FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: bartekxf w Sierpień 11, 2021, 19:45:34 pm
-
Czesc wszystkim
Od 4 latach uzytkuje XFa z 2014r w benzynie 2.0T przebieg 90k
Auto sprawowało się bez zarzutu do teraz....
Pewnego razy przy gwałtowniejszym przyspieszaniu wywaliło "check engine" auto straciło moc. Mechanik, diagnoza turbina. Umówiony na wizytę i naprawę. Po kilku dniach (jeszcze przed wymianą turbo) auto przy próbie odpalenia nie reaguje na przycisk "Start&Stop". Auto się otwiera zamyka, szyby chodzą światła ale nie ma reakcji na przycisk, po kilku godzinach postoju auto odpaliło. Po tygodniu sytuacja znowu sie powtórzyła, ale tym razem kombinuje i wciskam wszystkie przycisku w samochodzie, sprawdzam akumulator który jest ok i nagle naciskam pedał hamulca i przycisk na desce od otwierania samochodu i on odpala. (przyciskiem od zamykania auta i tym również gasi, też w to nie wierzyłem) Na desce widnieje 'System engine fault" Auto jeździ ale gasi od opala się przyciskiem od zamykania/otwierania. Wziąłem nowy akumulator Boscha 95ah włożyłem do auta i nastąpił cud. Wszystko pogasło auto odpala z przycisku. Jeździłem tydzień i nagle auto znowu nie reaguje na przycisk, tym razem już na żaden. Nie chce odpalić po nacisnieciu Start z opoznieniem auto zapala i za sekunde gaśnie ale tak jak by go system gasił....coś się nieźle zadziało. :-help Na kompie zero błedów.
Czy podpinanie komputerów przez mechaników mogło coś zaszkodzić? Po pierwszej wizycie zaczęły się cyrki..
Czy nowy aku się programuje? W poprzednim XFie tego nie robiłem i nic sie nie działo...
Czy tak nagle może paść ECU?
Czy ma ktoś jakiś namiar na elektryka od Jaga łódzkie/mazowieckie?
-
Oczywiście że się Aku programuje
-
Ja po wymianie aku ,bez podtrzymania pradu i wpisania w system mialem przez pol roku wysyp bledow i problemy.
Teraz juz zostal naladowany na maxa i wpisany w auto.Zrobilem ok.3000 km i jest ok.
https://www.bannerbatterien.com/pl/WIEDZA-I-PRAKTYKA/7-HOW-TO-Prawid%C5%82owa-rejestracja-akumulator%C3%B3w-do-pojazd%C3%B3w-z-systemem-startstop
Choc po przeczytaniu tego artykulu mam troche metlik w glowie.Bo twierdza,ze auto moze ale nie musi sie nauczyc nowego akumulatora.
-
procedure resetu BMS teoretycznie powinna sie raz na jakis czas sama zainicjować