FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: franek w Styczeń 24, 2022, 14:12:05 pm
-
Witajcie.
Poszukuje sprawnego glosniczka kierunkowskazow i jednoczesnie sygnalizatora niezapietych pasow. Trzeszczy mi i skrzeczy ;-]
Znajduje sie on z boku konsoli zegarow ( predkosciomerz/obrotomierz), widoczny po jej wyjeciu, kabelki prowadza w glab konsoli lecz sam jest na zewnatrz.
Pozdrawiam.
-
Kup sobie po prostu cały licznik i wylutuj potrzebna część. Liczniki do xf na Allegro (a jest tego mnóstwo) kosztuja od 40pln SIC! Sam sobie kupiłem ze dwa lata temu taki licznik do prób 'rozbieralniczych' przed podejściem do mojego xkr, Ja niestety musiałem wtedy zapłacić całe 15 złotych więcej.
-
Tak wlasnie zrobilem ( 25zl ) i dzisiaj wylutowalem buzzerka. Banalnie prosto rozmontowuje sie zegary.
-
WYmiana dokonana, sluze pomoca jesli ktos chcialby rozmontowywac zegary, chocby do wymiany tarcz na europejskie.
-
U mnie właśnie też padł głośniczek. Najpierw popierdział, a kilka godzin później przestał zupełnie dawać dźwięk podczas działania kierunkowskazu.
Napisałeś, że chętnie pomożesz wiedzą. Właśnie myślę, że przy okazji wymiany głośniczka wymieniłbym tarcze na europejskie. Napisz proszę jak się zabrać do wymiany głośniczka najlepiej? Wiesz jak wymienić tarcze? Są jakieś zagrożenia spaprania czegoś?
Głośnik jest tu gdzie otworki, tak?
-
Rozbiorka jest prosta...troche czasu minelo ale chyba nie zapomnialem. Ten tylni dekiel sciagasz odpinajac klipsy na okolo, podobnie jest zdaje sie z przednia przezroczysta czescia. Wymienialem tez tarcze na 'kilometrowe'- wskazowki nalezy delikatnie podwazyc z dwoch stron naraz aby osiowo zeszly. Nie dotykaj palcami powierzchni nowych tarcz. Pozniej jest odwrotnie ale trzeba to robic z wyczuciem aby trafic na odpowiednie 'zerowe' polozenie, nie dociskaj na max do tarcz zegarow. Przy obrotomierzu nie moglem sie wstrzelic z trzy razy. Glosniczek jest przylutowany na dwoch chyba pinach, na wylot przez plytke drukowana, jest tez wpiety na chyba trzech haczykach aby sie nie poruszal. Wypinasz te haczyki, podwaz go czyms plastikowym aby wlutowane piny byly napiete i przyloz lutownice do nich z drugiej strony plytki. Wyjdzie gladko. Nowy glosnik zamontowalem dociskajac go w miejsce montazu pinow, jednoczesnie podgrzewajac te miejsca z drugiej strony lutownica, weszlo gladko. Aby dojsc do drugiej strony plytki nalezy odkrecic kilka srub w kolo. Nie ma potrzeby odpinania chyba czterech haczykow posrodku- one jedynie dociskaja srodkowy wyswietlacz. Tyle pamietam, to proste i intuicyjne dzialanie.
-
Od techników, którzy naprawiaja liczniki dowiedziałem sie ze wskazowki zdejmuje sie obracając wskazówke do oporu i dalej do momentu kiedy wskazowka pusci. Nalezy okrecac az luzna zejdzie sama z pinu. Podwazanie - w najlepszym razie zostana slady a w najgorszym mozna uszkodzic silniczek krokowy. :)