FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Bramus w Wrzesień 29, 2021, 17:10:51 pm
-
Witam Wszystkich , Kolejny raz pisze bo dalej nęka mnie problem z skrzynią kotek 3.0 V6 . Problem polega na dziwnym zachowaniu się biegu wstecznego tzn, normalnie go włącza zaczyna delikatnie ruszać do tyłu i na tym się kończy . Napisze że po rocznej przerwie auto normalnie jeździło parę dni i pewnego dnia tak jak napisałem. Wymieniłem olej + filtr i dalej jest to samo,dodam że na D czasami delikatnie szarpnie przy włączeniu biegu . Skrzynia przerzuca biegi do przodu prawidłowo tylko ten wsteczny zaczyna ciągnąć ale przerywa i stoi . Jeden szpec od skrzyń podejrzewa elektrozawory . Może ktoś podpowie bo kupować elekrozawory za 1400 zł na próbę to bez sensu .
-
Ja bym sprawdził najpierw serwo wstecznego plus taśma
Bo rozumiem że błędów brak?
Usterkę obwodu elektrozaworów lub złe ciśnienia powinien wykryć moduł skrzyni i wrzucić choć jeden błąd. Tym bardziej że do przodu normalnie. Nie ma jednego elektrozaworu od wstecznego one wszystkie pracują w kombinacji. Jest w instrukcji ładnie to z obrazowane.
Jeżeli pojawił się jakiś błąd to powinno wyświetlić gearbox fault z czerwoną lampką obok. Wtedy błąd jest do odczytu zapisany w module skrzyni.
I też zapomniałem dodać zostaje jeszcze zawór wstecznego w płycie sterującej.
-
tak błędów brak :/ a wsteczny nie działa rozdzielacz rozebrany wymyty i złożony , elektrozawory też . zmontowałem wszystko i ten sam objaw do przodu normalnie a do tyłu łapie i puszcza
-
ehh jutro za serwo wstecznego się zabiorę i obejrzę taśmę .Na co zwrócić uwagę gdy będę oglądał taśmę i serwo ? da się sprawdzić serwo wyciągnięte ?
-
Jeśli nie ma żadnych błędów skrzyni, to obstawiam albo uwalone tarczki/łożysko w skrzyni, albo konwerter (raczej konwerter). Miałem identyczny objaw, tylko u mnie "próbował" ruszyć do tyłu i do przodu - za każdym razem ten sam efekt - brak jazdy. Na podniesionym samochodzie koła kręciły się i do przodu i do tyłu. Odesłałem konwerter do regeneracji i człowiek z firmy, która mi go regenerowała, zadzwonił i powiedział, że to był już ostatni moment aby to sprzęgło uratować. Koszt naprawy to 1004 zł z przesyłką + koszt wysyłki (po mojej stronie).
-
u mnie wszystkie biegi do przodu ok tylko wsteczny problem z dnia nadzień przestał działać no w sumie czasami szarpnięcie było przy R jak włączał
-
4 śruby i wyjęte. Przede wszystkim ważne jak wygląda tłok i uszczelnienie jego.
Po wyjęciu serwa widać kosz wstecznego i taśmę na nim. Można palcami nacisnąć dźwigienkę która zaciska taśmę i sprawdzić czy blokuje kosz wstecznego.
-
Dziękuję jutro sprawdzę i zobaczymy :)
-
Jak rozkręcisz ręką serwo i wyjmiesz tłok masz okazję dobrze to wymyć a będzie tam syf napewno. Zrób foto tłoka, lubią pękać. Jak też może nie ma szczelności i ucieka ciśnienie i ta dźwigienka nie zaciśnie taśmy wstecznego.
-
Taśma blokuje kosz , jeśli chodzi o serwo to wymyte i szczelne sprawdziłem pod ciśnieniem z kompresora i w 100% sprawny tłok pod względem szczelności. Po złożeniu nadal brak wstecznego :( już rozważam kupno innej skrzyni biegów . Zastanawia mnie dlaczego momentalnie przestał działać wsteczy
-
Pozostaje płyta sterująca do sprawdzenia. Masz foto tłoka?
-
tak mam później podeślę bo muszę na zakład jechać po aparat . Ale dzisiaj zauważyłem że po odpaleniu i przytrzymaniu na 1800-2000 obroty auto pojechało do tyłu 1 m i to by było na tyle :/
-
Zdjęcia tłoka . Mam pytanie czy jakby było słabe ciśnienie na pompie to by tak było? Raczej wątpię bo do przodu wszystkie biegi działają ale się zapytam
-
Raczej to nie wina pompy skoro do przodu normalnie działa. Zostaje płyta sterująca lub mechaniczne jakieś uszkodzenia w środku skrzyni.
-
Zastanawia mnie to że czasami do tyłu normalnie ruszy a czasami nie . Jakby mechanicznie uszkodzona to raczej by się tak nie zachowywała ?
-
Jedynie co możesz zrobić to płyta w dół i przejrzenie zaworów. Być może jakiś opiłek utknął i blokuje. Trudno mi powiedzieć. Może też sprężynka jest w kilku częściach. :- pojecia
-
Jutro zobaczę bo mam rozdzielacz i płytę wyciągniętą
-
Wszystko przejrzane i wszystko ok jest . I znowu powtórka z rozrywki czasami z 1m cofnie i tyle ale dzisiaj gdy byłem pod samochodem a silnik pracował usłyszałem delikatne odgłosy stuku metalu w obudowie sprzęgła hydrokinetycznego. i moje pytanie brzmi czy to może być wina sprzęgła hydrokinetycznego ? I teraz pytanie czy sprzęgła są takie same w 5R55N a 6HP ?
-
Wszystko czyli co? I jak przejrzane? Rozebrałeś każdy zawór w płycie a jest ich trochę? Płyta wymyta i tłoczki? Jak wyglądają sprężynki? Najlepiej byłoby ci taką płytę sterującą sprawdzić na specjalnym urządzeniu czy ma przepływy prawidłowe. Skoro miałeś wyciągniętą. Uszczelki całe, są dwie?
-
Dzisiaj w trakcie jazdy wyskoczył błąd ,, transmission fault ,, i w sumie mam już dość walki z wiatrakami i postanowiłem kupić drugą skrzynię i zmienić
-
Miałem ten sam objaw, uwalony konwerter (metaliczne dźwięki, brak odpychania). Sprzęgło teoretycznie powinno być inne, bo 5R55N to skrzynia forda, a 6HP to ZF...
Najprostszą rzeczą jaką możesz zrobić to zlać olej i zobaczyć, czy są opiłki. Jeśli tak, to musi wjechać nowa skrzynia z nowym lub ze zregenerowanym konwerterem.