FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Artur.d w Kwiecień 19, 2021, 17:41:23 pm

Tytuł: ST-R 4.2 '03 - Gubi bieg z 1-2 / dławienie się | Bonus pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Artur.d w Kwiecień 19, 2021, 17:41:23 pm
Witam, krótko i zwięźle:
Przy mocniejszym naciśnięciu gazu(65-75%) z postoju oraz w niskich obrotach, auto rozpędza się i naglę lekko szarpie(jakby się dławił), slychać  zawyżone obroty ale nie jedzie. Po chwili znajduje bieg i jedzie normalnie.

Podczas jazdy wszystko plynie działa. Niedawno zostało wymienione: świece, olej, filtr pow. i paliw i oleju, olej skrzyni(zero metalu w oleju), przepustnica wyczyszczona.

1. Jakieś sugestie / rozwiązania?
2. Czy może to mieć coś wspolnego z czujnikiem przepustnicym? W rezultacie silnik dostaję złą mieszankę paliwa i powietrza?
3. Nie wygląda to na skrzynie, bo to szarpnięcie jest bardziej jak zadławienie i nie ma żadnego stukania w skrzyni.

Dzięki wielkie

Ps/ Czy ktoś może mial też styczność z P0121 i Limp mode po myciu auta / dużych deszczach. Elektryka wtedy sprawia figle. Jakieś rozwiązanie?
Tytuł: Odp: ST-R 4.2 '03 - Gubi bieg z 1-2 / dławienie się | Bonus pytanie.
Wiadomość wysłana przez: sylabista w Kwiecień 21, 2021, 19:49:19 pm
Skoro słychać zawyżone obroty, ale auto nie przyspiesza to brzmi jakby sprzęgło się ślizgało.
Tytuł: Odp: ST-R 4.2 '03 - Gubi bieg z 1-2 / dławienie się | Bonus pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Adt81 w Kwiecień 28, 2021, 20:47:12 pm
...Ps/ Czy ktoś może mial też styczność z P0121 i Limp mode po myciu auta / dużych deszczach. Elektryka wtedy sprawia figle. Jakieś rozwiązanie?
Zalewa wtyczkę od TPS - standardowa "usterka" przez podszybie woda małą dziurką na wkręt od niego właśnie centralnie leje się na TPS-a. Przepustnica przechodzi w tryb awaryjny. Był nawet biuletyn serwisowy i mądrale wymyśliły okrągłą naklejkę z taśmy  :-clap Ona chyba nawet ma swój numer katalogowy - to są angielskie śmieszki  :-tylko
Trzeba zdjąć podszybie przykleić nowe plasterki na kołkach montażowych podszybia. Ja dodatkowo zmodyfikowałem jeszcze całość uszczelką wzdłuż całego podszybia żeby kierowała wodę do spływu a nie lało po całym silniku. Niestety lata swoje robią i guma z plastikiem nie przylegają już idealnie do szyby i robi się powódź pod maską.