FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: tadelak w Lipiec 15, 2022, 20:05:14 pm
-
Witam!
Czy może ktoś się orientuje, jakie powinno być ciśnienie w cylindrach silnika 3.0, V6 z 2004 roku? ??????
:-V
-
11 albo 13B, a dlaczego pytasz?
-
Pomiary w moim silniku, robione na zimnym, dały wyniki w zakresie od 9 do 9,5 B. Zastanawiam się, czy zaczynać myśleć o remoncie silnika. Na hamowni okazało się, że zgubił gdzieś 40 koni, ale też miałem walniętą przednią sondę z lewej strony. Podobno katalizatory też są z kraju środka. Zobaczę co będzie na następnym hamowaniu. Pozdrooo!!! :-V
-
Kolego tadelak, jestem amatorem w kwestii mechaniki samochodowej, ale w zeszłym roku przerabiałem ten temat w swoim Nissanie X-Trailu.
Otóż pierwsza sprawa, to pomiary kompresji powinny być robione na rozgrzanym silniku.
Druga rzecz, to trzeba zdiagnozować dlaczego spadła kompresja - jeżeli spadła. Powody są przynajmniej dwa, albo głowica, albo pierścienie.
Są na to bardzo proste sposoby, aby stwierdzić którędy ucieka ciśnienie.
U mnie w samochodzie wyszło na to, że główną przyczyną były podparte zawory. Dlatego też wystarczyło zdjąć głowicę i zrobić porządek z tymi zaworami. Nie mam automatycznego kasowania luzów, więc musiałem przeszlifować nieco trzonki zaworowe, aby uzyskać wymagany luz. Przy okazji szlif gniazd i niektórych zaworów. Generalnie pomogło i to znacząco.
Jeżeli natomiast wina jest w pierścieniach, co można zdiagnozować tzw. próbą olejową, to na początek spróbował bym środków do odpuszczania zapieczonych pierścieni. Ja robiłem dwie próby u siebie i nie pomogło, więc niestety kiedyś będę musiał ściągnąć głowicę jeszcze raz i wyciągnąć tłoki. Nie robiłem tego od razu, gdyż już sama naprawa głowicy była dla dużym wyzwaniem.
Powodzenia.
Jan
-
TO NIKT NIE WIE JAKIE POWINNY BYĆ NOMINALNE CIŚNIENIA W TYCH PIEPRZONYCH CYLINDRACH?! :-trudno :-\
-
Nie krzycz, nie wszyscy siedzą przy kompach.
Na tej str podają tyle
https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/jaguar/s-type/silnik-benzynowy-3.0-i-v6-24v-240km-1998-2008/
-
Przepraszam, nie chciałem się unosić :-wstyd
Znam tą stronę - dziękuję, ale stopień sprężania to nie nominalne ciśnienie w cylindrze. :-V Pozdrawiam!
-
Jak w każdej benzynie. Od przynajmniej 8,5 do 14. Jeśli masz po 9-9,5 to jeździć, nie szukać dziury w tyłku. Jeśli są braki mocy to raczej napewno nie przez takie ciśnienie
-
No dzięki! :-K Na Tobie zawsze można polegać. Też tak myślałem. Poprzedni właściciel zamontował Chiński badziew zamiast katalizatorów i chyba tu należy szukać przyczyn spadku mocy. Na razie próbuje półśrodki takie jak ceramizer i inne kosmetyki. Wymieniłem też uszkodzoną sondę na oryginał. Na wiosnę znowu zrobię jeszcze jedno hamowanie i będę myślał dalej.
Doradzają strumienice zamiast katalizatorów, ale to chyba jeszcze by trzeba ingerować w oprogramowanie sterownika. Temat wydaje się ciekawy. Pozdrawiam serdecznie!!! :-V
-
Jak coś to mam katy z sondami do 3.0
-
Rozumiem, że oryginały a jeżeli tak, to za ile i dlaczego tak drogo? :)
:-V
-
Oryginały, jeszcze w aucie. Błędów było brak od sond czy katow
500 zł szt z sondami
-
Oferta wygląda bardzo atrakcyjnie i obdarzona jest sporą dozą zaufania, no w końcu jesteśmy na swoim forum a nie jakimś tam Allegro. Muszę to przemyśleć :-gwizd :-V
Tadeusz.
-
Jak coś to pisz priv 👍
-
O. K. :-V
-
Specyfikacja Jaguara podaje tylko tyle, więc i ty martwić się nie powinieneś.