FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Paszczak w Listopad 15, 2021, 22:46:51 pm
-
Witam
Mam problem z uszkodzonym potencjometrem przepustnicy. Wiem, bo sam go uszkodziłem mechanicznie.
Czytałem, że nie mogę tak sobie wymienić z innej przepustnicy.
Czemu, jeśli ma ten sam symbol?
To kwestia jakiejś adaptacji?
Nie będzie w ogóle reagować na pedał gazu, czy robić głupoty?
A jeśli wymieniałbym komplet przepustnica + potencjometr? Włożę i będzie działać? Czy też adaptacja?
No i adaptacja z komputera z softem, czy z poziomu samochodu?
Czytałem, ale o S-type jest niewiele.
Marcin
-
Przełóż cała przepustnice i tyle
-
No i tak zrobiłem. Sam potencjometr ciężko kupić. Na szczęście ceny przepustnic są różne i każdy coś dla siebie znajdzie. Jest tak, jak było przed uszkodzeniem. To znaczy delikatnie szarpie silnikiem na jałowym i czasem się nie wkręca w obroty. Kolej na cewki.
Dzięki za pomoc.
-
Niestety nie zawsze tak jest. Nie każdy silnik trzyma te same parametry i przełożenie nawet całej przepustnicy z jednego do drugiego może niewiele dać.TPS powinno się ustawić komputerem by miał właściwe parametry, inaczej silnik może wariować. Znam to z autopsji.
-
Jakie były objawy nieustawionej przepustnicy?
-
Nie miałem uszkodzonej. Wymieniałem dobrą na dobrą. Problem leżał w tym że był tryb awaryjny na silniku i nie pracował jak należy. Silnik od przepustnicy dostawał 3V więc za mało by nim sterować. Uszkodzony był komputer główny od silnika. Jednakże podejrzewałem właśnie TPS. Ustawia się go na dwie wartości górną i dolną (napięcie w Voltach) bo wg tego później wszystkim steruje. Możesz spróbować również zrobić tak https://youtu.be/-rj20jyWrQM
-
Wymieniałeś komputer główny silnika?
Z nieba mi spadasz :-)
Myślałem o wymianie bo chyba mam problem z zapłonem, tylko boję się, czy można podmienić go tak sobie. Nie zgłupieje np immobilajzer?
Wydaje mi się, że przekładam i już, ale strzyżonego strzygą...
Może to dziwne, ale biorąc pod uwagę cenę komputera (50PLN) najpierw to sprawdzę niż np wiązkę.
-
Tak, wymieniałem ECM. Niestety nie jest to takie proste jak myślisz. Wręcz przeciwnie, i powiem Ci że 90% fachowców odprawi cię z kwitkiem bo nie będzie się im chciało bawić albo najnormalniej nie będą wiedzieć jak. Mam faceta który to ogarnia. Skopiować dane z jednego na drugi plus odblokowanie immo.
Kupiłem komplet mierników i przyżądow I sprawdzałem KAŻDY kabel we wiązce centymetr po centymetrze, czujnik po czujniku.
Kuoujac ECU musisz mieć praktycznie identyczne po numerach, a najlepiej to przed zakupem skontaktować się z Tomkiem (tym gościem) i obgadać sprawę by nie wywalać niepotrzebnie kasy.
-
Jakie dane trzeba by skopiować? Rozumiem, że trzeba wyłączyć immobilajzer? Co to za komplet mierników i przyrządów?
-
Trzeba skopiować wszystkie dane z komputera A na komp B. Całą mapę itd itp. Immo trzeba zaprogramować od nowa albo również odzyskać dane (kody) by wszystko zaczęło działać i immo pozwolił uruchomić silnik. Pamiętaj że wymiana samej stacyjki i kluczyka nic nie da. Immo masz także w liczniku.
Bez kitu ale jest trochę roboty z tym i nie jest to łatwe dlatego nie każdy się tego podejmie.
-
Dla św spokoju kupiłem za grosze komplet przepustnicy z potencjometrem. Po zmianie jest ok.