FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Jaccom w Czerwiec 01, 2021, 17:08:32 pm
-
Witajcie
Chcę zainstalować kamerkę, w komplecie jest instalacja zakończona bezpiecznikami do wpięcia.
Tu moja wielka prośba, Gdzie wpiąć (które gniazda) tak by było to rozsądnie zasilone.
Załączam fotkę.
-
Wydaje mi sie ze jedyny + na stale bedzie w PF15 (zolty przewod), natomiast zolty mozna podpiąć np do PF06.
Jedyny problem to taki ze te bezpieczniki na zdjeciu (o ile zdjecie oddaje kolor odpowiednio - rózowy) sa 4 amperowea takiego bezpiecznika w XE nie ma...
-
Można jeszcze zmienić na takie przejście:
https://www.iplum.pl/pl/p/VIOFO-FUSE-Przejsciowka-do-bezpiecznikow-ATS/503?gclid=Cj0KCQjw2NyFBhDoARIsAMtHtZ4RYMLRS3vDrELhuWB6YTyWVfxEQSfyL9wRzjZx7z3lh0pXBI80IAwaAg-1EALw_wcB (https://www.iplum.pl/pl/p/VIOFO-FUSE-Przejsciowka-do-bezpiecznikow-ATS/503?gclid=Cj0KCQjw2NyFBhDoARIsAMtHtZ4RYMLRS3vDrELhuWB6YTyWVfxEQSfyL9wRzjZx7z3lh0pXBI80IAwaAg-1EALw_wcB)
-
Krok na przód, miałem zamiar zasilić ją z panelu bezpieczników w bagażniku. Z instrukcji Mazurka dopatrzyłem się że są jeszcze po stronie pasażera,Odpada przeciąganie przewodu przez kabinę :D
Zrobiłem fotki jak to u mnie wygląda, sa wolne gniazda, czy mogę je wykorzystać ? skoro nie ma w nich bezpieczników pewnie nie ma tez wyposażenia dla nich. Zapomniałem wspomnieć że jest zasilana z 12V
-
Jeżeli gniazda są puste to na 90% nie ma podciągniętego zasilania pod nie. Wielu producentów samochodów stosuje różne wiązki przewodowe przy różnym doposażeniu aby oszczędzać na przewodach. Musisz sprawdzić, przeważnie widać na dnie w gnieździe czy są styki. Spotkałem się że nie było wcale, był tylko po jednej stronie ale i były (b.rzadko) po obu.
-
Dokładnie tak jak napisałeś.
Są nawet zasilone, Podłączyłem pod PF19 i PF26 kamerka działa. Problem w tym ze działa nawet po zamknięciu auta z kluczyka
Było by super gdyby działała tak z 5 minut ale nie cały czas,
-
Znajdź zasilanie, które pojawia się dopiero "po kluczyku". Możesz tez poszukać obwodu obsługującego światło cofania.
-
koledzy orientuje się ktoś jakie jest wymagane minimalne napięcie akumulatora do odpalenia silnika ?
Pytam ponieważ dokupiłem do kamerki specjalny zasilacz, z możliwością odcięcia zasilania kamerki przy niskim napięciu.
Regulowane odłączenie przy 11.8V, 12.0V, 12.3V, 12,4V
Czy 11,8V to nie za niskie napięcie by odpalić silnik ?
Pozdrawiam.
JS
-
im więcej zostanie napięcia do rozruchu tym lepiej, ustaw na 12,4V
za niskie napięcie przy rozruchu to ryzyko uszkodzenia elektroniki samochodu, potencjalne koszty mogą być ogromne
-
Ok dziękuje za info
-
im więcej zostanie napięcia do rozruchu tym lepiej, ustaw na 12,4V
za niskie napięcie przy rozruchu to ryzyko uszkodzenia elektroniki samochodu, potencjalne koszty mogą być ogromne
A to nie jest tak,ze jak za niskie napiecie to w ogóle nie odpali?
-
wyobraź sobie sytuację - rozładowany aku, podłączasz przewody rozruchowe z innego auta, aku który masz jest mocno rozładowany
w tym momencie (a dokładnie kiedy zaczniesz kręcić a aku który masz działa jak opornik) zdarza się że jakiś moduł w aucie pada i jest problem
osobiście wolę zmienić akumulator niż użyć przewodów
rozładowywanie aku zawsze jest zbędne, jak można ustawić więcej to lepiej więcej
-
Testowałem przez jakiś czas regulator odcięcia zasilania dla kamerki ustawiłem na 12,0V
po tygodniu przestoju już nie odpalił, Oczywiście auto otworzyło się z pilota ekrany i cała elektronika poprawnie działa
Naciskam hamulec + przycisk i... zero reakcji :D
klemy i odpalanie z sąsiedniego auta. Odpalił bez problemu.
12V to graniczne napięcie, Ważne ze moduł odcięcia zadziałał nie doprowadzając do nadmiernego rozładowania.
-
A może wykorzystać po drodze jakiś powerbank podłączony do kamery i który by był ładowany podczas jazdy. Po odcięciu zapłonu wtedy on zasila kamerę do czasu aż padnie. Nie rozładowuje wtedy aku auta.