FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: M737 w Kwiecień 18, 2021, 13:17:16 pm
-
dzisiaj pierwszy raz auta nie dało się uruchomić, miło z jego strony że rzecz miała miejsce w garażu
pęknięte oczko na końcu przewodu masowego między kielichem a silnikiem
prowizoryczna naprawa w 5 minut aby auto było mobilne (na przedostatnim zdjęciu
- dałem śrubę z dużym kołnierzem, pod nią duża sztywna i gruba podkładka a pomiędzy
końcówka przewodu masowego, mocno skręcone, przepływ prądu odzyskany)
docelowo wiadomo że trzeba wymienić albo cały przewód albo samo oczko z porządnym zaciśnięciem
zaciskarką, ogarnę w wolnej chwili
ostatnie zdjęcie z internetu - przewód z roku modelowego 2020, coś zmieniali w tym przewodzie czyli usterki musiały się zdarzać
-
Jak to zobaczyłem to aż do garażu wpadłem na mój zerknąć, jeszcze się trzyma :)
Mam inne numery na kablu, na moim jest data z 2017
-
zmieniali ten przewód w trakcie produkcji XE, widocznie wiedzieli o usterkach
mój jest przedzmianowy z 2015 roku, ten który pokazałeś jest pozmianowy czyli zakładamy że poprawiony
-
przewód przedzmianowy jest izolowany w całości przez co sztywniejszy, drgania silnika przenoszą się w większym stopniu
na oczko przy kielichu
przewód pozmianowy w części pozbawiony izolacji jest bardziej elastyczny, drgania są przenoszone w mniejszym stopniu
dzięki czemu oczko przy kielichu nie jest narażone na działanie sił tak jak w przedzmianowym
-
pogrzebałem w sieci... temat dobrze znany producentowi, tak jak przypuszczałem - zbyt sztywny przewód...
wydali biuletyn techniczny ale akcji serwisowej już nie... wstyd
ale teraz co najbardziej sensacyjne - ten kabelek ma wpływ na hałas podczas jazdy
https://www.xeforums.co.uk/viewtopic.php?f=19&t=4638
https://www.xeforums.co.uk/viewtopic.php?f=19&t=4148
-
Też czytam to forum ale na to nie trafiłem 😫
-
przewód przedzmianowy jest izolowany w całości przez co sztywniejszy, drgania silnika przenoszą się w większym stopniu
na oczko przy kielichu
przewód pozmianowy w części pozbawiony izolacji jest bardziej elastyczny, drgania są przenoszone w mniejszym stopniu
dzięki czemu oczko przy kielichu nie jest narażone na działanie sił tak jak w przedzmianowym
no to już wiem co mi tak kurde buczy przy 1100-1300 obr/min...
można to samemu wymienić czy trzeba wyjąc motor w ASO? ;)
-
Góra jest dostępna z góry a drugi koniec idzie gdzieś do dołu i nie wiem czy tam dojdzie z góry. Trzeba by pooglądać.
-
druga strona jest przykrecona do lewej lapy silnika
-
dolną śrubkę da się odkręcić z góry, do odkręcenia górnej śrubki warto odkręcić i nieco przesunąć
zbiornik wyrównawczy (przy zbiorniku do odkręcenia jedna śruba od góry blisko błotnika)
kupiłem przewód pozmianowy od MY2020, czekam na dostawę
-
Ile cię wyniosło i gdzie kupowałeś?
-
Zbyszek masz u siebie pozmianowy, nie masz się co martwić, prędko się nie popsuje
była jedna sztuka MY2020 na Allegro za 99 + paczkomat 9
jeszcze fizycznie go nie mam, powinien dzisiaj trafić do paczkomatu
-
Pocieszyłeś mnie 👍