FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: stingear w Lipiec 03, 2022, 23:00:12 pm
-
Witam,
w zamiarze mam wymianę tarcz oraz klocków w moim XE 2015 2.0D
Z tego, co udało mi się pomierzyć, to do przodu powinny pasować tarcze 325x30mm, 48mm wysokości
Do tyłu natomiast wychodzi mi, że powinny to być tarcze 300x20mm, 42mm wysokości
Z tego, co udało mi się zauważyć, to przednie mają takie same wymiary w roczniku 2015, jak i późniejszych - jeśli się mylę, to mnie poprawcie.
Takie tarcze mam na oku:
https://www.ebay.de/itm/233910912496 (https://www.ebay.de/itm/233910912496)
https://www.ebay.de/itm/363582084807 (https://www.ebay.de/itm/363582084807)
Takie klocki do zestawu:
https://www.ebay.de/itm/373058413292 (https://www.ebay.de/itm/373058413292)
https://www.ebay.de/itm/233910886597 (https://www.ebay.de/itm/233910886597)
-
Drugi link do klocków podałem zły, jest do klocków przeznaczonych do tarcz 316mm.
Prawidłowe to:https://www.ebay.de/itm/233910888327 (https://www.ebay.de/itm/233910888327)
-
Dziś wymieniałem tarcze i klocki. Niestety tylko tył, gdyż 325 do przodu okazały się za duże. Mam 316mm. Wymiana przodu przesunięta o czas dostawy nowych klocków i tarcz.
Niestety nie mogłem znaleźć nigdzie żadnych sensownych tarcz sportowych, więc padło na gładkie, ale z wysokiej półki Brembo.
Finalnie będę miał Tarcze Brembo na wszystkich kołach, a klocki GreenStuff na tył i YellowStuff na przód.
Myślę, że ten zestaw zda egzamin.
Maly tip dla chcących wymieniać - zdejmijcie koło i zmierzcie dokładnie średnicę tarcz, zaoszczędzicie czasu i nerwów.
-
Ja zawsze zakładam klocki Ferodo lub Zimmermann a tarcze Textar lub Zimmermann i zawsze dobrze się sprawdzało takie połączenie.
-
Fr3sh jesteś pierwszą osobą mającą pozytywną opinię o Zimmermann. Zarowno na forach, jak i mechanicy odradzają mi je ze względu na kiepską jakość. Już prędzej wziołbym Rotingera. Żałuję braku dostępnosci mikody, miałem je w 2 autach i były/są rewelacyjne.
-
A próbowałeś Tarcze od Textara?
-
8 Tkm temu taki kpl założyłem i nie narzekam. Pylą troszkę więcej jak oryginał zakładany w ASO ale ujdzie.
-
Jak to moje szczęście bywa, sytuacja znowu mi się skomplikowała. Okazało się, że tarcze będą za ponad 2 tygodnie. No to mnie z leksza wqrw złapał. Złapałem "za internety" i intensywnie szukałem. I bum - znalazłem EBC Turbo Groove w rozsądnej cenie i dostępne w kilka dni. Cenowo droższe ok 30€ od Brembo(były w zestawie z klockami, których w momencie zakupu nie zauważyłem) - akceptowalne dla mnie, tym bardziej, że posłużą kilka lat. Zwrot za brembo dostałem, a EBC już są w drodze do mnie. i tak finalnie wyjdzie prawie, tak jak chciałem. Na tyle jest już zestaw Brembo z klockami EBC GreenStuff, a do przodu wpadnie zestaw EBC Turbo Groove i YellowStuff. Na tą chwilę po zmianie samych tylnych tarcz i klocków czuję ogromną różnicę podczczs hamowania. Już się nie umiem doczekać efektu, jaki da ten zestaw. Wszystko będzie gotowe, to wrzucę zdjęcia.
-
czy dobrze rozumiem że green i yellow to różne poziomy agresywności/skuteczności klocków?
jesli tak... na slizgiej nawierzchni żeby to ne był problem, siły hamowania przód/tył są konstrukcyjnie dobrane
do odpowiednich parametrów klocków, zmiana na agresywniejsze powinna być równa przód i tył...
-
W hamowaniu udział biorą nie tylko klocki, ale i tarcze.
Nie bez powodu przednie tarcze są dużo większe od tylnych, bo to na nich skupia się większa "robota". Dlatego taki układ zda egzamin. Jeśli miałbym możliwość zainstalowania identycznych zestawów na przód i tył, to bym tak zrobił, ale nie dało się tego zrobić bez wymiany całych szczęk, jażma itp. Klocki są przystosowane do jazdy sportowej, ale to akurat nie zdarza mi się za często. Podobne zestawienie mam w Mazdzie, gdzie z tyłu są zwykłe klocki i tarcze, ale dobre jakościowo, natomiast z przodu mam zestaw sportowy tarcze Mikoda oraz EBC BlackStuff. Różnica w hamowaniu między standardowymi tarczami, a sportowymi jest ogromna. I daje się to odczuć także w miescie, jak jakis pedalarz albo inny jełop wpierdzieli się nagle pod koła przy 30 na godzinę, ale dosłownie przed samą maskę.
-
Tu będziesz miał trochę odwrotnie, częściej wymieniasz tylne klocki niż przednie.
-
@Zbyszek01 na jakiej podstawie tak twierdzisz? Działają inne prawa fizyki? Jeśli by tak było, to zarówno tarcze hamulcowe, jak i klocki byłyby z tyłu większe od przednich. Cały ciężar auta podczas hamowania wywiera nacisk na przednie zawieszenie, koła i hamulce. Auto dosłownie przechyla się do przodu, przez co tylne koła są poddawane mniejszym obciążeniom. Tak więc częstsza wymiana z tyłu niż z przodu ma prawo bytu tylko w przypadku użycia kiepskich jakościowo klocków.
Jeśli się mylę, poprawcie mnie. Może już jestem po prostu za stary, innej fizyki się uczyłem.
-
Też jestem w słusznym wieku i dużo czytam.
Wyczytałem na forach, tak pisali. Automatyczna skrzynia wspomaga się w hamowaniu właśnie tylną osią. Przy manualu masz rację, zawsze przednie częściej zmieniane.
Jak na razie swoim zrobiłem 25 Tkm ale przód miałem zmieniony w ASO bo tak jak ty kupiłem z gwarancjami (APPROVED) a tył zmieniłem w lokalnym warsztacie (kolega).
-
Też jestem w słusznym wieku ...
Koledzy,jaki wiek jest sluszny? Po 50tce? :-clap
-
Nawet więcej :-trudno
-
Słuszny wiek jest tak długo, jak działa napęd na tylną oś. Jak już tylko 4x4 daje rade, to jest się na etapie Oldtimera.
Co do hamowania ze wspomaganiem skrzynią - nie jestem pewien, ale na logikę używane jest ono w przypadku puszczenia pedału gazu. Nielogiczne byłoby narażanie na dodatkowe obciążenie podzespołów skrzyni.
-
Pojeździmy i zobaczymy czy to się potwierdzi co wyczytałem.
Może ktoś bardziej kumaty lub ktoś kto robi dużo km potwierdzi lub zaprzeczy które klocki szybciej się ścierają?
-
Tak szczerze to mi wszystko jedno, które. Klocki to element, który się zużywa, a ja nie mam zamiaru oszczędzać na bezpieczeństwie. Jak się zużyją, to je wymienie i tyle. Bardziej zależy mi na ich skuteczności.
-
Tak jak piszesz, wymiana po zużyciu.
Opony i hamulce to to co nas trzyma przy życiu i na tym się nie oszczędza.
:-za
-
Tak mi się skojarzyło z hamowaniem tylną osią :P
-
Jakie są największe pasujące fabrycznie tarcze hamulcowe na przód do XE? 355, 365?
-
Zależy od wersji silnikowej.