FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: werdew w Marzec 06, 2022, 11:22:53 am
		
			
			- 
				Jak w tytule.
 Dziś rano, pusta droga to chciałem lekko przyśpieszyć.
 Na 3cim biegu wkręciłem do 3tyś (może 3.2) ale nie agresywnie - wtedy pokazała się "sprężynka" i utrata mocy.
 Byłem w drodze do domu, to bałem się zgasić silnik więc jechałem dalej.
 Owszem, nadal można było wkręcić do 3tyś ale mocy nadal brak.
 Po zaparkowaniu pod domem i wygaszeniu silnika, odczekałem może z 1 minute i ponownie uruchomiłem.
 Brak "sprężynki" na wyświetlaczu, ale potem już nie jeździłem.
 
 Pytanie do znawców - potencjalna przyczyna? gdzie szukać? czego się czepiać?
 
 Dzięki za wszelkie podpowiedzi.
- 
				Poszukaj - tematów od groma na forum. Nie ma sensu nowego kotleta dorzucać na stos innych.
			
- 
				Elektroda?!
 
 (szukajka nic nie przynosi.)
- 
				działa - w 10 sek tak na szybko:
 https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,23275.msg195462.html#msg195462
 https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27831.msg224773.html#msg224773
 https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,42700.msg320819.html#msg320819
 https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,34809.msg274260.html#msg274260
 https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,37885.msg293785.html#msg293785
 https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,23565.msg198699.html#msg198699
 
- 
				Dziękuję, widocznie zbyt dużo danych wpisywałem (np. x-type 2l D)
 A wystarczyło wpisać "sprężynka".
 No niby podobne.... ale ..
 
 Tak czy owak - wniosek - sprzedać.
 
 ps. Tak dla idei wpiąłem kostke OBD II do tego jakaś darmowa apka na telefonie. Nic nie wykrył. Ale czego się spodziewać po darmoszce? :)
- 
				Aktualizacja:
 Mechanik który serwisował ten samochód przez kilka ostatnich lat powiedział że niskie ciśnienie paliwa na listwie jest mało prawdopodobne.
 Szczypce i jakiś wkrętak i poszedł do jaga. Coś podłubał i kazał spokojnie rozgrzać silnik a potem w czasie jazdy wkręcić powyżej 3tyś.
 Jak wyskoczy sprężynka to zgasić/odpalić i powtórzyć.
 Raz tylko wyskoczyła, a potem śmiało można kręcić powyżej 4tyś i nic się nie dzieje.
 Poprzedni właściciel tak mało i spokojnie jeździł że syf się nazbierał na turbinie. Tymczasowo przepchanie pomogło.
 W planach było zalanie turbiny (od dołu) specjalnym płynem czyszczącym.
 
 Jeździć i obserwować  :)
- 
				Zapytaj proszę mechanika jak turbina ma się do układu paliwowego.
 Na test niech odłączy całkowicie turbinę i wywoła w ten sposób "sprężynkę" na potwierdzenie teorii.
 
 Oby nie było nieszczęścia.
 Filtr paliwa choć wymieniliście?
- 
				Nie wiem czy moje tłumaczenie wystarczy (nie jestem mechanikiem):)
 Gdyby nie było układu paliwowego - silnik by nie działał i turbina była by zbędna :)
 
 Stan techniczny raczej jest mechanikowi znany, stąd twierdzenie że ciśnienie raczej jest OK
 
 Dłubanie w turbinie pomogło? pomogło!
 To po co drążyć? :)
 
 
 update. Tak mi się jeszcze przypomniało.
 Serwis (oleje/filtry w tym filtr paliwa) był robiony we wrześniu 2020 przed przeglądem technicznym.
 Od tamtej pory autko przejechało 1134 kilometry!
 Tak - od września 2020 -1134kilometry
 Przy czym od września 2021 do 1 marca 2022 szalone 65 kilometrów.
 Tak, wiem. I właśnie dlatego powinien mieć ponowny serwis.
 
- 
				Miałem podobne problemy ze sprężynką. U mnie pomogła wymiana turbo actuator. Od tego czasu przejechałem już 30k km i wszystko działa jak złoto. X-type 2005 2.0d.
			
- 
				Od czasu dłubania w turbinie nigdy więcej "sprężynka" się nie pojawiła.
 W tym konkretnym przypadku przyczyną była dźwigienka która się zacinała/zawieszała z powodu nieużywania.
 Wystarczy raz na jakiś czas przegonić ponad 3tyś obrotów i chodzi jak złoto.
- 
				Szanowni jakie macie sterowanie turbiną? Bo wszystko wskazuje, że elektryczne, a nie podciśnieniowe.
			
- 
				Tak, dokładnie. Elektroniczne.