FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: jaguarx358-newintown w Lipiec 04, 2021, 14:22:10 pm
-
Jak to wygląda w X358 4.2 z układem zapłonowym. Nie mam pewności co do przebiegu auta, a coś mi na zimnym delikatnie kuleje i zastanawiam się, czy to może czas na świece lub cewki lub wszystko razem. Co jaki przebieg powinno się wymieniać świece i cewki w tym silniku?
A może da się sprawdzić stan poszczególnych cewek i wymienić tylko te kulejące?
Świece wiadomo koszt mniejszy, a cewki min 200zł sztuka.
Przy okazji może ktoś poleci jakieś dobre świece oraz cewki - wiem że na pewno NGK, ale może jest coś innego sensownego w niższej cenie?
-
Bardzo dobry wybór cenowy ale i jakościowy to zestaw Beru, do kupienia na alle:
- świeca Z221 od 30 PLN
- cewka ZSE196 od 110 PLN
Używałem tego w różnych autach, bezproblemowo.
Świece sprawdzisz na oko, czy są wypalone, ewentualnie skoryguj szczelinę. Cewki to raczej na oscyloskopie. Podłącz kota pod kompa i sprawdź czy i ewentualnie gdzie wypadają zapłony i zacznij od wymiany w tych miejschach, wiadomo pelny zestaw to spore koszty. Nie dokrecaj za mocno cewek bo przy kolejnym zdejmowaniu śrubunki potrafią zostać w deklu zaworowym i jest spory problem.
-
Thx! Szukałem w wielu źródłach i wszyscy bredzą że tylko delphi itd.
Mój kot minimalnie kuleje - ale różnie z tym bywa - raz lepiej raz gorzej.
Zastanawiam się czy od razu przy wymianie świec i testowaniu cewek nie zrobić pomiaru kompresji na cylindrach? Zapłony mi nie wypadają i nie pojawiał mi się żaden błąd z tej kategorii aż do teraz, a mianowicie P1338 Misfire circuit open - co prawda tylko raz i od kilku tygodni tylko Bank 1+2 to lean.
Dodatkowo wywaliło mi coś takiego jak P0442 Evaporative Emission - small leak detected - czy to ma coś wspólnego z korkiem wlewu paliwa?
-
El zaworem par paliwa ma wspólnego ten ostatni błąd ,element znajduje się pod lewym przednim nadkolem.
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka