FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: scyzor w Sierpień 12, 2021, 12:38:17 pm
-
Cześć
Poszarpuje... Gazownik stwierdził że lambdy. Jeden mechanik na kompie stwierdził, że 1-szy cylinder wypady zapłonów. 2-gi, że nie zapłony ale lambda ale nie może nic zdiagnozować ponieważ błędy się kasują same. Czyli impas. Styki sterownika? (z czerwonego na zielone - cokolwiek by to znaczyło - ma mi przesłać autorski opis to wrzucę) Miał takie coś ktoś? WTF?
-
Sterownik lpg podłączony pod obd? Chcesz coś próbować zrobić sam? Masz interfejs do lpg? Masz elm327 na BT i jakąś aplikację?
Ja bym w te opowieści mechaników nie wierzył 😎 wolałbym sam sprawdzić.
-
Nie mam cholera ani nie jestem obeznany w temacie bUeNDUFF :(
-
Błędy same się nie kasują.
Opcje zasadniczo masz dwie:
1. Świece i cewki - i od nich wypada zacząć - choćby przez podmianę miejscami
2. Przycinające się wtryski od gazu - statystycznie przeżywają 60-100tys w zależności od marki, rodzaju eksploatacji i rodzaju silnika. Żeby było śmiesznie to objawy i błędy dadzą takie same jak wypadające zapłony z powodu świec.
-
Ok. Temu do Was napisałem. Prosiłem mechanika o napisanie maila z własnej ręki żeby przekazać.
-
Aha! Ale na benie jest to samo... No mechanik który go ma twierdzi że to błędy lambdy się kasują chyba... poczekam na maila i wrzucę :( :-tylko
-
Jeśli na benzynie tak samo to zacznij od świec
-
Kody błędów i jeszcze raz kody błędów. Bez tego ani rusz.
-
Ok sztandi. Ale czemu błędy same się kasują? Mechanik twierdzi, że tak być nie powinno i na logikę nie...Styki sterownika? Gdzie on jest?
-
Możesz mieć automatyczne kasowanie błędów w sterowniku gazu, ale katy nie powodowałyby szarpania. Skoro masz błąd z wypadaniem zapłonów na 1-szym cylindrze to zacznij od tego.
-
Ale bez podstawowego sprzętu, to takie wróżenie z fusów, co zmienić, co poprawić...
-
q_nerk ma rację. Bywa i tak, że montuje się pod LPG te beznadziejne kasowniki...
-
Może też być podłączony sterownik LPG pod Obd i mieć włączone auto kasowanie błędów. Nie musi być do tego dodatkowego urządzenia.
Anyway nabądź elm327 np. Vgate i interfejs lpg bluetooth do Twojej instalacji. Wtedy korespondencyjna diagnostyka przez forum może mieć sens.
-
od mechanika:
'Witam,
Urządzenie którym diagnozowałem jest firmy TEXA.
Brak możliwości podejrzenia parametrów rzeczywistych tzn. nic się nie
zmienia np. napięcie na sterowniku pokazuje 0V.
Urządzenie pokazuje błędy w trzech stanach:
aktywny (występuje w chwili obecnej)
zapamiętany (występuje losowo lub wystąpił np. w przypadku odpięcia i
podpięcia jakiegoś czujnika)
historyczny (błąd aktywny lub zapamiętany który po kasowaniu błędu
już występuje podczas diagnozy) i taki błąd po rozłączeniu
urządzenia diagnostycznego i ponownym połączeniu znika z listy
błędów.
Jeżeli chodzi o błędy w Pana samochodzie to ich stan zmienia się z
aktywnych na historyczne tak jakby samochód sam kasował błędy.
Czy instalacja LPG ma taką funkcję? Nie wiem nie jestem
"gazownikiem".'
-
Moim zdaniem, diagnozuj sam, albo znajdź kogoś kto nie będzie się tak łatwo poddawał 🤣
-
Po wymianie świec na nowe jest już ok. Dziwię się że w ogóle jeździł ! Niektóre miały ponad 1 mm przerwy!
Jednak zdarza się że jakby na chwilę przygaśnie całkowicie (na lpg) i zaczyna migać check.
Mechanik twierdzi, że to może być z powody walniętych lambd. A są uwalone obydwie.
To prawda?