FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: mlastowski89 w Czerwiec 27, 2021, 15:50:06 pm
-
Witam
Szukałem na forum ale ciężko coś konkretnego znaleźć.
Potrzebuje i formacji jaki dokładnie okej zalać, marka typ ilość ( obecnie zalany castrol ale nie jestem przekonany) jakie do re filtry łącznie z kanonowym. Co jeszcze warto wymienić ? Przebieg 62 tys, wymieniać w skrzyni biegów ?
XE 2016 20t
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
author=mlastowski89 link=topic=42783.msg321252#msg321252 date=162480jakie do re filtry łącznie z kanonowym.
jak napiszesz cały post po polsku - odpowiem
-
Sorry, słownik jakiś dziwny w tej aplikacji
Potrzebuje informacji jaki dokładnie olej zalać, marka typ ilość ( obecnie zalany castrol ale nie jestem przekonany) jakiej firmy filtry łącznie z kabinowym. Co jeszcze warto wymienić ? Przebieg 62 tys, wymieniać olej w skrzyni biegów ?
XE 2016 20t
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
5W-30
ma spełniać normę STJLR.03.5003 (to dla benzyny, dla diesel końcówka 5007)
5,4 litra (dla diesel 2.0 więcej bo 6,5 litra)
do benzyny 2.0 polecam Millers a konkretnie ten :
https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3035-olej-syntetyczny-millers-ee-performance-eco-5w30-5l-5024081770657
https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3034-olej-syntetyczny-millers-ee-performance-eco-5w30-1l-5024081770619
filtr oleju - szukaj Purflux (tej firmy idzie na pierwszy montaż)
filtr powietrza - na pierwszy montaż idzie polski Filtron
kabinowy - bez znaczenia większego
jak chcesz się długo cieszyć silnikiem to olej wymieniaj co 10 max 12 kkm (wraz z filtrami oleju i powietrza)
filtr powietrza Filtron jest świetnej jakości, nic lepszego nie musisz szukać
skrzynia - jak nie szarpie i nic się nie dzieje można ale nie trzeba, jeśli to automat to masz skrzynię ZF8
kupujesz zestaw oryginalny firmy ZF - miska ze zintegrowanym filtrem, komplet srub do miski i oryginalny olej firmy ZF
dedykowany do tej skrzyni
-
Założyłem podobny temat na dziale XF ale nie uzyskałem żadnej odp, do mojego też rozumiem taki sam olej będzie podchodził (2.0 benzyna ecoobost 2015r) ?, zastanawiam się czy to ma naprawde sens przejść na millers, do tej pory był Mobil 1 wymiana co max 10tys a chodzi za mną prawdziwy syntetyk od dawna.
-
mając na uwadze jakość Millers`a - warto... jedna fabryka, brak podróbek, baza prawdziwa syntetyczna
inaczej - czy warto przy zmianie oleju wydać 50zł mniej na masowy produkt którego znaczną część ceny pożera reklama
i sponsoring czy lepiej dołozyć 5 dych i kupić coś z renomowanej fabryki?
-
Masz rację zdecydowanie, poczytałem o Millersie i właśnie przekonuje mnie to ze jedna fabryka i pełen syntetyk a niedługo wymiana oleju stąd moje rozważania w których chciałem żeby mnie ktoś utwierdził.
-
Jezdze na Millersie od lat, pamietam czasy kiedy brak dostepnosci tego oleju byla wynikowa jego zerowej popularnosci. Olej w jagu wymieniam co 10Kkm w nadziei, ze ta decyzja przyczyni sie do zwiekszenia trwalosci silnika.
-
A który wg was lepszy bo zdaję się, że do mojego te dwa się nadają:
https://www.millersoils.co.uk/products/xf-premium-engine-oil-eco-5w30/
https://www.millersoils.co.uk/products/ee-performance-engine-oil-eco-5w30/
-
ma spełniać JLR 03.5003 czyli dla benzynowego silnika Jaga, bierz droższy i tyle
-
5W-30
ma spełniać normę STJLR.03.5003 (to dla benzyny, dla diesel końcówka 5007)
5,4 litra (dla diesel 2.0 więcej bo 6,5 litra)
do benzyny 2.0 polecam Millers a konkretnie ten :
https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3035-olej-syntetyczny-millers-ee-performance-eco-5w30-5l-5024081770657
https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3034-olej-syntetyczny-millers-ee-performance-eco-5w30-1l-5024081770619
filtr oleju - szukaj Purflux (tej firmy idzie na pierwszy montaż)
filtr powietrza - na pierwszy montaż idzie polski Filtron
kabinowy - bez znaczenia większego
jak chcesz się długo cieszyć silnikiem to olej wymieniaj co 10 max 12 kkm (wraz z filtrami oleju i powietrza)
filtr powietrza Filtron jest świetnej jakości, nic lepszego nie musisz szukać
skrzynia - jak nie szarpie i nic się nie dzieje można ale nie trzeba, jeśli to automat to masz skrzynię ZF8
kupujesz zestaw oryginalny firmy ZF - miska ze zintegrowanym filtrem, komplet srub do miski i oryginalny olej firmy ZF
dedykowany do tej skrzyni
Dziekuje za pomoc, a co polecasz na klocki tył przód ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
klocki - TRW, dobra jakość, cena też
mam u siebie i żadnych problemów
-
A jeszcze mnie dręczy jedno pytanie mając filtr oleju w pionie na dole silnika ma sens zalewanie go świeżym olejem (co w teorii przyspieszy jego dotarcie do elementów po wymianie oleju) czy to nie ma żadnego znaczenia/różnicy ?
-
Pozwolę sobie na podklejenie się do tematu.
Co dla motoru 2.0T Ingenium z 2017 MY18 ?
Z tego o widziałem to ma być to 0w20 i lać tego chyba około 6,7 Litra ?
Pytanie jak jest z filtrem oleju. Nie zaglądałem jeszcze pod auto. Jest wkład czy pucha ?
-
Skoro już temat o oleju, to zastanawiam się czy te super oleje są tak złe by wymieniać je co 10 tys.km? Czy moze auta mają kiepskie silniki, które trzeba często zalewać nowym olejem by się nie rozpadły?Wiem, że robimy to profilaktycznie dla dobra silnika. Lepiej dmuchać na zimne. Jednak dawno temu jeździło się na gorszych olejach, silniki były mniej skomplikowane a wymieniało się olej po ok. 15 tys. km.
Ja nadal tak robię. W moim aucie, które używam do pracy, mam nakręcone ponad 300 tys. km i działa. Choć nigdy by mi nie przyszło do głowy by zmieniać olej tak jak zalecają serwisy, czyli 34 tys.
Przecież filtr już raczej nie spełnia swojego zadania przy takim przebiegu.
W Jaguarze zmieniam co 14 tys. km. Od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli a stan na bagnecie ciągle taki sam.
Może to zasługa stylu jazdy? A może auto tak dobre? 😊
-
Jeśli jesteś świadom tego co robisz to wymiana przy 15, czy 20 tys. też będzie ok; a może 5k? To zależy od warunków użytkowania. Jak często auto odpalasz, jeździsz krótkie odcinki w złych warunkach, albo jeździsz na tor to 10k może być zbyt wiele. Jeśli natomiast robisz trasy i jeżdżąc w dużej mierze bardziej statycznie to możesz sobie pozwolić na dłuższe interwały.
I tak jeśli ktoś pyta co ile zmieniać olej, to znaczy że nie jest świadom i lepiej żeby to robił częściej niż rzadziej, druga sprawa to nowoczesne silniki są bardziej wrażliwe, większość ma doładowanie, którego żywotność zależy między innymi od jakości oleju, stąd uważam że 10k to interwał który można każdemu polecić.
https://youtu.be/_XpeFBfV8jg
Sent from my J9210 using Tapatalk
-
Oleje są coraz lepsze, niestety silniki są ciaśniej spasowane, z.gorszych materiałów. Doszedł DPF przez który paliwo rozrzedza olej. Ja osobiście w swoich autach zmieniam olej co 8 tys km.
-
Zgadzam się ze stwierdzeniem, że do silników użyte są słabsze materiały. Często słychać o pękających łańcuszkach rozrządu itp.
Jednak czy napewno są tak ciasno spasowane?
Dużo aut łyka olej i to wina luźnych pierścieni na tłokach. Kolega w Audi wymieniał na specjalny zestaw bo na fabrycznym by zbankrutował na dolewki.
Ja mam tylko jedno auto z silnikiem diesla i dopiero się uczę o nim.
Z benzynowymi jakoś łatwiej żyć 😄
-
A ja uważam, że nowe auta i silniki są we wszystkim lepsze. Te gadanie jakie to nowe jest złe zupełnie nie ma sensu. Ciekawe ile by wytrzymał rozrząd w starym xj czy jakimś bmw e36 gdyby zmieniać olej co 30 czy 40 tysięcy.
-
Zmienolej i wleciał Millers 0w20 i filtry Mana :).
-
koledzy zastanawia mie czemu na moim korku jest napisane 0w20 model 2020 2L 300km i teraz pytanko jaki najlepiej lać olej oczywiście Olej spełniający normę producenta STJLR. 03. 5006 bo Castrol jak jest dostępny to litr od 120 płn. zawsze wymieniałem w ASO koszt 1250pln ze względu na szybką wymianę muszę. zrobić to w zaprzyjaźnionym serwisie ale jaki olej zamienny Castrola polecacie ?
-
Millers
https://allegro.pl/oferta/oils-millers-xf-premium-c5-0w20-1l-10240195901
oczywiście są też opakowania 5 litrowe
l
-
Hej Panowie,
A podpowiedzcie prosze czy do 2.0 benyzna xf x250 z 2013 też można lać Millersa 5W ? Jeśli tak to czy ktoś wie ilelitrów tam wchodzi?
-
wpisz w googler motul konfigurator, wypełnij rubruki, zobaczysz jaki olej i ile litrów
mając tą wiedzę szukaj Millers o tych samych parametrach
google naprawdę działa
-
Dzieki za informacje - znalazłem i teraz się zastanawiam czy ma sens zalać olej 0W30 a nie jak mówi producent 5W30 - toż to zmiana lepkości jest która w zimie powinna pomóc. Macie jakieś doświadczenie ?
Ok...koniec tematu...zalewam ten olej
https://zmienolej.pl/oleje-silnikowe/3035-olej-syntetyczny-millers-ee-performance-eco-5w30-5l-5024081770657.html
Pozdrawiam
-
A ja zalewam Elfem 0w30 ktòry spełnia specyfikację i wszystko śmiga, po co przełaać? lepiej za zaoszczędzone pieniążki kupić płukankę i ceramizer.
-
Pnowie,
Podpowiedzcie jaki filtr oleju do silnika 2.0 benzyna 250hp.
W tym silniku jest wkład czy filtr przykręcany ? Pytam bo czasem wyświetl mi filtry przykręcane a czasem wkłady :-trudno
-
ok, trochę odkopię temat i go zaktualizuję.
Otóż wczoraj sam wymieniłem olej po 10 kkm i jest to naprawdę dziecinnie proste i z zegarkiem w ręku zajęło mi to 20 minut, więc zaczynamy małe podsumowanie.
Auto: Jaguar XE, 2.0T, 250 HP, 2021 (benzyna).
Norma olejowa dla silnika 2.0T benzyna, rocznik 2021 to Jaguar Land Rover STJLR.03.5006
Wybrałem i zakupiłem olej Millers XF Premium, zgodnie z podaną powyżej normą:
https://sklep.millersoils.pl/millers-oils-xf-premium/732-210-xf-premium-c5-0w20.html
Do silnika wchodzi 6,4 litra oleju, wiec należy kupić przynajmniej 7 litrów.
Dla chcących, można zakupić płukankę Millersa i wlać ją do silnika, auto pozostawiamy na wolnych obrotach na 15-20 minut
https://sklep.millersoils.pl/dodatki-do-olejow/305-engine-flush.html
Myślę, że tak co 3 wymianę oleju spokojnie taką płukankę można zastosować.
Dodatkowo należy zaopatrzyć się w nasadkę do odkręcania filtrów oleju 65/14 (14 kątowa, fi 65)
Filtr oleju znajduje się od góry po lewej stronie silnika, zdejmujemy górną plastikową osłonę silnika, wystarczy pociągnąć do góry, nakładamy nasadkę i odkręcamy, wyciągamy wkład filtra oleju, ja zakupiłem PURFLEX filtr oleju L994, na forum piszą, że taki idzie na pierwszy montaż.
Co do samej wymiany oleju, też jest dziecinnie prosto, zakupiłem odsysarkę do oleju 9l, na allegro jest tego mnóstwo. Wyciągamy bagnet, wkładamy wężyk odsysarki i pięknie cały stary olej silnikowy wyciągamy do odsysarki.
Wkręcamy nowy filtr, zalewamy nowy olej, wkładamy bagnet, zakręcamy korek wlewu oleju i już ... można to robić z uśmiechem na buzi co 10 kkm.
Większy problem mam z wymianą filtra kabinowego, ale to już w oddzielnym temacie.
-
To również robi u mnie warsztat.
Z tym, że grawitacyjnie spuszczają. Nie odsysają.
Co do płukanki to jak silnik przekroczył 100 tyś.km robię ją za każdym razem. Olejowy serwis co 10 tyś.
Musiałem zrezygnować z Milersa bo trudno dostępny.
Mam od kilku zmian Lique Molly. Specyfikacja Jaguara.
-
ok, trochę odkopię temat i go zaktualizuję.
Otóż wczoraj sam wymieniłem olej po 10 kkm i jest to naprawdę dziecinnie proste i z zegarkiem w ręku zajęło mi to 20 minut
Niestety w 20T, od którego zaczął się ten wątek nie jest tak przyjemnie, bo filtr jest od spodu i w dodatku przysłonięty wahaczem, więc aby się do niego dostać konieczne jest odkręcenie osłony silnika, która jest wyjątkowo duża i bez kanału lub podnośnika raczej się nie uda.
-
Ja też mam 2.0 T, więc problem może dotyczyć wersji przedliftowych. Wersje poliftowe nie mają już tego problemu.