FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: piotrrf w Lipiec 22, 2021, 08:51:24 am
		
			
			- 
				Tak jak w temacie.
 Ponieważ mam kilka aut więc często stoję przed dylematem zakupu opon.
 Jakie wybrać? Na co zwrócić uwagę? Itd.
 W moim przypadku,pierwsze to sprawdzanie różnych testów, potem opinie użytkowników.
 Testy porównawcze, cena jako ostatnie.
 Kiedyś kupiłem auto i miało założone zupełnie nowe opony z tyłu. Piękny profil ale chińczyki. Auto na każdym rondzie chciało bokiem jeździć. Tył uciekał.
 Szybko zmieniłem na premium i można bezpiecznie jeździć.
 Gdy patrzę na testy, to na pierwszym miejscu jest u mnie zachowanie opony na mokrym. Dużo jeżdżę i często w takich warunkach.
 Głośność opony też biorę pod uwagę.
 Reszta mniej ważna.
 A co dla Was jest ważne?
 
- 
				Głośność > przyczepność na mokrym > przyczepność na suchym > cena > szybkość zużycia.
			
- 
				Niezależnie od samochodu zawsze chodzi o przyczepność. Od czasu do czasu zerkam na testy testy, aby mieć pewne rozeznanie w tym co oferuje rynek. Segment opony dobieram w zależności od zastosowań samochodu, do Jaga raczej niechętnie kupiłbym budżetówkę, ale nie mam z tym problemu w samochodach mniejszej mocy. W tym sezonie kupiłem. nowe letnie, kryteria zakupu to: segment premium, rocznik bieżący i cena. Raz wulkanizator sprzedał mi opony budżetowe zimowe o których nigdy wcześniej nie słyszałem i też spisywały się bardzo dobrze, ale mimo to do Jaga niechętnie bym takie założył :) 
 
 Sent from my J9210 using Tapatalk
 
 
- 
				Głośność > przyczepność na mokrym > przyczepność na suchym > cena > szybkość zużycia.
 
 Szybkość zużycia dla mnie dość trudne do zmierzenia. Oczywiście miękka guma fajnie się klei i ma przyczepność ale się szybciej zużywa. To pewne. Chyba najbardziej ma na to styl jazdy, czyli ciężka noga 😄
 
- 
				Polecam zerknąć na testy opon, ale szczególną uwage zwrócić na testy opon w rozmiarze jakim szukasz, bo zwycięzca w rozmiarze X, może już nie być zwycięzcą w rozmiarze Y. Polecam przejrzeć różne, dobrze też zagraniczne i samemu coś wybrać. Domyślam się, że szukasz czegoś z wyższej półki to tak naprawdę będziesz wybierać pomiędzy topowymi modelami Michelin, Pirelli, Bridgestone, Continental czy Dunlop. Nie będzie tego jakoś wiele. Z własnego doświadczenia polecam także skłanianie się ku nowym generacjom poszczególnych modeli czyli np w przypadku Michelin wybrać Primacy 4 (zamiast Primacy 3) lub Pilot Sport 4 (zamiast Pilot Sport 3). Starsze modele dalej mogą być dostępne i produkowane, ale w przypadku opon nie zdarza się żeby nowszy model był gorszy od swojego poprzednika. Jeszcze polecam Ci zwrócić uwagę na opisy i przeznaczenie opon. Jak w przypadku tego Michelin zarówno jedne jak i drugie opony mają nieco inne charakterystyki, więc musisz wybrać model, który będzie Ci odpowiadał najbardziej.
			
- 
				Jaguarem nie jezdze szybko. Jednak zawsze szukam opon o dobrej przyczepnosci.Jak pisalem wczesniej,rowniez na mokrym.
 Ile mozna zaufac opisom i testom?
 Chyba trzeba duzo roznych stron poczytac by sie zdecydowac na konkretny model opony.
 Zastanawiam sie o ile wiecej pali auto gdy opona jest klasy E a nie A.
 Ponizej info ze strony producenta.
 
 Opór toczenia opony jest ważnym wskaźnikiem efektywności paliwowej. Jest on sklasyfikowany w pięciu klasach: od A (najlepsza wartość) do E (najgorsza wartość). Poprawa o jedną klasę oznacza w przybliżeniu oszczędność 0,1 litra paliwa na 100 kilometrów.
 
 Ktos z Was zauwazyl roznice?Nigdy na to nie patrzylem.Czasem wystarczylo zdjac lekko noge z gazu i wtedy to widzialem.Na ile opony podnosily mi spalanie?Nie przeszlo mi to przez mysl.
 
 
 Inna sprawa to glosnosc opony.
 Wiekszosc tych co mam to jest w okolicy 72dB. Jakos nie bola mnie uszy ;D od halasu.
 Wlasnie zaczely sie wyprzedaze letnich opon i trzeba sie zastanowic czy warto doplacic np.za taka z 68 dB.
 
- 
				Jaguarem nie jezdze szybko. 
 --------------------------------------------
 Inna sprawa to glosnosc opony.
 Wiekszosc tych co mam to jest w okolicy 72dB. Jakos nie bola mnie uszy ;D od halasu.
 Wlasnie zaczely sie wyprzedaze letnich opon i trzeba sie zastanowic czy warto doplacic np.za taka z 68 dB.
 
 
 
 I tu jest wlasnie przyczyna - jesli nie jezdzisz szybko to raczej nie bedzie problemu jednakże jako osoba ktora dosc dużo podróżowała autem po europie roznymi autami i z duzymi predkosciami moge powiedziec ze robi to ogromna roznice - pamietaj ze 3db wzrostu to w przeliczeniu 2x glosniej
- 
				Podczas miejskiej jazdy nie slysze nic glosno toczacego sie ;D
 Majac na mysli wolna jazde..chodzi o autostrade.Nie jezdze jak kiedys ponad 200.Teraz tocze sie 150 kmh.
 Dla mnie to wolno i nie jestem pewien czy glosno jest, bo wiatr wieje,czy opony glosne ;)