FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) => Nowi Forumowicze i Jaguary => Wątek zaczęty przez: Jagermeister w Wrzesień 19, 2021, 10:17:05 am
-
Witajcie drodzy forumowicze oraz goście :-clap
Nazywam się Łukasz; m.st. Gdańsk :-bry
Byście mogli mnie troche bardziej poznać, napiszę pokrótce co mnie tutaj sprowadza...
Gdy za smarka zobaczyłem statuetkę Jaguara w x-type, zostałem trafiony Strzałą Amora :-R
Blisko 20 lat później widzimy się teraz tutaj...
Dorosłem i mam iście myśliwskie zamiary...
Zacząłem polowanie na ciemnego x-typa 3.0, bez ESP które montowane było za dodatkową opłatą :-help
Nie szpanuje, nie ścigam się - po prostu chce auto, w które jest sens inwestować.
Design, rozwiązania technologiczne, właściwości jezdne, możliwość ,,niedrogiego" serwisu oraz potencjał mocy - cały x-type, czy coś pominąłem??
Nie przewiduję odsprzedania nabytku.
Daję sobie rok na schwytanie tej magicznej bestii - chce ją żywcem ;p
Otworzę nowy wątek w temacie kupię/szukam (czy jakoś tak) :-wings
-
Ja osobiscie bym celowal bardziej w XJoty bo one sa kwintesencja Jaguara, ostatecznie S type mysle ciekawszy ale to tylko moje glosne myslenie :)
-
Dziękuję za odpowiedź oraz sugestie Demo :-bry
Chwałę Jagowi chcę nieść zadbanym x-type'm, innym portfelom zostawię takie zabaweczki jak XJ
Szukam nowoczesniejszego designu oraz auta bardziej do jazdy na codzień..
X-type to jedyny interesujący mnie model, s-type jakoś mnie nie porywa, XJ raczej nie na moją kieszeń (oryginalne el. kokpitu :-W) i pewnie lepsze dla osoby, ktora ma drugie auto w rodzinie..
W x-type wiem ze tuleje, podkładki, uszczelki itp., mozna kupować innych marek, np. forda, a zaoszczędzona kwota i tak pójdzie dla kotka ;D
Co do mojego ogloszenia - auto bez ESP/ASR ma zaślepkę w miejscu przycisku (miedzy biegami a ręcznym).
Wersje ze sprzegłem wiskozowym. Czasem mam błotko do pokonania i nie moge zdawać się na "pomoc" komputera/sterownika.
P.S.
Już prawie pół forum przeszukałem i mam szczątkowe informacje nt. naprawy/regeneracji tego mechanizmu - podano nr. kat. uszczelek itp. ale sam mechanizm przelozenia (ten co sie wyciera) jak naprawiacie?? Udaje sie zamowic jakies nowe czesci, niekoniecznie jaga lub forda i modyfikować je?
Nowego tematu nie otwieram jeszcze bo za 3-4 dni przeczytam całe forum i wtedy zaczne pytać wiecej xdxd
-
Witam powodzenia w poszukiwaniach szukaj i powoli się spiesz bo już je po trochu przerabiają na części . jcpf-animated
-
Witaj ... radość gości w sercu mem widząc takiego zapaleńca :-za też mam X od kilku lat i bardzo sobie chwalę. Jednak z tymi częściami od forda ... to sam zobaczysz jak to jest - też tak na początku myślałem a życie zweryfikowało moje poglądy ;D ... ciekawi mnie dlaczego tak bardzo nie chcesz ESP - które notabene można wyłączyć i cieszyć się jazdą bez 8) ... pozdrawiam i życzę sukcesu w znalezieniu autka
-
Cześć Wam!
Dziękuję za liczne odpowiedzi oraz wsparcie :-bry
Maciejcat - dziękuję za miłe słowa i gorzką prawdę, bedę mieć to na uwadze :-V
Pozostaje zatem kwestia, co jeszcze mógłbym zrobić, by dokopać się to akurat takiego egzemplarza? Sprowadzać??
Peter1801, dziękuję za ciepłe powitanie ;)
Co do modelu bez ESP:
Oglądałem filmiki na YouTube z testami X'a z najazdem na 2 rolki (po jednej na oś). Smuciło mnie, że z włączonym a nawet i przy wyłączonym ESP, ciągle nie mógłsię z nich wykaraskać...
Inni mówią że ,,bierz z rozpędu" wszelkie błotka bo wyłączony ESP nadal w jakiś sposób kontroluje trakcje..
Ile w tym prawdy?
Dodam, że potrzebuje pewności, że wszystkie 4 lacze się zakręcą - mam ok 300m, często troche podmokłej, drogi dojazdowej do siebie - zimą bywa tam dramatycznie... Nie bede jeepa kupować na potrzeby pokonania takiego odcinku drogi, a parkingu innego niż własny, BRAK ;(
Co do części:
Te z zawieszenia to w wiekszosci ford z tego co czytam - inna kwestia jakies np. belki (choć chyba ktoś tu na forum znalazł na nią tańsze rozwiązanie).
To tak uogólniając, (+/-), ile % X'a to ford
(nawet jeśli coś robione ,,na patent" jak np. zeszlifowanie lekko niewymiarowej części) ???
Reszta uszczelek np. sklep v12 jak polecacie
Co do ,,błyskotek" - możliwe że będę skory, jakiś czas po zakupie bestyjki, do wspólnego nabycia jakiejś sztuki w celu prepanacji, np. powypadkowe
Dlatego teraz, czyli ponad pół roku wcześniej, zaczynam poszukiwania - by mieć szanse znalezienie, by się doszkolić w serwisowaniu oraz poznać fajnych ludzi, którzy dbają o auta. To już coś mówi o człowieku ;)
A z innej beczki:
Kojarzy ktoś, czy na forum został wyczerpany temat remontu/wymiany ,,wiskozy"?? :-help
Bedę wdzięczny za info
-
co do filmików z testem ESP - nie wiem czy te same filmiki oglądałeś ( od Autoprzewodnika chyba ) - to było wyjaśnione że egz który testował miał coś pokombinowane ze skrzynią kątową ( w starych jest właśnie wiskoza a w nowszych już nie ) i dlatego nie był pewien co do wyników . Ale nieważne - ja mam model poliftowy , mieszkam na wsi gdzie drogi gruntowe kiepskiej jakości - więc błoto śniegi i górki są codziennością - nie narzekam :-za . A jakbyś potrzebował gościa który ogarnia skrzynie kątowe to znam jednego z okolic Szczecina - mi robił i jestem zadowolony ;D