FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: dominiku610 w Sierpień 12, 2021, 01:08:21 am
-
Witam, jakieś 3 miesiące temu rozleciało mi się łożysko w lewym tylnym kole. Przez brak czasu i niewielkie odległości jakie pokonuje jaguarem nie wymieniłem łożyska do czasu aż zaczęło okropnie piszczeć. Niestety po wymianie x-type strasznie drży pod przekroczeniu 70km/h, dzieje się tak gdy auto pracuje pod obciążeniem tz. gdy się zbiera i gdy hamujemy silnikiem. Mechanik powiedział że mogą to być półosie lub wał napędowy. Co trzeba zrobić i jakie to mogą być koszty? Może ktoś miał podobny problem? Z góry dziękuje za odpowiedz!
-
Opcje są w zasadzie dwie:
1. Luz kielicha przegubu wewn. prawej przedniej półosi
2. Wybita guma podpory wału
-
Czemu akurat prawej przedniej półosi?
-
O ile w przypadku lewej strony przegub wewnętrzny jest jednym elementem z wielowpustem wchodzącym do skrzyni, to w przypadku prawej strony kielich przegubu wewnętrznego i walka wchodzącego do skrzyni to są dwa elementy których pasowanie z czasem nabiera luzu
-
Szczególnie wewnętrzny przegub na prawej półosi. Nie ma tam żadnej podpory na kielichu i zazwyczaj to on jest winowajcą.