FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Mvlec w Listopad 21, 2021, 18:33:24 pm
-
Witam, zakupiłem swojego pierwszego jaga, jest nim s type sport 3.0 v6 2003(po 1 lifcie). Kilka dni po kupnie zaczęły się pierwsze problemy. Totalnie z nikąd wyskoczył mi restricted performence, check engine I zolta lampka. Auto po odłączeniu aku, pokazywało juz tylko check engine I wydaje mi się że moc była prawidłowa. Przy następnym odpalaniu nagle check zniknął. Po zorbieniu kilku kilometrów, krótkim postoju, check znowu się pojawił. Z rzeczy które zauważyłem to jedynie to że auto na zimnym silniku ma trochę za niskie obroty I potrafi nim "telepać", po rozgrzaniu wszytsko chodzi jak należy. Zrobiłem test zegarów i pokazało mi błędy e510 a879 I 9246. Czy ktoś wie co oznaczają te błędy Bo nie mogę nic znaleźć w internecie i może ktoś miał te same objawy co ja? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
-
W kocie należy zacząć od stanu akumulatora ,nastepnie ;lewe powietrze ( uszczlki pod kolektorem i na klapach ) swiace ,cewki ,katalizatory.
-
Mam wlasnie akumulator raczej do wymiany po pokazuje około 11.2/11.3
-
Nie tyle jego napiecie ,tylko najlepiej sprawdzić pojemnosc i sprawnosc u speca od akumulatorów. Kot jest bardzo wrażliwy na jego stan.
-
Aku raczej na pewno do wymiany Bo ku mojemu zdziwieniu siedzi jescze orginakny akumulator z 2003 roku hehe.
A czy te objawy mogą mieć coś wspólnego ze zbyt wysokim spalaniem ? Dzisiaj spalanie pokazało mi 17.7 litra w mieście pomimo oszczędnej jazdy. Czy to prawidłowy wynik?
-
Witam po pierwsze warto kupić urządzenie diagnostyczne OBD2 ( są tanie w internecie) po drugie akumulator i najlepiej żeby był wapniowy. Obniżona moc może wynikać ze słabych cewek i świec, spalanie w mieście (gazu ) to u mnie 20 l to zależy jakie miasto jakie godziny i jaki ciężar buta
-
mieszkam w dosyć małym mieście Bo 17tys. Więc u nas nie ma większych korków. Tak naprawdę to co na światłach postoje i to tyle. Spalanie o którym pisałem pokazywało przy naprawde oszczędnej jeździe.
-
Wykręć sondy i spr. stan katalizatorów. prosty obd cos wskaże ,jednak błędy w kocie nie zawsze wskazuja przyczyne.