FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Pawku w Kwiecień 12, 2022, 15:33:26 pm
-
Cześć,
Szukałem informacji na forum jednak nie znalazłem. Czy posiada ktoś info jak przebiega adaptacja skrzyni biegów po wymianie oleju?
-
https://aftermarket.zf.com/remotemedia/si-service-informations/si-service-information-zf-136130/si-transmission-136428/si-cars-4-137095/si-polnisch-2-137697/si-modelluebergreifend-19-138417/si-zf-si-oelwechselkit-8hp-50130-pl.pdf
Może coś pomoże , co prawda to serwisówka do wymiany oleju ale nic na temat adaptacji.
-
Wlaczasz zaplon(bez uruchamiania silnika) nastepnie gaz w podloge powyzej 30s, puszczasz gaz, wylaczasz zaplon, potem po dluzszej chwili wlaczasz silnik i uczysz skrzynie swojego stylu jazdy.
-
Dzięki Panowie za pomoc :)
:-thank
-
Wlaczasz zaplon(bez uruchamiania silnika) nastepnie gaz w podloge powyzej 30s, puszczasz gaz, wylaczasz zaplon, potem po dluzszej chwili wlaczasz silnik i uczysz skrzynie swojego stylu jazdy.
O kurcze, a ja wymieniłem olej, odpaliłem autko, poczekałem może z minutę i pojechałem do domu. Co dziwne... wszystko działa normalnie 😄
-
co ile kilometrów wymienia się olej w skrzyni ?
-
Może się komuś przyda
https://aftermarket.zf.com/remotemedia/si-service-informations/si-service-information-zf-136130/si-transmission-136428/si-cars-4-137095/si-polnisch-2-137697/si-modelluebergreifend-19-138417/si-zf-si-oelwechselkit-8hp-50130-pl.pdf
-
@Skiciu wg producenta wymiana około 180k km.
-
Jak masz zamiar powielać bzdury to nie pisz nic , wymiana co 60 max ,80 k
-
@Skiciu wg producenta wymiana około 180k km.
Producenta czego? Auta? To może i bym się zgodził że tyle proponują aby mieć co robić na serwisie ale producent skrzyni to już inna bajka i limity.
Tak jak wyżej wspomniane do 80 to max
-
Kiedyś już pisałem o różnych podejściach co do wymiany. Dokładnie jak kolega powyżej napisał, sprawdzić co zaleca producent danego elementu a nie producent auta. Ja wymieniałem przy 90 tys.km.
-
Znacie jakiś dobry warsztat w Wielkopolsce który wymieni mi olej w skrzyni ? Wczoraj mi wybiło 60 tyś km :)
-
Poznań Lexteam, metoda statyczna, mozesz kupic na allegro oryginalna miske i olej. Zamkniesz sie w 1000zł.
-
Serdecznie dziękuję za informację :)
-
Poznań Lexteam, metoda statyczna, mozesz kupic na allegro oryginalna miske i olej. Zamkniesz sie w 1000zł.
Statyczna? Czemu w silniku nie wymieniasz statycznie? Nie doradzają źle koledze tylko koszty wygenerujesz a olej zmiesza się stary z nowym i nadal będzie kiepsko. Wymiana dynamiczna . Poszukaj gdzie u Ciebie w pobliżu zajmują się wymianą.
-
Ilu uzytkownikow tyle doswiadczen. Wymienialem zawsze statycznie w ZFach i nigdy nie doczekalem remontu skrzyni.
-
Dokłądnie, w zupełności wystarczy wymiana statyczna w interwale 60 tyś. Nie bądźmy mądrzejsi od producenta - skoro on sugeruje wymianę statyczną.
Wymiana dynamiczna jest wskazana we wszystkich skrzyniach z niewymiennym filtrem oleju - np. skrzynie AW - AW55, TF80SC, TF80SD chociażby stosowane w Volvo.
Tam filtr wymienisz tylko po zrzuceniu skrzyni, zatem dynamiczna wymiana jest tam raczej obowiazkowa. Do tego np. Volvo starało się być mądrzejsze od producenta skrzyni i nie rekomendowało wymiany oleju, potem stwierdzili że 180 tyś.....teraz już 120 tyś....gdzie AW od samego początku sugerowała interwały ponizej 90 tyś....
Zatem zapoznać się z serwisówką ZF, zakupic miskę + 6 litrów oleju i wymieniać co 60 tyś.
P.S. czy w Jaguarze jest z kabinie przełacznik, linka, pozwalajaca zrzucić skrzynie w Neutral ? Dla ZF w np. Jeepie jest w tunrlu linka, w BMW chyba tylko śruba przy skrzyni, w Jagu pewnie też, nie sprawdzalem jeszcze.
-
Masz pod maską taką linkę do skrzyni.
https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,42032.msg317419.html#msg317419
-
Dzięki :). O to chodziło.
-
Panowie,
Trochę odkopię wątek, otóż mam już 40k przebiegu i zacząłem się interesować tematem zmiany oleju w skrzyni. Wiem, że większość osób poleca wymianę dynamiczną i ogólnie jest teraz taka tendencja, ale spotkałem się też ze zdaniem min. producenta ZF, że w ich produktach zalecana jest jednak zmiana statyczna, więc może jednak nie warto poprawiać producenta, który zna swoje produkt i powinien wiedzieć najlepiej jak je serwisować.
Dlatego pomyślałem, że postawię na metodę statyczną z wymianą miski przy 40k, zamiast czekać do 80k i wymieniać dynamicznie. Owszem zdaję sobie sprawę, że przy metodzie statycznej wymienię ok. 60-70% oleju, ale przy tym przebiegu i zmianie co 40-50k km. myślę, że ten stary olej nie będzie jeszcze aż tak strasznie zużyty, więc reasumując poprawcie mnie jeśli się mylę, lepiej częściej i tak jak zalec producent niż nowocześniej i dwa razy rzadziej.
-
Dobra decyzja, powodzenia
-
Wymieniłem statycznie przy 90 tyś.km.
Została mi jedna butelka litrowa.
Czyli gdzieś litr starego oleju został.
-
We wcześniejszym zmieniałem i też mi tak zostało. W tym mam dopiero koło 60 czyli dla mnie do zrobienia jeszcze z 10 i wymiana.
-
Czyli jednak stara statyczna sprawdzona metoda nie jest taka zła, bo nikt mi nie powie za na 7 litrów jak wymienię 6 i do tego filtr oleju, to mieszam syf pół na pół z nowy olejem, bo to nie prawda.
-
Dokładnie, zawsze mozna kupic nieco wiecej oleju i po krotkim czasie eksploataccji ponownie zalac go nowym olejem. Co prawda inna marka i inna skrzynia ale wnioski sa niezwykle cenne, polecam obejrzec ponizszy film.
https://youtu.be/W_zT1HB97-k?si=gjzmqyK8n0eX60Jv
-
https://www.youtube.com/watch?v=2aW3TwNiJTg&lc=UgyimFoZ_yLg2HjWHCF4AaABAg.9vRm26oP8kj9zyQ9JLH8ZM
Tu jest warsztat,ktory niby wie lepiej bo miesci sie blisko firmy ZF.
Auto inne ale skrzynia jak w kocie.
On sie upiera przy dynamicznej.
-
Panowie i Panie,
Dopiszę jedynie, że dziś konsultowałem się z kilkoma innymi zakładami trudniącymi się naprawami, regeneracją i obsługą typowo skrzyń biegów i zadziwiająco często powtarza się ten sam argument w przypadku skrzy ZF 8HP, że ta skrzynia nie koniecznie lubi dynamiczną wymianę oleju bo dość mocno po tyłku dostaje mechatronika skrzyni, dlatego ZF rekomenduje wymianę statyczną. Coś w tym może być, bo kilka razu u kilu różnych mechaników usłyszałem ten sam argument.
-
Bzdury. Problemem nie jest rodzaj wymiany tylko obecna jakość użytych materiałów i oszczędności konstrukcyjne. Jak płyta sterująca z aluminium robi za gniazdo/cylinder pracującego tłoka elektrozaworów to wiadomo czym się skończy. Robiąc wymianę dynamiczną wymieniasz cały olej i masz stan fabryczny i możesz kolejny interwał przejeździć czyli ok. 100tys. Jak robisz pojedyńczą statyczną bezwzględnie taki interwał skracasz o połowę. Tyle w temacie
-
Wiesz nie mów, że bzdura, bo to informacją która się powtarza u kilku niezależnych mechaników skrzyń biegów. Jeśli faktem jest, że wymiana dynamiczna potrafi coś uszkodzić, to z całym szacunkiem, ale dla mnie jako dla użytkownika auta jest nieistotne dlaczego to uszkodzenie powstało, czy bo materiały złe, czy bo ciśnienie za duże, czy bo tysiąc innych powodów, dla mnie jako użytkownika przekaz jest jednej, producent nie zaleca, a mechanicy potwierdzają, ZF 8HP nie bardzo lubi wymianę dynamiczną.
Nikt nigdy nie powiedział, że przy wymianie statycznej jest jakieś ryzyko, a co do tych ilości oleju które wymieniasz to nawet w tym wątku wychodzi, że przy wymianie statycznej na 8 litrów ludzie wlewają 7, to nie jest połowa tak jak piszesz.
-
Czytaj ze zrozumieniem, napisałem o pojedyńczej statycznej a nie o powtarzanej 2 razy. Od 90 roku zajmuję się mechaniką i sam mam 6ty automat, które same serwisuję. Więc wiem co piszę. Nie ma czegoś takiego jak producent nie zaleca, pokaż mi to w instrukcji. Raczej jest "nie przewiduje wymian" a to jest różnica. Tylko, że Ty o tym nie wiesz a w procedurach serwisowych są przewidziane wymiany olejów. To, że się nie wymienia to zabieg producentów taki sam jak wymiany longlife. Po prostu nie wymienisz oleju to klient wymieni skrzynię lub silnik. Dzisiaj auto ma wytrzymać gwarancję, reszta to zmartwienie użytkownika. Jak myślisz po co zrezygnowali z wymiennych filtrów skrzyniach automatycznych? Są tylko takie co wymienia się po rozłożeniu skrzyni na części (tzw. filtry serwisowe). Wniosek jest jeden chcesz długo jeździć wymieniaj olej jak najczęściej, nie chcesz Twój wybór. Wszystko zależy od zasobności portfela użytkownika :) Co do wymiany dynamicznej, nie ma opcji na uszkodzenie czegokolwiek, chyba że ktoś nie wie co robi. Wiadomo, że jak ktoś zajechał skrzynię to wypłukanie świeżym olejem może rzeczywiście jej pomóc zejść, ale to jest przykład zaniedbania i skrajnych przypadków.
-
A ja kiedyś znalazłem coś takiego https://aftermarket.zf.com/pl/portal-aftermarket/co-nowego/expert-blog/wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow-zf/