FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Christoph w Wrzesień 23, 2021, 06:41:55 am
-
Witam. Mam kilka pytań odnośnie modelu
XE 2.0d 180km 2017 Prestige. Ponieważ mam jeden na oku i na dniach jadę już oglądać.
Z góry proszę żeby obyło się bez linczu bo pytania dla Was mogą być proste (czyt głupie).
1. W przednich światłach nie ma ledów. Oznacza to, że wersja pochodzi ze stanów? Jeśli tak to duże prawdopodobieństwo, że był gdzieś bity prawda? (Dużo w stanach rozbitków XE)
2. Czy wersja Prestige jest najtańsza? Ponieważ ten mimo, że końcówka 2017 to ustawienia foteli ma ręczne.
3. Czy tylnie siedzenia da się złożyć (nie wyjąć całość) jeśli są te 2 linki w bagażniku?
4. Przy przebiegu 98.000 powinienem już myśleć o rozrządzie itd?
Dużo osób mnie straszy, że ciężki w utrzymaniu i dodatkowo mieszkając w Niemczech ubezpieczenie i podatek mnie zje, ale jestem dobrej myśli. Jedynie mnie martwi mały bagażnik, ale mam nadzieję, że będzie można zainstalować na górze osobny bagażnik/kofer na szynach.
Pzdr i z góry dzięki za pomoc.
-
1. Daj ostatnie 8 znaków VIN - bedzie mozna sprawdzic dokladnie skad pochodzi auto, zwykłe lampy przednie występowały nie tylko na rynek amerykański - sa to po prostu podstawowe halogeny.
2. Tak - wersja Prestige to podstawowa
3. Jesli w bagazniku sa ciegna z żółtymi gałkami to można złożyć tylne siedzenia.
4. O ile dobrze pamiętam jaguar zaleca wymianę po 10 latach lub 160 tys km.
-
Dziękuję bardzo za szybką odp. Sprawdzę VIN na miejscu przy jeździe próbnej. Czy PL da się również wgrać? I jakie to są mniej więcej koszty?
-
zwykłe lampy występowały także w EU w najtańszej wersji Pure
Pure/Prestige/Portfolio - taka była hierarchia wersji wyposażenia, Prestige nie jest najtańszą wersją
jak są sznurki w bagazniku to kanapa jest składana i dzielona 1/3 2/3
rozrząd zalezy jak był eksploatowany, jak wymieniano olej
pytanie czy jest to naprawdę Prestige - pokaż ogłoszenie albo jakieś zdjęcie
-
Proszę fotka.
-
Wnętrze
-
Cześć, mam Pure i mam ledy w lampach. Wiec to kwestia konfiguracji jaka była. Ja miałem możliwość wziąć w 2017 w salonie Pure ale miał 2 dodatkowe pakiety, zimowy i jakiś jeszcze nie pamietam ale mam ledy w lampach i siedzenia pelna elektryka, podgrzewana szybe czolową i spryskiwacze, lusterka itp. Po VIN pewnie bedzie wiadomo jaka jest specyfikacja.
-
Pure/Prestige/Portfolio - taka była hierarchia wersji wyposażenia, Prestige nie jest najtańszą wersją
jpytanie czy jest to naprawdę Prestige - pokaż ogłoszenie albo jakieś zdjęcie
Wydaje mi sie ze PURE występowała tylko na rynek US - halogeny byly nie tylko w pure/SE ale takze w prestige (w standardzie z mozliwoscia upgrade) - tak samo siedzenia manualne, xenony byly w standardzie w portfolio/rsport i s
Siedzenia byly manualne jako standard w pure/se, prestige i rsport
Byly tez wersje R-Sport i S (oprocz tych co wymieniles)
-
Wymiana świateł na ledy jest (wraz ze światłami) kosztowna? I czy dużo do tego trzeba zmienić przy komputerze? Te bez ledów trochę postarzają auto według mnie.
-
widziałem wiele Pure w polskich salonach nawet z manualnymi skrzyniami
Pure łatwo poznać po ramkach okien - dolne listwy przyokienne były czarne a górne w chromie
-
Korzystając z okazji czy może mi ktoś wytłumaczyć po co jest ten mały plastik na przednim grilu wokół embelmatu Jaguara? I czy pełni jakąś funkcję (wątpię)? I czy można to usunąć?
-
Po tym poznasz że ma aktywny tempomat (ACC)
-
Dalej nie rozumiem. Tylko oznaka, że auto je posiada czy na drodze to świeci czy ciul wie co podczas włączonego tempomatu? Osobiście mnie to koli w oko. Bez kwadratowego plastiku sam emblemat wygląda lepiej.
-
Korzystając z okazji czy może mi ktoś wytłumaczyć po co jest ten mały plastik na przednim grilu wokół embelmatu Jaguara? I czy pełni jakąś funkcję (wątpię)? I czy można to usunąć?
Jak kupowalem,to nie wiedzialem ze tak wyglada ten aktywny tempomat.
Teraz jestem bardzo zadowolony ,ze go mam. Raz sie lekko zagapilem i auto samo wyhamowalo.Czyli warto miec.
Za tym znajduje sie jakby radar.
-
Dalej nie rozumiem. Tylko oznaka, że auto je posiada czy na drodze to świeci czy ciul wie co podczas włączonego tempomatu? Osobiście mnie to koli w oko. Bez kwadratowego plastiku sam emblemat wygląda lepiej.
Nie świeci.
A czy to radar czy plastik który można zdemontować to nie wiem.
Ciesz się jak masz, wielu by to chciało mieć bo wielce to przydatny dodatek.
-
Teraz bardziej zrozumiałem o co chodzi. Dzięki za odp. Czyli mimo, że nie wygląda dobrze to pełni funkcję która pomaga.
-
Dzięki! Czyli warto go mieć.
-
Jeśli zakup się uda to podzielę się chętnie foto i info bo dziś nagle jest zmiana planów co do wersji. I jeśli się uda przy odrobinie szczęścia to będę zadowolony.
-
Dalej nie rozumiem. Tylko oznaka, że auto je posiada czy na drodze to świeci czy ciul wie co podczas włączonego tempomatu? Osobiście mnie to koli w oko. Bez kwadratowego plastiku sam emblemat wygląda lepiej.
Nie świeci.
A czy to radar czy plastik który można zdemontować to nie wiem.
Ciesz się jak masz, wielu by to chciało mieć bo wielce to przydatny dodatek.
Zdemontowac mozna wszystko ale po co,skoro pomaga w zyciu.Gdy kupowalem mojego,to obok stal z normalnym znaczkiem i tez bardziej mi sie to podobalo.Jednak jak dowiedzialem dlaczego jest ten niby plastik to juz mi to nie przeszkadzalo.A pozniej nawet uratowal mi d... ;)
-
znaczek zwykły jest zbyt gruby dla radaru
prostokątna płytka jest cienka i nie zakłóca pracy radaru
jak zdemontujesz będziesz miał dziurę w grilu ;)
czasami pomaga czasami wręcz przeciwnie... raz samochód zaczął mi hamować na łuku autostrady
bo uznał że barierki to przeszkoda
drugi raz o mało co doprowadziłby do kolizji z mojej winy - 3 pasmowa szybka ulica, jadę lewym, coś się wlecze przede mną,
dość dynamicznie zmieniam pas na środkowy (coś na nim jedzie ale dośc daleko za mną), w momencie gdy w połowie
opuściłem swój pas samochód zaczął hamować co zmusiło do hamowania także tego który jechał z tyłu środkowym
- radzę uważać na to udogodnienie szczególnie przy dynamicznej jeździe
a wygląda toto fajnie, mi w każdym razie nie przeszkadza
-
jeszcze dodam - aktywny tempomat to jedna z funkcji radaru
automatyczne hamowanie (o ile funkcja jest włączona przez użytkownika) w przypadku wykrycia
przeszkody odbywa się także przy wyłączonym tempomacie
-
W przedliftowych wersjach ten prostokątny element pełni jedynie funkcje ochronna radaru MRR a emblemat jest plaski i wbudowany w ten element ochronny (odbijanie fal) w przeciwieństwie zwykłego emblematu który jest "3D". Powierzchnia tego emblematu jest dosc duza poniewaz radar znajduje sie w pewnej odleglosci od grill (zabezpieczenie przed uszkodzeniami mechanicznymi)
W poliftach jest juz inaczej bo radar jest wbudowany w grill (a nie montowany na belce poprzecznej za zderzakiem) wiec roznica jest tylko w emblemacie (plaski vs 3d)