FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: werdew w Czerwiec 09, 2022, 19:45:45 pm
		
			
			- 
				Widziałem to wcześniej ale dopiero dziś połączyłem kropki  ;D
 
 W czasie jazdy często zdarza mi się zrzucać na luz gdy jest z górki.
 Zaobserwowałem taką jakby zależność między obrotami jałowymi a prędkością jazdy.
 Jeśli samochód stoi to obroty są w granicach 820/830
 a w czasie jazdy gdy jest na tzw.luzie to komputer utrzymuje 980, wygląda to jakby trzymał obroty silnika bo gotowy na wrzucenie biegu (innego niż 1szy) i kontynuowanie jazdy.
 
 Czy w waszych jagach też tak macie? ??????
- 
				Tak.
			
- 
				 :-super :-clap
 
 Krótko, zwięźle i na temat  :-V
- 
				Nie tyle chodzi o gotowość na "przyjęcie" biegu co o ochronę silnika. Pompa oleju daje ciut wyższe ciśnienie aby nie przycierało silnika i jednak jest też wtedy nieco większe zapotrzebowanie na prąd.
			
- 
				A jak stoi  z zaciągniętym ręcznym, to zapotrzebowanie na ciśnienie oleju jest niższe?
 Pytam bo nie ogarniam tych niuansów technicznych.  ??????
- 
				Jest wtedy chociażby mniej obciążony alternator.
			
- 
				Jest wtedy chociażby mniej obciążony alternator.
 
 
 Dobra, to jeszcze raz.
 Jaka jest różnica w obciążeniu prądowym między samochodem toczącym się z górki z pracującym silnikiem a samochodem stojącym z pracującym silnikiem.
 Ale to już tak z ciekawości. :-gwizd
- 
				Właśnie rozmawiałem z mechanikiem.
 On twierdzi że moje rozumowanie jest poprawne, komputer trzyma obroty w celu ułatwienia podjęcia pracy ze skrzynią biegów a to wszystko na podstawie obrotu kół.