FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Krisn23 w Grudzień 13, 2021, 13:02:08 pm
-
Witam tak jak napisałem w temacie prosiłbym o szczere opinie na temat silnika 3.0 D V6 ponieważ przymierzam się do zakupu XF i mam na oku 2 egzemplarze z tym silnikiem jednak zanim wgl wybiorę się żeby je obejrzeć chciałbym poznać wasze opinie i przygody które mieliście z tą jednostka napędową. Z góry dziękuje i Pozdrawiam
-
Mój XF 3.0d z 2013 241kucy, żadnych problemów z silnikiem. na liczniku 240 tys kilometrów . Żadnych napraw , to samo tyczy się skrzyni biegów, u mnie 8-biegowa. Tankuję na Shell v-power + dodaytek do paliwa archoil AR6900-D MAX. Za to DPF już wymieniłem na oryginał , koszt 1300GBP z robocizną w UK.
-
Mialem 2 jaguary z tym motorem - naprawde fajna jednostka - podstawa to wymiany oleju jak byly robione wg producenta to raczek omijac.
Z problemow to lubi pasc alternator i pekaja kolektory dolotowe + siatka wydechu lubi sie rozszczelnic.
-
Mam 3.0 z 2010r i siadł mi alternator i kolektory pęknięte (kupiłem już z pękniętymi, wada ukryta)
-
A wiecie może czy jest to silnik Jaguara czy BMW ? Bo chyba nie Forda jak w 2.7 ? Czy jadąc oglądać auto jestem w stanie sprawdzić czy te kolektory są pęknięte czy raczej bez małego „rozbierania” silnika jest to niemożliwe ? I jeszcze jeśli możecie się wypowiedzieć na temat realnego spalania ? Dziękuje i pozdrawiam
-
Silnik grupy PSA (peugeot/citroen - tak samo jak 2.7) / skrzynia ZF montowana tez w BMW i innych markach premium
Glowny objaw peknietego kolektora to tryb awaryjny przy probie gwaltownego przyspieszenia z niskich predkosci/obtotow.
Spalanie roznie - zalezy od ciezaru nogi - moj najlepszy wynik na trasie 5.5 litra ale potrafi tez i 15 spalic przy ciaglym butowaniu
-
A która wersja według was jest „najlepsza” ? 211 240 czy 275 KM ? Jest jakaś znacząca różnica między tymi jednostkami oprócz oczywiście mocy ?
-
211 to pojedyncza turbina, 240/270 to dwie turbiny, wydaje mi się ze mocniejszy ma tez inne wtryski.
Bierz najmocniejszy - mocy nigdy za wiele :) ja miałem ten motor zmapowany w x351 na około 340 koni i całkiem fajnie się odpuchal
-
Mam w xf ten silnik wersja 275 KM i nic się nie dzieje. W poniedziałek wymieniłem pompę wody kompletny rozrząd i pasek pompy CR przy 145tkm i wszystko wyglądało bdb. Za części zapłaciłem 1073zł - śmiech w porównaniu do innych marek. Szczerze polecam, tylko jak koledzy pisali patrz czy poprzednik ma kwitki lub rachunki z wymian oleju i co ile wymieniał. 30tkm to gwóźdź do trumny każdego silnika, nie tylko w jaguarze, ale słyszy się o Mercedesach i bmw z "total schaden"
-
Mam 3.0 z 2010r i siadł mi alternator i kolektory pęknięte (kupiłem już z pękniętymi, wada ukryta)
Dokładnie te same problemy. Dwa kolektory, alternator i nieszczelność na siatce, na zgięciu za kolektorem wylotowym. ponad 300tyś km.
-
Kolega też miał problem z kolektorami, pęknięcia na obydwu. XF 3.0 D 275 KM (pierwsza generacja, po faceliftingu).
-
nieszczelność na siatce, na zgięciu za kolektorem wylotowym
Gdzie konkretnie znajduje się to wspomniane złącze elastyczne? Wydawało mi się, że pierwsze elastyczne złącze znajduje się dopiero za DPFem.
-
Gdzie konkretnie znajduje się to wspomniane złącze elastyczne? Wydawało mi się, że pierwsze elastyczne złącze znajduje się dopiero za DPFem.