FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Mateusz0000 w Grudzień 08, 2021, 09:56:26 am
-
Witam jakie polecacie oponki do kota z klasy średniej ? Co myślicie lepiej kupić używki jakieś Pirelli Bierzwnik 6.5-7.5 , czy nowe opony z klasy średniej.
-
Opony to jedyna rzecz w aucie, która ma bezpośredni styk z drogą i odpowiada za bezpieczeństwo... 2x przeczytałem Twój temat i nadal nie dowierzam...
-
Hahahahha masakraaa na prawdę , generalnie zauważyłem od jakiegoś czasu że to forum generalnie słabizna jak nie wiem co większość i tak nie pomaga jak już dostajesz odpowiedź co jest świętością to gościu filozofa udaje i pociska jakieś sery 😂Hahahah żenada
-
generalnie zauważyłem od jakiegoś czasu że to forum generalnie słabizna jak nie wiem co większość i tak nie pomaga
Określ czas proszę dokładniej czas "słabizny" jak i czy to o co pytasz jest tak mocno wymaga zaangażowania gremium forum.
Z tego zo widziałem pozostałe były także mocno egzystencjonalne np.:
Pomocy wymiana czujnika ochrony pieszego !!
Hamulec elektryczny!!Czy używać??
Pomocy !!! Wymiana żarówek w podsufitce
Czujniki parkowania przód
Ceny w serwisie !!
Co do opon odpowiedź jest prosta - nowa opona klasy średniej da Ci większe bezpieczeństwo niż używana opona premium.
Tak samo nowy fabrycznie Fiat Tipo (nie nie jest to kasa średnia, a budżetowa zachowująca normy) jest mniej awaryjny od Jaguara 10 letniego.
-
generalnie zauważyłem od jakiegoś czasu że to forum generalnie słabizna
Zawsze można zmienić forum na jakieś lepsze! Polecam takie "dla klasy średniej" ;-)
-
generalnie zauważyłem od jakiegoś czasu że to forum generalnie słabizna
Jak ci nie pasuje to sam idź na inne forum a nie tylko posty nabijasz
-
Jazda na nowych oponach zawsze bezie bezpieczniejsza od używek, zawsze możesz poszukać premium "nowych" z rocznika 19/20 nieużywanych. Wiele zależy też od tego czy przemieszczasz się po czarnej zimowej drodze na miejskich nizinach czy jakieś np. Alpy, Tatry i Bieszczady. Jeżeli druga opcja to zapomnij o używkach do tylnego napędu, klasa średnia może nieco głośniejsza ale jeżeli szukasz używek to chyba Ci jest to obojętne. Pozostaje mniejsze zło w postaci Nokianów tyle, że muszą być wzmocnione, cena do przeżycia, wada trochę głośniejsze i szybko leci bieżnik.
Zawsze można jeszcze wziąć przykład z niedźwiedzi - do garażu, zgasić światło lub pod gałęzie, a na wiosnę otworzyć budę lub odwalić gałęzie i wio....żenady nie będzie. Pozdrawiam.
-
Hahahahha masakraaa na prawdę , generalnie zauważyłem od jakiegoś czasu że to forum generalnie słabizna jak nie wiem co większość i tak nie pomaga jak już dostajesz odpowiedź co jest świętością to gościu filozofa udaje i pociska jakieś sery 😂Hahahah żenada
Niestety, ale odpowiedź adekwatna do pytania.. Oszczędzaj na wyborze myjni samochodowej, ale nie na oponach i częściach elementów podwozia.
-
Nie można generalizować - wszystko zależy od kilku czynników:
-używki - zależy w jakim wieku i jak były przechowywane + jakiej klasy są to opony. Osobiście uważam (nawyk z motocykli) że opona jest zdatna do użytku przez max 5 lat od wyprodukowania.
Jeśli kupimy np. 2 letnią używkę z bieżnikiem ok 7mm to moim zdaniem nie jest to złe rozwiązanie.
-nowe - tutaj można pokusić się o np. klasę średnią.
Osobiście staram się celować w nowe opony, ale jeśli opony są stosunkowo świeże (patrz jw), nie zużyte itp to nie mam nic przeciwko - de facto jak kupię nowe, to po sezonie-dwóch będą one w stanie jak w/w używki.
Komentarz dot. Tipo i 10 letniego Jaga - sorry, ale zbyt dużo pracowałem przy Fiatach żeby w to uwierzyć.
A wracając do tematu - wszystko zależy jaka używana opona - jeśli 10 letnią to nie jest to dobry pomysł, jeśli np. ma 2 lata to już jest to pomysł nie głupi.