wersje elastyczna ktora bezpowrotnie problem rozwiazala. Kabel znajdziesz z lewej strony silnika, jeden punkt mocowania jest w okolicach zbiornika plynu chlodniczego. Od tego bym zaczal, nastepny w kolejce do wer. jest akumulator.
-
przewód masowy który unieruchamia auto jest po stronie kierowcy czyli po lewej stronie
opis co i jak:
https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,42541.0.html
-
Czy to bedzie ten przewód?
-
słabe zdjęcie
zaglądałeś w link który podałem wyzej? tam dokładnie widać
-
Kliknij zdjęcie, to się powiększy i będzie dobrze widoczne.
Tak, patrzałem, inaczej nie wiedziałbym za czym szukać.
Dlatego wydaje mi się, że to jest właśnie ten element.
-
przewód opisany BA7ZA - google mówi że to jakieś podciśnienie a nie przewód elektryczny
jaki silnik? taki jak u mnie?już widzę że tak 2.0d
jesli tak to szukasz przewodu elektrycznego w tych samych miejscach co na zdjęciach
z mojego linku, nic innego nie wymyslisz
patrząc od strony zderzaka w kierunku kabiny masz punkt montażowy przed lewym kielichem
a za zbiornikiem wyrównawczym, zbornik przesłania ten punkt
-
jeszcze dodam że usterka tego przewodu może powodować anomalia w działaniu dosłownie wszystkiego, może też unieruchomić samochód
jaki masz rocznik? wadliwy przewód był tylko na początku produkcji XE
dobra, rocznik masz podany, 2015... czyli masz wadliwy przewód który musi pęknąć na górnym oczku, być może już pękł
foto > przewód żółta strzałka
mocowanie przy kielichu > czerwona, oczywiście pod zbiornikiem, zaznaczyłem hipotetycznie
-
https://allegro.pl/oferta/jaguar-xe-xf-f-pace-2-0-przewod-masowy-11909428505
To juz jest wersja po liftingu z plecionka w miejscu gornego mocowania.
-
Wiadomo czemu pęka? Przez wibrację silnika czy inny powód?
-
biuletyn techniczny Jaguara wydany z tejze okazji mówi o zbyt sztywnym przewodzie przedzmianowym
pozmianowy zapewne jest bardziej elastyczny i nie przenosi drgań w takim stopniu
-
Pogrzebie bardziej jak bede miał wolne teraz na dniach. Na gorącym silniku ciężko coś zobaczyć. Użyję endoskopu, aby to sprawdzić.
Czyi po prostu patrzę troszke za daleko, ten przewód jest nieco bliżej przodu.
-
Przykręcony jest do "kielicha" amortyzatora , od strony silnika
-
Znalazłem. Po prostu patrzałem za daleko. Przewód nie wygląda na uszkodzony w jakimkolwiek stopniu.
-
wygląda OK
jak pęka to zawsze przy śrubie na kielichu widocznej na drugim zdjęciu post wyzej
-
Najprawdopodobniej winny jest u mnie słaby aku. Jest do wymiany. Nie działa mi już start/stop. Na przeglądzie też wskazali go do wymiany. Jest zamówiony, powinien być w przyszłym tygodniu. To też mi zasugerował mechanik, że z powodu niedostatku prądu system się nie uruchomił. Mam nadzieję że problem się już więcej nie pojawi i wszystko bedzie działać prawidłowo po zmianie aku
-
Mam nadzieję, że wymiana pomoże i nigdy więcej nie będziesz miał problemu.
Ja mimo wymiany co pewien czas mam małe stresy związane z autem. Pomaga podładowanie aku. Spadek napięcia o naprawdę małe wartości powoduje błędy.
-
kurcze u mnie aku ma 7 lat, w aucie zamontowane dwa piece do muzyki o sporym poborze prądu... i nic się nie dzieje
fakt że od 5 lat mam odłączony start/stop, to zapewne oszczędza akumulator
-
Dezaktywacja Start/Stop z pewnością wpływa na żywotność zarówno aku, jak i całego silnika. U mnie akurat aku jest fabryczne od nowości i już się wysłużyło.
-
kurcze u mnie aku ma 7 lat, w aucie zamontowane dwa piece do muzyki o sporym poborze prądu... i nic się nie dzieje
fakt że od 5 lat mam odłączony start/stop, to zapewne oszczędza akumulator
Auto mam ponad rok,gdy kupilem odrazu byly problemy z aku.
Po wymianie, jest ich mniej ale raz sie zdarzylo,ze auto wogole nie reagowalo na przycisk start. Co dziwne niedawno robilem spore odleglosci i niemozliwe by aku bylo puste. Sprawdzilem testerem i bylo OK.
Mimo oznak wskazujacych na slaby aku ,mechanik stwierdzil ze jest blad w przesylaniu danych w kompie.
Na szynie CAN ,chyba tak mowil. Tego bledu nie da sie usunac.Nie pokazuje sie nigdzie ale specjalistycznym sprzetem da sie go wykryc.
-
Dziś wymienili mi aku - mondzioły po prostu odpieli i założyli nowy - bez podtrzymania. Ciekaw jestem, jakie to będzie miało konsekwencje. W każdym razie znowu działa mi system Start/Stop. Muszę wyrobić sobie nawyk go wyłączać po odpaleniu auta. System musi zostać, inaczej nie przejdzie mi przeglądu w DE. Aczkolwiek 98% jeżdżę po autobahnie, więc raczej mało będzie używane. W każdym razie zobaczymy. Jest nowe aku, z gwarancją. Nic, tylko jeździć, obserwować.
-
Poczytaj co się działo u mnie po takiej wymianie. Po pół roku takiego jeżdżenia ,wydaje się że aku dostało popalić.
Już nie jest takie super sprawne.
Drugi serwis zrobił to jak należy ale szkoda, że odrazu tam nie pojechałem. No tak... ale jechać 100 km by akumulator wymienić jak się ma na miejscu serwis Jaguara. Okazało się, że czasem warto.Przez pół roku akumulator był źle ładowany bo miał inne dane z kompa.
-
Nowy aku ma dokładnie takie same parametry, jak stary, więc dane z kompa powinny być identyczne. Aku było wymieniane na gwarancji zakupowej auta, więc poza czasem i paroma kilometrami mnie to nic nie kosztowało. Jeśli za jakiś czas zauważę problemy, to na aku mam 2 lata gwarancji i zostanie ponownie wymienione ale tym razem zrobie to gdzieś indziej i dostaną rachunek do zapłaty. A powiedziałem im, że aku musi być wymienione z podtrzymaniem.
-
Tez mowilem,ze z podtrzymaniem. Obrazili sie,ze co ja bede ich uczyc. Oni wiedza lepiej.
Ten drugi serwis byl profesjonalny.
Po pierwsze akumulator zostal naladowany do pelna. Wczesniej zostal wlozony tak jak stal kilka miesiecy na polce.
I zostal wpisany w system w aucie. Aku bylo dokladnie takie samo jak wczesniej i tak jak piszesz ,ten zly serwis tez tak myslal,ze zadnej roznicy nie ma.
Jednak komputer zapamietal dane ladowania starego aku i ladowal tak tez ten nowy.
Po wymianie zrobilem duzo tysiecy km zanim problem powrocil. Moze to pol roku jazdy ze zle ladujacym alternatorem zrobilo swoje? Tego nie wiem na 100 procent.
Odkrylismy jednak jeden blad w aucie,ktorego nie idzie skasowac i podejrzewamy go o robienie problemow.
Inne bledy wyskakuja w wyniku tamtego ukrytego. I da sie je skasowac. Czasem wystarczy auto zamknac kluczykiem i ponownie otworzyc po chwili by wszystko wrocilo do normy.
Chyba poprzedni wlasciciel wiedzial o tym i nie mogl sobie poradzic wiec auto sprzedal. A ja sie dalem nabrac. Bo nie mialem nikogo,kto mogl sprawdzic .
https://www.jaguar-forum.de/forum/index.php
Moze znasz to forum. Duzo mozna sie dowiedziec o wadach tych aut.
-
Zobaczymy, co wyjdzie. Mam nadzieję, że będzie ok. Jak nie, to auto mam jeszcze 8 miesięcy na gwarancji i jak coś, będę miał się do czego przyczepić.
Forum nie znałem, ale dzięki bardzo, z pewnością skorzystam. Tym, bardziej że regionalne dla mnie.