FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Jaccom w Listopad 15, 2021, 13:15:47 pm

Tytuł: Konserwacja selektora
Wiadomość wysłana przez: Jaccom w Listopad 15, 2021, 13:15:47 pm
Witam.
Od pewnego czasu Obserwuję zjawisko opornej pracy selektora, dzieje się tak gdy pracuje ogrzewanie kabiny
Problem znany z modeli XF
Wystarczy 40 minut w trasie o pokrętło zaczyna ciężej się obracać oraz wysuwać co utrudnia włączenie biegu wstecznego.
Zakładam że wystarczy drobna konserwacja.
Czy mogę prosić o pomoc w postaci instrukcji jak sie do niego dostać ?

Pozdrawiam
dziękuje za pomoc.
Tytuł: Odp: Konserwacja selektora
Wiadomość wysłana przez: rmazurek w Listopad 15, 2021, 13:49:26 pm
https://www.youtube.com/watch?v=cf6lvTh5Mos
Tytuł: Odp: Konserwacja selektora
Wiadomość wysłana przez: Jaccom w Listopad 15, 2021, 13:54:23 pm
Mazurek dziękuje za pomoc ale to link Do XF
Szukam instrukcji jak wymontować selektor w XE
Czy wymaga to rozbierania całego tunelu czy Sama pokrywa selektora wystarczy.
Tytuł: Odp: Konserwacja selektora
Wiadomość wysłana przez: rmazurek w Listopad 15, 2021, 14:31:45 pm
wybacz myslalem ze masz na mysli sam mechanizm.

ogolnie w XE dostep jest bardzo utrudiony (trzeba zdemontowac caly ten szary duzy element:
Tytuł: Odp: Konserwacja selektora
Wiadomość wysłana przez: Jaccom w Listopad 16, 2021, 14:42:49 pm
Ok Wszystko jasne, Bardzo dziękuję :D
Tytuł: Odp: Konserwacja selektora
Wiadomość wysłana przez: Jaccom w Listopad 21, 2021, 17:35:03 pm
Nie mało zachodu miałem z konserwacją ale się udało.
rozsynchronizowałem pokrętło. Okazuje się że położenie selektora ustalają 3 magnesy wtopione w małe białe koła zębate.
Uch ustawienie w odpowiedniej polaryzacji jest kluczowe do poprawnego działania selektora.
Przy źle ustawionych komputer rzuca szeregiem błędów:
-Awaria skrzyni biegów
-uszkodzenie systemu stabilizacji toru jazdy
-Awaria hamulca ręcznego
 itp
Na szczęście producent przewidział i na to rozwiązanie.
w pokrywie w którą mocowane są te trzy małe białe koła zębate są nad nimi małe otwory, średnicy milimetra one ustalają położenie.
Dodatkowo Problemy z oporna praca gałki powodują 2 stalowe tuleje w których przesuwa się wysuwając oś pokrętła wystarczy je przeszlifować drobnoziarnistym papierem a całość składając nasmarować czymś bezinwazyjnym dla plastiku np, wazeliną techniczną.
po tym zabiegu selektor działa jak nowy.
Na wypadek gdyby ktoś kiedyś miał podobną awarię postaram się pomóc.